Nu Online
Momenteel zijn er 597 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suite

17-7-2011 14:25:57
Weer een vraagje....
Hoe groot moet een suite uiteindelijk zijn?
en wie hoort er allemaal in thuis?

Groetjes

karen
28-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1273

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-7-2011 14:45:51

Heyhey,

Dat hangt allemaal een beetje af van wat je zelf wil hoor :-).

Bij ons zal de suite bestaan uit wij, onze bruidskindjes, onze getuigen (eventueel + partner, daar zijn we nog niet aan uit :-)) en onze ouders. Normaal komen hier ook broers en zussen bij maar die hebben we geen van beiden dusja :-). Heb al gezien dat sommigen ook de grootouders toevoegen aan de suite, maar dat gaan wij niet doen.

Groetjes!

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik17-7-2011 15:21:59

Hoi, Wij zijn met een suite van 12. (+ nog twee meelopers: fotograaf en ceremoniemeester)
Ouders, zussen (tevend getuigen) bruidskindjes en wij.
Groetjes

Fairytale Bride
4-8-2012
 Meld misbruik17-7-2011 17:05:45

suite is bij ons: ouders, grootouders, bruidsmeisje en haar ouders, getuigen.

groetjes.

Helene

Meld misbruik17-7-2011 18:07:02

Ik vind het nogal triest als de grootouders niet uitgenodigd worden om deel uit te maken van de suite. Als de kleinkinderen nog klein zijn, worden ze regelmatig te pas en te onpas ingeschakeld als kinderopvang. Iedereen vindt dit normaal. Als die kleinkinderen dan trouwen, dan mogen de grootouders ineens, net als wildvreemde mensen, gewoon achter de suite aanlopen...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik17-7-2011 18:38:20

@ Helene: Wij hebben er bewust voor gekozen om de grootouders niet mee op te nemen in de suite. Die mensen zijn al 75 à 80 jaar en zien dat niet meer zitten om een hele dag mee op te trekken met de rest van de suite en dan 's avonds nog eens een avondfeest mee te maken tot in de vroege uurtjes. Bovendien zou het enkel mijn kant zijn aangezien mijn verloofde zijn grootouders allemaal reeds overleden zijn (wat ook niet echt "fair" is). Daarnaast zou dat ook betekenen dat wij 2 extra ceremoniewagens zouden moeten voorzien (naast de 5 die we er nu al hebben) en extra plaatsen zouden moeten voorzien aan de eretafel... Ze hoeven trouwens niet "als wildvreemde mensen" gewoon achter de suite te lopen, ze lopen daar bij de rest van de familie nl. hun kinderen en kleinkinderen (mijn tantes, nonkels, nichten en neven).

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik17-7-2011 19:59:14

Bij ons bestaat de suite uit onze ouders, mijn zus (= mijn getuige) en haar vriend, mijn verloofde zijn broer en diens vrouw en mijn verloofde's beste vriend (= zijn getuige). Ook de ceremoniemeester, fotograaf, videograaf en chauffeur zijn er de hele dag bij.

@ Hélène: Onze grootouders lopen ook niet mee in de suite. Ze willen dit zelf liever niet zodat ze overdag nog wat kunnen rusten. Om 16u00 zijn ze dan gevraagd voor de familiefoto's in de tuin van de feestzaal waar aansluitend ook onze huwelijksviering (17u00-18u00) zal plaatsvinden. Daarna is er de receptie (18u00-19u00) en het avondfeest (19u00-23u00). De oudste opa is 86 jaar dus het is niet haalbaar om die mensen al van 09u00 's morgens op te trommelen en de hele dag overal mee naartoe te nemen. In ons geval komen de opa's en oma's van mijn verloofde ook van heel ver (400 km). Ze hebben er dus al een vermoeiende rit op zitten. We hebben wel verblijfplaatsen voor hen geregeld op een boogscheut van de feestlocatie.

Liefs,

Nathalie

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik18-7-2011 10:18:58

Onze suite bestaat uit 16 personen (+ ceremoniemeester en fotograaf)
Wij = 2
Ouders = 4
Grootouders = 7
Getuigen = 3 (vriendin met haar man + broer van mijn man)

Je kiest zelf wie wel en niet in de suite zal zitten

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik18-7-2011 12:01:47

In onze suite gaan mee:

4 bruidskindjes (kindjes van mijn broer en zus)
ouders
2 broers en echtgenotes
zus en echtgenoot
grootmoeders en partners (één grootmoeder gaat niet mee, omdat zij dat niet ziet zitten een hele dag mee te lopen)

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-7-2011 17:04:52

Wij hadden onze suite beperkt tot het minimum, wat wil zeggen: bruidspaar, ouders, getuigen.
Ook geen grootouders, omdat zij ook al een behoorlijke leeftijd hebben en een hele dag té vermoeiend was voor hen.

karen
28-7-2012
 Meld misbruik19-7-2011 10:15:00

Ok dankjewel allemaal, maar moet je ook echt speciaal vervoer voor hun zien te regelen? of is dat niet echt noodzakelijk?

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 20:29:08

Onze suite bestaat uit 12 personen (wijzelf, beide ouderparen, beide getuigen + partner, 2 bruidskindjes) en wij zitten allemaal samen in een huifkar.

karen
28-7-2012
 Meld misbruik23-7-2011 15:44:52

Bedankt voor de reacties allemaal!
Maar wat is dan precies het 'doel' of de 'functie' van een suite?

Elsie
4-5-2012
 Meld misbruik15-8-2011 10:37:57

Ik denk niet dat er echt een doel is. Het zijn gewoon die mensen waarvan je wilt dat ze er de ganse dag bijzijn. De getuigen MOETEN er wel bijzijn, natuurlijk.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...