TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Penny
20-7-2011
|
13-7-2011 22:28:11
Hoi Katleen,
op zich geen idee hoe je het vermeld maar zou je het wel vermelden?
Heb je op zich geen idee wie er vergetarisch is en het dan gewoon vragen?
Zouden ze dit zelf niet zeggen als ze bevestigingen?
Er zijn bij ons mensen die geen vlees eten maar wel vis dat wordt ook niet gevraagd ofzo...
Tis op zich wel goed en lief dat je daaraan denkt maar om het op je uitnodiging te zetten?
Succes!
|
|
Katleen
24-9-2011
|
13-7-2011 22:43:19
Tja, van de familie weet ik dat wel ongeveer (alhoewel ik enkele neven en nichten heb die ooit vegetariër geweest zijn en dan weer niet en dan weer wel, dus ik ben de tel een beetje kwijt), maar niet van alle collega's en hun partners en de vrienden en kennissen van onze ouders... Onze feestzaal wil toch graag een schatting van het aantal vegetariërs omdat het hoofdgerecht echt helemaal wordt aangepast en ik ga er waarschijnlijk niet aan denken om het elke keer te vragen als de mensen bevestigen. Heb het in het verleden nog al op uitnodigingen weten staan, maar weet niet meer hoe het erop stond.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
14-7-2011 0:09:57
ik heb het overwogen maar toch niet gedaan. Het wordt een te groot gepuzzel want die lust dan alleen dat en die alleen dat.
Ik heb er 2 waarvan ik weet dat ze geen vis eten en heb de zaal gevraagd met 10 personen rekening te houden die geen vis gaan willen (dat is 10% van de genodigden)
|
|
jeff
27-8-2011
|
14-7-2011 7:53:28
ik heb het gevraagd als ze opbelden op te bevestigen.
|
|
cindy
27-9-2011
|
14-7-2011 7:59:01
Ik heb ook al op een uitnodiging weten staan dat je bij de bevestiging moest vermelden of je vis of vlees wou. Er stond niet specifiek bij dat vegetariërs dit moesten vermelden. Er zijn altijd mensen die liever vis of vlees eten dan heeft iedereen de keuze.
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
14-7-2011 8:07:21
Wij hebben het er ook niet op gezet, maar gewoon doorgegeven aan de zaal van de mensen van wie we het wisten. Van de anderen gingen we uit dat de vraag wel zou komen. Bij de twijfelgevallen hebben we het gewoon eens gecheckt. Maar in de meeste gevallen laten de mensen daar zelf wel iets over weten als ze echt willen dat er rekening mee wordt gehouden...
|
|
Patricia
2-6-2012
|
14-7-2011 8:11:53
Ik heb daar ook aan gedacht maar uiteindelijk ben ik van mening dat een persoon die echt iets niet wil of mag eten, het zelf ook wel zal zeggen. Als iemand echt allergisch is aan iets, dan is die persoon dat absoluut gewoon om dergelijk zaken door te geven.
Want, waar begint het en waar eindigt het..."ik wil kroketten" "ik eet geen rijst"...
Ik vrees dat je je meer miserie gaat bezorgen door het te vragen dan door het niet te vragen.
Maar inderdaad, mooi dat je eraan denkt.
|
|
Erika
23-7-2011
|
14-7-2011 8:50:30
Wij hebben het volgende zinetje gebruikt, vlak na de gebruikelijke vraag om te verwittigen of ze al dan niet komen: "Gelieve ons ook te verwittigen als u allergisch of vegetariër bent zodat een aangepast menu kan worden voorzien." Het stond wel wat kleiner gedrukt. Uiteindelijk heb ik van 5 mensen van de 140 bericht gekregen dat ze allergisch of vegetariër zijn, maar die mensen vonden het allemaal wel heel tof dat het ook op de uitnodiging stond. Een kleine moeite, maar nu kan ik wel de exacte gegevens aan de zaal doorgeven...
|
|
Katleen
24-9-2011
|
14-7-2011 9:37:12
@Erika: thanks, da's inderdaad geen slechte zin, ik ga het ook zo formuleren dan denk ik. Als ik het dan vergeet te vragen aan de telefoon, worden ze er zelf toch ook alert op gemaakt... Ik ga geen rekening houden met viesneuzen die geen gratin of bepaalde groenten eten, maar de feestzaal doet wel de moeite om het vleesgerecht te vervangen door een speciaal vegetarisch gerecht, dus wil ik ook een juiste schattig kunnen doorgeven van de mensen die effectief geen vlees eten. De anderen moeten de dingen die ze niet lusten maar laten liggen
|
|
Véronique
31-7-2009
|
14-7-2011 11:34:38
Wij hadden het ook niet vermeld en slechts 1 iemand heeft iets laten weten (ook vegetariër). Weliswaar had die pas verwittigd de dag voor ons huwelijk... Grrrr... Zij heeft dan zelf contact opgenomen met de zaal en blijkbaar was dat toch geen probleem...
|
|
sofie
11-6-2011
|
24-7-2011 11:33:52
Ik heb het wel op het kaartje bij de uitnodiging gezet omdat ik zelf vegetariër ben. Ik heb het gewoon zeer kort omschreven onder het zinnetje wanneer ze moesten bevestigen. 'Vegetarisch? Geef een seintje!'
|
|
Eva
23-3-2012
|
27-7-2011 10:55:33
Hihi precies of we zijn vreselijke lastpakken terwijl we juist iets minder eten ;P Bij ons kunnen de gasten kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch. Staat ook zo op de antwoordkaartjes, misschien beetje bbq-uitnodigingachtig maar zo is het wel het makkelijkst en hebben ze toch een klein beetje keuze. Je kan ook gewoon schrijven: Wens je vegetarisch te eten? Graag een seintje op voorhand!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|