Terug naar overzicht
Hallo, Ik heb in de bio winkel "slaap lekker" thee gehaald, dit kalmeert voor het slapengaan. Ik heb het uiteindelijk niet nodig gehad... GroetjesAnnelies
In stressperiodes neem ik 'Valeriaan forte' van Biover (te krijgen in natuurwinkels, maar ook in de bio-afdeling van Colruyt). Eéntje een half uur voor het slapen gaan en dat lukt aardig goed hoor...
Je kan naar het schijnt bij de dokter ook een inslaapmiddel vragen (op voorschrift). Ik heb he zelf nog niet geprobeerd, maar het is me aangeraden. Het is géén slaapmiddel, maar helpt dus om te kalmeren en in slaap te vallen. Van die 'natuurlijke' middelen heb ik ook nog nooit gebruikt, dus kan ik geen tip geven. Wat ik wel doe en meestal helpt, is me concentreren op mijn ademhaling. Een truukje dat ik ooit nog geleerd heb van mijn leerkracht godsdienst en dat al vaak zijn nut bewezen heeft... Bij het inademen moet je de lucht "zien" gaan langs je ruggengraat naar boven en dan bij het uitademen gaat de lucht weer naar beneden (of een andere plek in je lichaam, maakt niet echt veel uit waar of hoe). Het duurt even om ermee weg te zijn, maar het helpt om wilde gedachten tegen te gaan omdat je je puur op de ademhaling focust. Je gaat vanzelf rustiger ademen en omdat je niet aan vanalles en nog wat denkt, word je dus zelf ook rustig waardoor je makkelijk in slaap valt. Veel succes nog!
Ik neem ook Valeriaan Forte van Biover zoals Charlotte al zei... Ik nam het vroeger ook altijd tijdens de examens... Heb het nu nog niet nodig gehad, maar misschien binnen een paar dagen? :-) Groetjes,Filipa
Theetje drinken, ik drink die slaap zacht thee van Ricola, vind je gewoon in de supermarkt, Ik vind hem lekker en val er toch van in slaap :-)
Ook Valeriaan Forte van Biover hier! :-) Heeft al dikwijls zijn nut bewezen als ik wat teveel stress had... En idd, een half uur voor het slapen gaan helpt het ook! Groetjes!
Ja kan altijd eens 'Sedinal' proberen, da's een plantaardig 'kalmeermiddeltje'. Je wordt er rustig van en kan er ook beter van inslapen. Kan je zo krijgen bij de apotheker.
Dames, bedankt voor de info :-) Het rare is dat ikgeen stress heb en ook nog geen zenuwen gewoon niet in't slaap vallen omdat je nog ligt te denken over alles en nog wat... We zullen het morgen eens proberen :-) Dan hebben we nog 6 dagen.
Mijn dokter heeft Sedinal aangeraden. Dit is vrij te verkrijgen bij de apotheker en is op plantaardige basis. 1-2 om rustig te worden 3-4 om goed te kunnen slapen. Nog niet voor de trouw maar gewoon een stressvolle periode op het werk. Lig ook steeds aan vanalles te denken.....