Nu Online
Momenteel zijn er 695 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

origineel menu

31-5-2006 16:09:37
Hallo iedereen,

wij zijn gisteren naar onze kok geweest en we zijn het menu gaan bespreken voor onze grote dag (wij hebben een gewone zaal met aparte kok)
Nu zou ik graag alles op de menukaarten willen formuleren zodat de mensen toch niet echt weten wat ze gaan krijgen op hun bord. Naar het schijnt werd dat vroeger gedaan (bv. gouden parelende bubbels met mondstrelende hapjes i.p.v. champagne met warme hapjes)
Ik heb echter niet veel inspiratie om alles zo te formuleren. Misschien is er hier op het forum iemand met veel inspiratie die mij een beetje kan helpen?
Dit is ons menu

Voorgerecht: zalmmousse met dillesaus
Soep: Agnes Sorel roomsoep
Hoofdgerecht: kalkoen en struisvogel (misschien hier 'graanpikkers'?) met verschillende groentjes en gebakken aardappeltjes, groentensaus met rivierkreeftjes
Dessert: dessertenbord met chocomousse, mokkamousse, ijs en vers fruit
Bruidstaart
Middernachtbuffet

Als er iemand misschien een site weet waar je zulke ideeën kan opdoen; ook altijd welkom!!!

Groetjes
ELKE
12-08-2006

Elke
12-8-2006
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1178

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik31-5-2006 18:19:18

'k heb niet voor alles een suggestie, maar 'k probeer toch iets:

dessertenbord: bordje voor zoetebekjes
middernachtbuffet: nachtelijke hapjes

'k Zal nog eens verder denken!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06

Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik31-5-2006 18:21:43

hey Elke

Tof idee, maar niet eenvoudig...

*voorgerecht: Mousse uit de zee met bijpassend sausje
*hoofdgerecht: gevleugelden met assortiment uit de moestuin en gebakken aardappeltjes, dit alles overgoten door groentensapje met rivierschaaldiertjes.
*dessert: bord met luchtige chocolade en mokka, frisse room en verse vruchten
*Pièce de résistance
*00.00 uur buffet

Het is niet zo simpel als ik dacht.... mist waarschijnlijk het poëtische van jouw voorbeeld.
Maar was een poging:-)

Laat je ons weten wat het uiteindelijk gaat worden?

groetjes Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl

Leen
26-8-2006
 Meld misbruik1-6-2006 10:59:48

hallo,

ik weet iet wat je hiervan denkt maar het zijn maar enkele ideetjes:

voorgerecht: roze zeemousse die zwemt in de dille.

Soep:ik ken deze soep niet maar ik vind dit al abstract genoeg.

Hoofdgerecht: fijne sneedjes graanpikkers liggend in het groen en geel, overgoten door een sausje met zwembeestjes.

Dessert: vanalles een beetje

Bruidstaart: als dit ijsduifjes zijn : vliegende stukjes taart of ijs

Middernachtbuffet : nachtelijke overvloed

viola,

t' is inderdaad moeilijker dan dat ik dacht!

Hopelijk ben je er iets mee!

Veel succes nog,

Leen

Elke
12-8-2006
 Meld misbruik2-6-2006 17:27:58

Heel hard bedankt voor de ideetjes!!!
Jullie hebben in ieder geval al veel meer inspiratie dan ik... Ik laat jullie zeker weten wat het resultaat geworden is...

Groetjes
ELKE
12-08-2006

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...