Nu Online
Momenteel zijn er 379 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe weten de gasten hun plaats aan de feesttafel?

22-7-2011 11:59:00
Hallo,

Wij werken ook met thema's aan de feesttafels en de ideeën zijn er al maar ik vind de oplossing maar niet hoe je de mensen dan wegwijs maakt naar hun tafel.
Omdat we zelf de mensen aan het ontvangen zijn lijkt me dit te druk om ze zelf hun plaats aan de juiste tafel uit te leggen.
Ik heb al eens gehoord dat ze het afroepen maar daar ben ik zelf niet zo voor te vinden of een plattegrondje aan de muur.
Maar ik had nog eens graag andere ideeën gelezen.

Groetjes
T & E

T & E
17-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1435

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik22-7-2011 12:03:43

hangt van jullie thema af. Als je bijvoorbeeld met thema kleur werkt, dan geef je de gasten een kaartje, snoepje, .. met de kleur van de tafel waar ze moeten gaan zitten.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-7-2011 12:05:14

Alle gasten kregen bij aankomst een kaartje met "ons logo" en een strikje in een bepaalde kleur. Als alle gasten aanwezig ware werden de tafelkleuren afgeroepen en mocht iedereen per tafel (logo met strikje in het groot op elke tafel) onder begeleiding van een ober. Op elke tafel stond een bedankje met een naamkaartje aan op de borden zodat iedereen zijn plaats makkelijk kon terugvinden en iedereen ineens een gepersonaliseerd ebdankje voor zich had staan.

DEBORAH
17-9-2011
 Meld misbruik22-7-2011 12:08:17

hallo,
Om de gasten duidelijk te maken aan welke thema tafels ze moeten zitten gaan we kleine visitekaartjes ( deze vind je bij vistaprint, voor maar 75 eurocent/kaartje) voorzien met hun naam en dat samen met het thema van de tafel

vb : thema ...........
dhr & mevr ...........

wij zouden dan vragen aan 1 vd medewerkers vd zaal op zij even kunnen instaan om de juiste kaartjes aan de juiste gasten te geven voor het avondfeest!!

Hopelijk hebben we hje kunnen helpen

T & E
17-8-2012
 Meld misbruik22-7-2011 12:17:18

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Ik had het ook ongeveer in mijn hoofd om het zoals Deborah te doen aangezien het me te druk lijkt om het zelf te geven en ik het -mij kennende- vergeet af te geven aan de gasten.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik22-7-2011 12:17:51

Bij het binnenkomen zal er ook een ober zitten die de mensen ontvangt. Ik geef hem een lijst met de aanwezigen, alfabetisch en achter elke naam staat dan de tafel waar ze aan gaan zitten. De ober geeft hen dan een kaartje met ons logo en de naam van de tafel. Zo kunnen zij nadien hun eigen tafel terugvinden, op de tafels hebben we de tafelnamen in het groot, met in het midden het feestreglement.

Groetjes
Sharon

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-7-2011 12:35:56

Bij ons gaf ook een medewerker van de zaal de juiste kaartjes aan de mensen. Als iedereen er was, riep de maître de tafelnamen af en gingen de mensen mee met een ober naar hun tafel. Aan tafel had men vrije plaatsen. Dit ging snel (door 1 tafelnaam werden 10 personen tegelijk aangesproken) en ordelijk (iedereen werd naar de juiste tafel begeleid).
Wij hebben ook al meegemaakt dat we zelf onze tafel moesten zoeken in de zaal en dat vond ik toch wel wat chaotisch, want iedereen liep door elkaar, op zoek naar de juiste tafel (enkel de tafelnaam stond er, verder geen specifieke aankleding, dus iedereen moest tafel per tafel afgaan om de tafelnamen te lezen). Als het de bedoeling is dat de mensen zelf hun tafel zoeken, zorg dan dat de mensen duidelijk zien welke tafel voor hen bestemd is!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik22-7-2011 13:34:55

Bij ons was het ook een medewerker van de zaal (die op basis van een alfabetische lijst) de strikjeskaartjes uitdeelden. Vraag best na bij de zaal of er iemand is die dit voor zijn rekening zal nemen, anders ga je best op zoek naar een vrijwilliger in de familie- of vriendenkring!

Met thematafels kan je inderdaad ineens veel mensen "aanspraken". Aan de tafels konden de gasten zelf hun plaatsje "zoeken" doordat er naamkaartjes klaarstonden. We hadden wel tafels met max 8 pers. zodat er niet te veel moest worden rondgelopen op zoek naar hun eigen plaatsje.

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik22-7-2011 14:49:58

Bij ons zal het eerder een snack- of dessertenbuffet worden, met staantafels en gewone zitplaatsen (maar niet voor iedereen, aangezien we het dansen willen aanmoedigen :p). Maar ik kan toch ook niet zomaar iedereen gelijk waar laten zitten...

Op marthastewartweddings.com vind je bij Inspiration - DIY heel wat leuke ideetjes voor de tafelplaatsen! Ik zelf ben zot van de vlindertjes met de naam van de gast die op het randje van het glas zitten. Misschien een verschillende kleur vlinder per tafel...

http://www.marthastewartweddings.com/good-things/gentle...

Ellen

Meld misbruik23-7-2011 7:38:10

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik23-7-2011 17:22:37

Onze zaal vraagt op voorhand een alfabetische lijst op waarop wij naast iedere persoon de tafelnaam moeten noteren. Naar het einde van de receptie van de avondgasten toe, spreken de maître en zijn collega's de mensen aan, vraagt hun naam en vertelt hen hoe hun tafel heet. Dit is voor hen dan ook ineens het signaal dat ze aan tafel verwacht worden, er komt dus geen naamafroeping. Wij gaan allicht voor de bestemmingen van onze huwelijksreis (Las Vegas, Grand Canyon,...) en zetten hiervan de naam + duidelijke foto op tafel.

Lodi
6-8-2011
 Meld misbruik24-7-2011 10:16:07

Wij hebben gekozen voor foto's van onze dochter (2,5 jaar)
Zij is echter niet aanwezig op de feest... maar hebben haar er dan toch een beetje bij !
De gasten krijgen een doosje in de vorm van een hartje met hartensnoepjes in en een fototje van onze dochter. Op elke tafel staat een foto... Wij hebben ook naamkaartjes staan ...

T & E
17-8-2012
 Meld misbruik24-7-2011 15:01:11

Hey Lodi,

Wij gaan ook voor foto's maar dan vanuit onze kindertijd.
Op elke tafel een foto, en bij aankomst ontvangen ze een klein snoepzakje,(zoals die snoepzakjes die je dikwijl aan de kassa ziet hangen)ook met hartjes snoepjes in en het kartonnetje aan het zakje word dan het fotootje van hun tafel in het klein met op de achterkant hun naam.
Mijn vraag was daarom wie deelt er die zakjes uit,ik vergeet dit zowiezo en dit zou ook teveel tijd in beslag nemen met hun naam te vinden,maar ondertussen heb ik al een vrijwilliger voor deze klus gevonden.Jeuj!!

Op naar het volgende om mijn hoofd over te breken ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...