Nu Online
Momenteel zijn er 526 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even raad vragen...

20-7-2011 11:30:51
Hallo iedereen,

Met nog 345 dagen voor de boeg.. zou ik op zoek willen gaan naar DE jurk. Na even rond te snuisteren op het internet kwam ik bij de volgende 2 bruidswinkels uit: Le chapeau en Lilian Claes. Wie heeft met deze winkels al ervaring?

Groetjes,

Sara

Sara
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 911

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 11:51:22

ik was bij lilian claes gaan kijken ze zijn daar heel vriendelijk maar heb daar niet mijn waauw jurk gevonden ik wist wat ik wou maar het hing niet tussen hun kleedjes. en ze drongen ook niet echt aan om daar te kopen vond ik wel goed

nathalie
19-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 12:29:14

Ik heb wel bij Lilian Claes gekocht. Echt mijn droomjurk gevonden. Ze waren echt heel vriendelijk en doen echt enorm veel moeite. Ze geven je echt een goed gevoel en niks was te veel!

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik20-7-2011 12:35:40

Hoi

Mijn kleedje komt van bij Lilian Claes. Het waren braderijdagen en mijn mama en ik waren er binnengestapt zonder dat we een afspraak hadden gemaakt. Dit bleek geen enkel probleem te zijn en een ongelooflijke lieve verkoopster heeft toen alle tijd voor mij vrijgemaakt. Ik heb alle kleedjes mogen bekijken en er bij zeggen 'ja' of 'nee'. De ja-tjes werden aan de kant gehangen en mocht ik allemaal passen. Zo had ik een 7-tal kleedjes uitgezocht om te passen.

Bij het tweede kleedje dat ik paste was het al prijs! Dat was mijn kleedje! Toch heb ik alle andere kleedjes ook nog mogen passen, maar na de laatste kon ik niet wachten om 'mijn' kleedje nog eens te mogen aandoen! Daar heb ik dan nog een halfuur in rond geparadeerd om mij langs alle kanten te kunnen bewonderen...dat was allemaal geen probleem!

Ook mijn mama heeft daar haar Suitekleedje al gevonden! Echt suuuuper mooi! En ook mijn schoenen heb ik daar gekocht! Twas dus een heel geslaagde namiddag en niets was te veel voor de verkoopsters!

Dus ik zou er zeker eens gaan kijken! Ze hadden daar ook al een deel van de nieuwe collectie binnen, dus nu hangt daar zowel nog een deel van de oude als de nieuwe.

Veel plezier met je zoektocht alvast!

Lieve groetjes

Chantal

Annelies
13-8-2011
 Meld misbruik20-7-2011 12:35:44

Met Le chapeau heb ik niet zo'n positieve ervaringen.
Allemaal heel stijf, je mag niet zelf tussen de kleedjes kijken, en ze zijn vrij opdringerig en té gemaakt vriendelijk. Ik voelde mij daar totaal niet op mijn gemak...
Ik heb mijn kleed bij Jagré gekocht, ook in Antwerpen, en dat is echt een hemelsbreed verschil. Je mag er zelf tussen de kleren kijken en de meisjes zijn heel vriendelijk, maar niet gemaakt. Zeker een aanrader vind ik!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-7-2011 13:11:26

Mijn kleedje komt ook van Lilian Claes! Ik ben daar echt héél tevreden over. Alles ging gewoon vanzelf. Ik mocht ook zoveel passen als ik wou enzo...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik20-7-2011 13:26:42

