TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sas
8-6-2012
|
23-7-2011 22:05:04
hey Nathalie,
Kop op meid, ook al kan ik je wel begrijpen. Zou het ook niet zo aangenaam vinden als er ééntje in de suite helemaal anders is.
Kan je niet ergens een gulden middenweg zoeken? Of vragen dat hij het pak aandoet tem het eten en nadien eventueel iets anders? Persoonlijk zou ik dat nog ok vinden omdat er dan meestal toch ook al minder foto's genomen worden ;o)
Kan je zusje echt is niet met hem praten? Hopelijk draait hij bij...
Leuk om te horen dat het passen zo goed is meegevallen...
dikke knuffel
Groetjes
|
|
Evi
18-8-2012
|
23-7-2011 22:15:02
heey!
ik zou echt gewoon heel duidelijk laten voelen dat dit jullie dag is en jullie zijn dan 'King & Queen'!
en als hij zich echt niet wil aanpassen: jammer! dan staat hij maar niet mee tussen de suite en op de foto's :p
wij hebben er ook zo 1 in de familie, mijn broer is mode-ontwerper en wil echt zijn eigen ding doen terwijl wij ook zeiden van de suite in hetzelfde pak.
heb hem dat ook al gezegd dat als hij zijn eigen ding doet hij niet mag komen! :p (met een lach en een zwans uiteraard) maar ik laat het toch dikwijls genoeg voelen dat hij er nu niet meer over begint! :)
heel veel succes nog met de voorbereidingen! geniet ervan!
groetjes,
Evi & Lex
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
23-7-2011 23:37:27
Hey meiden, Dank je wel voor jullie lieve reacties! We hebben nog nooit ruzie in de familie gehad en wil dit liever vermijden door ultimatums te gaan opleggen maar vind het gewoon echt niet leuk. Ik zou wél voor één keer anders gekleed gaan dan mijn normale kledingstijl als mijn schoenbroer dat zou vragen, gewoon uit familieliefde en respect en daarom kan ik het moeilijkk begrijpen dat iemand dat niet voor ons over heeft. Mijn zusje zei dat ze hem toch nog ging proberen overtuigen maar dat als hij geen kostuum gaat aandoen voor de trouw van zijn broer, wij het ook mogen vergeten. Ik zei ook tegen haar dat hij misschien bang is dat hij zich niet comfortabel zal voelen in een pak, maar zou hij zich niet nog meer oncomfortabel voelen als hij de énige op het hele feest is die uit de toon valt? Zoen x Nathalie
|
|
cindy
27-9-2011
|
24-7-2011 8:38:14
Misschien moet je er zelf eens mee gaan praten en uitleggen dat dit voor jullie heel erg belangrijk is? Als je dit op een goede manier aanpakt en vriendelijk blijft is het toch moeilijker om al radicaal nee te zeggen e En ik zou dit persoonlijk ook niet over de telefoon doen dit gesprek want dan is het toch ook nog iets makkelijker om nee te zeggen dan dat de persoon voor je zit e
|
|
Emily
26-5-2012
|
24-7-2011 9:25:21
Hey Nathalie, Ik begrijp je hoor, het is echt niet leuk als iemand net dan eigenzinnig wil doen :-) Ik zou ook eens zelf met hem gaan praten (mss wel een beetje spannend) en zoals Cindy zei, gewoon op een heel rustige manier proberen uitleggen dat dit echt belangrijk is voor jullie. Als hij écht niet dat kostuum aan wil, zou ik al een back-up voorzien, ook al is dit wsch niet jullie keuze (aangezien je dezelfde kostuums wil voor de suite), maar mss wel een next best thing: dat hij toch een kostuum aandoet in een donkere kleur, maar een sportief kostuum met een das in jullie themakleur? Je hebt heel wat toffe sportieve kostuums, zowel in 'kostuumstof' als in 'vrijetijdsstof'. Ik weet het, het past er dan mss ook niet bij, maar dan verlijd je tenminste zijn carhartt broek en verfschoenen... Probeer er echt zelf met hem over te praten! Ik zou ook voor 1 dag iets helemaal