Terug naar overzicht
Wat hebben jullie geluk. Wij moeten wachten tot februari 2012. * Ik zou vooral vragen wat er allemaal in een misboekje moet komen ? Of sommige delen verplicht zijn enzo. * Ik zou ook informeren over hoeveel liedjes er in een mis mogen gespeeld worden. * En welke stoeltjes er zijn voor het koppel. (bij ons zijn er stoeltjes zonder rugleuning en dan kan iedereen je jurk toch al langs achter zien) En dan zou ik vooral het woord aan de pastoor laten. Hij zal wel weten wat hij jullie moet vertellen en wat belangrijk is. Veel succes straks
- Wat met de muziek? Sommige pastoors verplichten nl. live muziek, van anderen mag het met cd, nog anderen willen het koor,... Wanneer mag je jouw cd'tje eens komen testen (als je daarmee zou werken)? - Wat met bloemen e.d.? Wanneer kan men de kerk versieren? Wat als er nog een begrafenis is? - Mag je op voorhand al dingen in de kerk zetten (bv. huwelijkskaars, misboekjes, snoepjes voor de kindjes,...) of op de pastorij afgeven (indien naast de kerk)? - Heeft de kerk zelf een rode loper? - Mag er met rijst gegooid worden? Wat als mensen het toch doen? Wie ruimt er dan op? - Mag je zelf de eerste lezing kiezen? Moet dit uit de bijbel zijn of mag het ook een andere tekst zijn (sommige pastoors zijn hier héél streng in, beter dat je dat op voorhand weet)? - Zorg je zelf voor een huwelijkskaars of zorgt de parochie hiervoor (soms is dat)? -...
- indien je twijfelt over wel of geen offerande: of dit verplicht is- ivm bloemen op altaar: heeft hij eisen, want sommige pastoors hebben liever geen grote dingen op het altaar... is niet altijd makkelijk voor hen of zo- als je dingen wil laten voorlezen of er dingen zijn die hij vindt dat zeker niet door 'leken' mag voorgelezen worden- misboekjes/teksten: tegen wanneer hij teksten wil zien (of hij dit moet goedkeuren of niet)- geloften: of jullie zelf geloften mogen schrijven en indien dit zo is of dat deze door hem moeten goedgekeurd worden of niet- ...
Bedankt allemaal! Het bezoek bij de pastoor was vrij snel gegaan, was meer om onze gegevens te hebben en onze doopakte te kunnen opvragen, nu moeten we wachten tot ze deze hebben en dan mogen we bij de diaken komen om alles te bespreken, maar dat is nog goed op tijd aan gezien het nog bijna een jaar is. En dan kan ik al de tips van jullie gebruiken om vragen te stellen Groetjes!