Ik ben ook bij LC langs geweest. Had er bijna mijn droomkleedje gevonden. Service was ok maar niet echt geweldig. Bij Cermo had ik meer keuze en daar hadden ze ook de jrk die ik bij LC heb gepast. Had echt de perfecte jurk bij Cermo gevonden en heb nog contact opgenomen met LC (ben zelf van Heretnals dus zou super makelijk geweest zijn) of ze dat model ook konden bestellen (was zelfde merk) maar dat konden/wilden ze niet dus ben ik bij Cermo geweest. Daar is de service perfect, een echte aanrader.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik20-7-2011 13:34:57

hey

Ook hier een tevreden klant van Lilian Claes! Ik ben de 1e keer gaan passen (alles wat je mooi vind of denkt mooi te vinden mag je passen) en twijfelde toen sterk tussen 2 kleedjes, weekje later terug gaan passen met zus en schoonmoeder en enkel die 2 kleedjes gepast (verschillende keren gewisseld van kleed). Er werd niets opgedrongen, zelfs geen accessoires zoals hoepelrok, schoenen, juwelen,... (heb alles trouwens ergens anders gekocht om de prijs een beetje te drukken)
Ook 1e pas en afhalen verliep heel vlotjes! Geen opmerkingen qua service, verstelwerk,...

Geniet van het passen! Ik wou dat ik heel die periode nog eens kon overdoen :-)

groetjes
Joyce
al 81 dagen gelukkig getrouwd

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik20-7-2011 13:55:11

Hey ,
heb bij Lillian CLaes ook gepast, maar ze hadden niet echt de stijl dat ik zocht.
Ze waren wel vriendelijk; maar op het einde vond ik het toch op het randje van het opdringerige . Maar ze hebben me daar wel gewezen op mijn pluspunten dat ik zeker moest benadrukken met mijn jurk; en raar genoeg zijn dat mijn schouders.
Hetgene wat me wel stoorde toen ik vroeg hoe ik de sleep op het avondfeest omhoog moest doen, sprak ze van een veiligheidsspel
Ik denk dat heel van de persoon afhangt die je hebt als verkoopster.

Ik zelf heb mijn droomjurk gevonden bij JPC te Antwerpen. Heeft zeer veel verschillende stijlen in huis en merken.
Normaal gezien had ik ook nog een afspraak bij Le Chapeau, maar deze heb ik geannuleerd.

Geniet van het passen.

Sara
30-6-2012
 Meld misbruik20-7-2011 15:21:51

Woehoe...
Heb dinsdag 2 augustus een afspraak bij Lilian Claes. Ben benieuwd! Heb al enkele kleedjes in gedachten...
We zijn daarjuist ook even langs het gemeentehuis gelopen en oh ja... wij trouwen 30 juni om half 11.
Vandaag al dus wat geregeld!

Bedankt iedereen voor de reacties!!

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 15:28:22

Hallo

Wij trouwen op 11 mei 2012 en ik heb vorige week ook mijn droomjurk gevonden. dus ik zou zeker niet wachten als je je smaak gevonden hebt. Maar met de winkels wat jij zegt heb ik geen ervaring mee. Mijn kleed komt van bij lecoqe in lommel. Heel tevrden over.

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik20-7-2011 16:02:56

Ik ben maandag bij Le Chapeau geweest en dinsdag bij Lilian Claes.
Bij Le Chapeau namen ze echt tijd om me te leren kennen. Ze vroegen drie karaktereigenschappen van me, vroegen hoe mijn droomjurk er uit ziet en hoe onze dag wat zal verlopen. Ze vroegen ook welk budget we voorhanden hadden voor een jurk. Ze waren heel vriendelijk en ik heb er meer dan twee uur jurken gepast. De verkoopster (Pauline) nam de jurken zelf uit het rek, maar het was altijd meteen raak, meteen wat ik me had voorgesteld of wat ik mooi vond. Ze kon dat dus heel goed inschatten. Ik had daar twee jurkjes waartussen ik twijfelde.

Toch zijn we nog naar Lilian Claes geweest. Daar mocht ik zelf tussen de jurken kijken en dan passen. Ze vroegen niet eens naar budget of mijn 'droomjurk'... het was binnenkomen en meteen in de rekken kijken. Een heel andere aanpak, maar ook vriendelijk. Daar had ik een mooie jurk gezien die ik wat te kort vond. Ze kwamen dan met allerhande voorstellen af om die jurk te verlengen, precies om de jurk toch verkocht te krijgen. Ik heb er dan nog eens over nagedacht en bedacht dat je dat altijd gaat zien dat dat niet echt de bedoeling is om daar een stuk aan te zetten.

