Terug naar overzicht
Hey, ik denk dat je deze reis perfect zelf kunt boeken, zonder zoveel te betalen. Ik zou bijvoorbeeld vliegen op Firenze, daar een hotel boeken en een auto huren. Zo goed als alles dat in die rondreis staat, is dichtbij Firenze. Wat leuk is om te doen doen is bijvoorbeeld 4 dagen een vespa huren. Wij hebben dat gedaan in San Gimignano: http://www.kalitumbatravel.com/pikipiki_NL.asp Is super goed meegevallen en echt super plezant! Groetjes en veel succes met jullie reis! Hanne
Hey, niet om jullie te ontmoedigen, maar mijn oma maakt zulke reizen altijd in groep. Maar dat is maar het geval voor enkele bestemmingen. Ik mocht enkele keren mee, en de groep varieert wel. Gemiddeld ben je met zo'n 15 mensen plus een Vlaamse gids. Het leuke van die gidsen is meestal wel dat zij de streek, restaurantjes, leuke fotoplekjes en de lokale bevolking van binnen en van buiten kennen. Zo kom je op plaatsen die je anders nooit zou zien, en krijg je verhalen te horen die geen andere toerist er gratis bij krijgt. De kwaliteit van de hotels is ook piekfijn in orde en de reisbegeleider (gids) die mee is logeert in hetzelfde hotel, soms zelfs in de kamer naast jullie. Ik vond dat altijd een leuke manier van reizen en zou het zelf ook overwegen om als huwelijksreis te doen omdat wij ook niet echte zon-zee-strand-mensen zijn. Maar je moet rekening houden met een groep van mensen en dus ook een variëteit van karakters en leeftijden. Kinderen zal je er nagenoeg niet tegenkomen en het zijn vooral koppels die zulke reizen boeken. Dus als dat jullie niet kan weerhouden, Doen! Veel plezier!
Hello Katrien!Toscane kun je gemakkelijk zelf op eigen houtje doen, met gewoon op voorhand je vluchten + huurwagen + hotels gereserveerd en een goede reisboek!Ik zou VTB zeker niet aanraden voor jonge(re) mensen, deze reizen worden gemaakt door een leeftijdscategorie van 50-80jaar en echt hoppen met de bus...Weinig romantisch aan lijkt mij... Je bent echt ook helemaal niet vrij he! Succes! -x-
dag katrien ik heb je een privé berichtje gestuurd. mijn ouders hebben al 40 jaar ervaring met VTB :-)
Bedankt allemaal voor de reacties en voor het persoonlijk berichtje, Nessie :-)We gaan dan toch maar op zoek naar iets anders :pIk zag nu Sorrento in de boek van Pegase... Valt blijkbaar nog goed mee in de maand mei (qua drukte) en je kan er ook een auto huren dus misschien is dat een betere optie? :-) groetjes Katrien