Terug naar overzicht
hey, Bij het gemeentehuis word eerst (bij ons toch) de getuigen binnegeroepen op naam, Dan het bruidskoppel en dan pas de rest van de familie. zo heb ik het al veel gezien. in de kerk lope de vrouwen links. Dus ook de familie van de bruid zit links in de kerk. En van de bruidegom rechts. voor de kerk is het de juiste volgorde dat je hebt. Maar echt een regel staat daar ni op denk ik. denk dat dat overal anders is, zeker voor het gemeentehuis. Bij sommige word da gewoon afgeroepe in de gang voor je binnegaat. hopelijk ben je er iets mee.
hey Claudia, ik denk dat je ceremoniemeester daar nog het beste antwoord op kan geven. Tenslotte betaal je hen ervoor.
Geen ceremoniemeester dus. We hebben wel even contact gehad met iemand en die zei toen toch dat de vrouwen in de kerk rechts lopen (behalve ik bij het buitenkomen), klopt dit nu of niet?
Ah Claudia, sorry dacht echt dat je een ceremoniemeester had.Kerk Ik ben onlangs nog eens naar een huwelijk geweest en daar liepen de vrouwen inderdaad allemaal rechts.De bruid loopt bij het buitenkomen links, de bruidegom moet zijn rechtste arm vrij hebben om u te beschermen Maar gemeente geen idee eigenlijk.Denk dat de bode daar wel zal helpen.
Ja voor gemeentehuis maakt het mij eigenlijk niet zo uit. Het is vooral voor de kerk eigenlijk...
In het gemeentehuis heb je meestal gratis (!) de 'bode' die jullie zegt hoe je moet staan, naast wie je moet zitten,... Die komt je halen aan het vervoer en brengt jullie tot in de trouwzaal. Hij is dus eigenlijk een gratis ceremoniemeester en zo weet je precies hoe en wat. En voor de kerk doe je dan net hetzelfde, hé! In de kerk zat ik links en mijn familie dus ook, mijn man en zijn familie rechts. Bij het buitengaan, draai je je om en stap je dan automatisch anders van elkaar... Maar dit zijn allemaal details waar eigenlijk niet echt iemand op let, hoor! Gewoon onderling in de suite afspreken aan welke kant de mannen en aan welke kant de vrouwen lopen. Dat niet enkele koppels andersom stappen, want dan valt het wel op...