Vanmorgen ben ik teruggeweest om mijn jurk te gaan kopen in Le Chapeau. Het was er vandaag heel wat drukker dan maandagvoormiddag. Ze namen dus inderdaad opmerkelijk minder tijd. Nadat ik de jurk nog eens had aangehad en zei dat ze goed was, ging het heel snel: we kregen een glaasje cava en al snel werden de formulieren ingevuld. Daarna ging de verkoopster al naar een andere klant. Er waren enkele collega's ziek waardoor ze handen tekort kwamen. Daar kunnen ze natuurlijk niet aan doen.

Ik heb daar een jurk gekocht van 2008, en volgens mij toch de volledige prijs betaald, de jurk was alvast even duur als een jurk van de nieuwe collectie. Dat vind ik natuurlijk wel een nadeel. Ik ben dan ook niet de persoon om te gaan 'afdingen' op een jurk ofzo, maar langs de andere kant, als ze enkele honderden euro's goedkoper had gekund, was dat wel meegenomen geweest....

Conclusie: bij beide winkels een prima service, een heel andere aanpak, en bij Le Chapeau krijg je geen korting (heb ik de indruk) op oudere collecties.

Hopelijk kan je er wat mee. Ik zou gewoon in beide winkels eens gaan kijken en zien hoe jij hun service (en aanbod) aanvoelt.

An
9-9-2011
 Meld misbruik20-7-2011 16:59:29

Hier helaas geen fijne ervaring bij LC.
De verkoopster liet alle jurken zien (zelfs nadat ik duidelijk had gemaakt dat ik geen 'tralalitralala'jurk wilde) en ik moest dan zeggen 'ja' of 'neen'. Mijn mama, schoonmama en schoonzus waren meegeweest. Ze hebben geen druppel drinken gehad. Best wel jammer als je daar 2u zit. Ik vond ze absoluut niet opdringering, dat was wel fijn.
Maar ik hoor ook heel goeie dingen van LC dus misschien had ik wat 'pech' met de verkoopster.

Mijn kleed komt van Le Chapeau in Bree. Na een klein gesprekje met de verkoopster (over hoe ik ons huwelijk zag, of ik al bepaalde ideeën had over mijn kleed) ging ze mee rond door de winkel en liet ze kleedjes zien. Ik mocht zelf ook snuisteren tussen de jurken.
Hoewel de verkoopster nog niet wist of ik mijn kleed bij hen zou kopen, kregen de supporters toch drankjes en hapjes.

Nadat 'de deal' rond was, kregen we cava aangeboden.
De verkoopster vond ik heel erg vriendelijk en niet opdringerig.
Zelfs bij mijn eerste pas nam ze uitgebreid de tijd voor ons.

Ik zou zeker naar beide winkels gaan kijken!

Veel plezier,
An

Laura
30-6-2012
 Meld misbruik20-7-2011 17:10:12

Hoi Sara, Bij mij staan er evenveel daagjes al bij u op : ). Ik heb mijn kleedje bij Jagre gekocht. Zeer aangenaam in omgang en heb daar natuurlijk ook mijn droomkleedje gevonden. Dus zou ik hen zeker ook aanraden. Groetjes Laura

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik20-7-2011 17:37:53

Hier slechte ervaring met le chapeau, maar dan niet met de zoektocht naar mijn trouwkleed. Ben daar vorig jaar geweest op zoek naar een kleedje voor mijn zus haar trouw en ik had de eigenares.

