Terug naar overzicht
Hey Dorien Wij gaan (hopelijk bij goed weer) ook onze viering buiten laten doorgaan. Wij versieren de bankjes met kleine boeketjes gerbera's (dit wordt de bloem die overal zal terugkomen :o)) en die hangen we dan aan de zijkanten. Vooraan zal er een soort van altaar (hoge tafel) komen waar we ook een bloemstukje met gerbera's zullen zetten. Voor de rest gaan we proberen rozenblaadjes in het gangpad te strooien zodat het een romantische touch krijgt :o)
Hey Dorien, De hoeveelheid echte bloemen is bij ons nogal beperkt maar ik ben wel deze aan het maken als decoratie: http://www.projectwedding.com/wedding-ideas/diy-wedding-challenge-2010-paper-flower-bouquets Ben er twee grote en twee kleinere aan het maken die we dan zowel thuis, tijdens de ceremonie als in de feestzaal kunnen plaatsen. Voor de rest zou ik twee trosjes van ballonnen aan de ingang van de feestzaal willen zetten (ga ik ook zelf maken: ballonnen, gewichtjes, lintjes, krulletjes&frulletjes en een fles helium). En de rest van de ballonnen en helium gebruiken om na de ceremonie iedereen een ballon te laten vliegen met een kaartje aan. De stoelen hebben een stoelhoes met mooie gouden strik (huren we voor de diner en kunnen we dus ook perfect gebruiken voor tijdens de ceremonie) maar kan je evengoed zelf maken met een goud lint dat je bvb na de kerstperiode op de kop kan tikken. Voor de bloemstukken kunnen we bij onze ceremoniemeester bloemstukjes met valse bloemen huren, ziet er even goed uit maar is wel een heel pak goedkoper. Dit zijn tot dusver mijn low budget ideetjes wat betreft de decoratie. Hopelijk heb je er iets aan. Groetjes, Stefanie
oh die bloembollen zien er echt wel leuk uit!!! is het eve gemakkelijk te maken als het eruit ziet?
Hoi Dorien, Wij gaan (hopelijk) ook onze ceremonie buiten doen. Het weer mag dus gaan keren :)! Wij hebben witte stoelhoezen gehuurd met bordeaus strikken, ik moet die de vrijdag voor onze trouw afhalen! We hebben een witte loper gekocht (bij het bruidsparadijs in Merksem). We hebben een bloemenboog en een bloemstuk op de tafel, waar een kennis (die ook schepen is) de ceremonie aan elkaar zal praten. Wij voorzien ook rozenblaadjes voor naast de loper! Wij zelf gaan op een bankje zitten dat mijn partner wit zal schilderen. Bij slecht weer hebben wij een B-plan en gaan we binnen de chalet van de basketbalclub onze ceremonie houden. Die is onlangs vernieuwd en mooi en die hebben we ook gehuurd voor de receptie. Ik hoop echt op mooi weer... Groetjes Sharon
Hey Dorien, tot dusver heb ik enkel nog maar de pompons en carnations gemaakt en die waren in ieder geval doodsimpel. Ik denk dat het voornaamste is dat je voldoende tijd hebt om genoeg bloemetjes te maken, kan je zelfs gerust 's avonds voor televisie doen. Ik heb al mijn gerief bij den AVA gaan halen behalve de wol (in de veritas als soldeke gekocht). Voor de vazen of bloempotten om de bollen in te zetten ga ik langsgaan bij mijn grootouders en ouders . Desnoods nog een papiertje er rond om ze mooi in te pakken als ze echt te lelijk zijn . Veel plezier ermee, Stefanie
enkele ideeën voor buiten, die er wonderbaarlijk uitzien kan je vinden op www.ballonatelier.be bij de rubriek american wedding en sfeerfoto's. Bestellen, of gewoon goed kijken naar de foto's, en zelf namaken...
(oei sorry, even te vlug gelezen)