Het was een heel probleem dat ik niet op afspraak kwam (het was in de week, er was letterlijk niemand in de winkel en ik kwam gewoon eens kijken of ze er mijn smaak hadden) maar uiteindelijk waren ze toch zo 'vriendelijk' om tijd te maken. Ok , tot hier aan toe. Ik zei wat voor stijl ik wou (vlot, zomers en soepele stof), maar zij kwam af met vanalles dat ik net zei dat ik niet wou: stijve stof, knalgroen en met bommaschoenen die ze eronder propte.
Dan was ze ons zenuwachtig ah maken dat ik al veel te laat was (had nog 3 maanden...) en dat ik dan echt wel niet mocht wachten met beslissen want dat haar taartjurk (die ik haatte) anders zeker ging uitverkocht zijn.
Toppunt was vooral: ze hield totaaaaaaaaal geen rekening met wat ik zei, negeerde me zelfs, maar praatte enkel tegen mijn mama hoe 'mooi' ik er wel niet uitzag en blablabla. Ik ben dus zéker niet naar daar gegaan voor een trouwkleed, daar zien ze mij nooit meer terug :-)

Ik ben bij JPC geweest en heb daar mijn droomkleedje gevonden! Still in love with it

peggy
5-8-2011
 Meld misbruik20-7-2011 19:18:26

hallo sara ik ben ook daar gaan zien en op aan raden van een collega ben ik nederland bij koonings bruidsmode gaan kijken en dit scheelde mij voor het zelfde kleed maar liefst een 400 euro goedkoper groetjes peggy

Sara
30-6-2012
 Meld misbruik21-7-2011 10:08:45

Dag allemaal,

Ik wil dolgraag enkele kleedjes van Marylise passen, daarom dat mijn keuze ook viel op Le chapeau of LC. Bij Jagré, ... hadden ze (dacht ik toch) namelijk geen Jagré. Binnen 2 weekjes kan ik jullie dan ook mijn ervaringen meegeven bij LC. Aan allemaal: nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik21-7-2011 13:25:19

Gisteren ook gebeld naar LC en bij de eerste vraag kreeg ik al de kriebels: 'Bent u er klaar voor mevrouw?'.... Euh, ja, wàt een vraag! En dan een hele uitleg dat het een toch een emotioneel geladen moment was dat ik liefst wilde delen met de personen die ik het liefste rond mij had (het passen, dus...). Heb de verkoopster duidelijk gemaakt dat ik heel chill ben en perfect weet wat ik wel en niet wil. 1 augustus mag ik gaan en hoo pecht dat ze mij niet overladen met emotionele tearjerking praat, want dan schiet ik in de lach vrees ik :) Als ik lees dat je drie karaktereigenschappen moet geven, krijg ik het al benauwd. Nuchtere bruid hier! Ik wil gewoon een wapperend elfenjurkje, punt!

Sara
30-6-2012
 Meld misbruik22-7-2011 10:13:46

@Sarah: bij mij was het eerder: Dag mevrouw, wanneer zou u willen komen? (naam noteren) Ok .. in orde tot dan! Dus niets van al dat emotionele gedoe. :-)

lies
27-8-2011
 Meld misbruik23-7-2011 14:03:49

dag bruidjes, ik ben in oktober als eerste en uiteindelijk meteen als laatste winkel naar le chapeau in bree geweest. Ik mocht nog eventjes wachten bij aankomst en heb nog in wat boekjes kunnen bladeren, ondertussen die miljoen vlinders in de buik proberen te bedwingen :-) Ze vroegen of ik iets in gedachten had, welke lichaamsdelen ik bij mezelf mooi/niet mooi vond, welk budget er voorzien was enz... Daarna ben ik samen met mn verkoopster in de rekken gevlogen, ja/neen, bij twijfel toch in het pashokje laten hangen. Maar uiteindelijk hing er een mooie jurk in de etalage, echt de stijl die ik zocht, die zijn ze dan van de pop gaan halen, die heb ik als eerste gepast en het gordijn ging open en mn mama en getuigen hun mond viel openen daarna waaauw :-) en het cliché klopt! je voelt echt van: dit is hem, dit is mijn jurk! heb de 7 andere nog gepast, maar die had ik sneller uit als dat ik ze aan had. Op een klein uurtje was mijn droomjurk gevonden :-) Voor de rest; ik kan niks negatiefs zeggen buiten dat met mn eerste pas de airco stuk was en met zo'n kleed: warm!!! hopelijk is de volgende en laatste keer de airco terug in orde :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info