anders aandoen dan mijn stijl als dit belangrijk is voor de mensen/het feest. Vind het echt heel jammer voor je!! Over je kleed: JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUUUUJ! toch een fantastisch gevoel he als je je kleed gevonden hebt :-) slimme beslissing om er even over te slapen. Dan voel je je erna nog zekerder. Volg je eigen gevoel! Ik had ook eerst supereenvoudig, mooi maar ik vond het zelf iets té simpel voor een trouwkleed. Ik heb uiteindelijk nog een eenvoudig kleed, maar toch nét iets specialers. Liefs, Emily
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
24-7-2011 10:04:54
Hey lieverds, Het probleem is dat ik mijn schoonbroer niet vaak te zien krijg. Hij is niet zo echt family-minded en ook nogal verlegen (vaak durft hij niet binnenkomen bij mijn ouders hoewel die niks liever willen dan hem ontvangen en verwennen met hapjes en drankjes en gezellig babbelen). Langs de andere kant is hij dan wel niet te verlegen om tijdens het eerste familiefeest buiten een joint te gaan roken en radicaal "nee" te zeggen op onze vraag tot het dragen van dezelfde kostuums in de suite. Hij is ook Fransman (werkt als freelance kinesist in Frankrijk) en mijn zusje en hij wonen in Doornik omdat de taalbarriere hier te groot is voor hem. Mijn zusje zelf werkt hier in Gent. Haar zie ik dus wel vaker. Hem zie ik echt enkel op familiefeesten (als hij al meekomt). Is het niet raar als ik hem daar dan over aanspreek? Naar Doornik rijden en gaan aankloppen op hun kamer in die commune lijkt me ook een beetje vreemd. Ik heb hen al vaak uitgenodigd voor een etentje bij ons thuis maar dat ziet hij niet echt zitten omdat mijn verloofde Nederlander is en geen woord Frans begrijpt. Eén keer waren we allemaal samen bij mijn ouders en toen hebben we de helft van het gesprek in het Nederlands (en dan telkens alles vertalen naar het Frans voor mijn schoonbroer) en de andere helft in het Frans (en dan telkens alles vertaald naar het Nederlands voor mijn verloofde) gevoerd. Ik was dus aan het denken om mijn ouders te vragen om ons allemaal uit te nodigen en dat dan rustig te bespreken maar dat ziet mijn mama niet echt zitten omdat hij al niet vaak durft/wil langskomen en ze hem niet wil wegjagen door hem in een lastig parket te brengen m.b.t. dat kostuum... Ik weet het dus niet zo goed... Pffff, zo'n moeilijke situatie. Liefs, Nathalie
|
|
cindy
27-9-2011
|
24-7-2011 10:40:54
Ik zou toch naar daar gaan om er eens een gesprek over te hebben. Het gebaar dat je dat al zou doen wil toch wel zeggen dat dit voor jullie zeer belangrijk is. Als je het lastig vind om bij hun zomaar binnen te vallen kunnen jullie misschien iets afspreken in de buurt waar ze wonen? Gezellig iets gaan eten en hun een restaurantje laten kiezen waar hij zich al op zijn gemak voelt. Zoals Emily zei een back up voorzien. Als hij dan al nee zegt om hetzelfde te dragen als iedereen kun je hem overvallen met je back up. Als hij dan nog nee zegt op de 2e keuze zou ik dit bijzonder onbeleefd vinden!! Ieder moet dan maar een toegeving doen als je er echt niet uitkomt dan dat kan dan de 2e keuze zijn. Denk je dat je zus achter jullie zou staan als hij echt nee blijft zeggen en als jullie dan een grote toegeving doen zodat hij iets anders aandoet maar toch in jullie thema past?
|
|
Lynn
21-9-2012
|
24-7-2011 11:53:09
Hey muske Echt een vervelende situatie. Ik begrijp dat het idd moeilijk is om naar daar te gaan en te vragen dat hij een kostuum aantrekt. Ik denk dat het het beste is om je zus haar charmes te laten uitwerken op hem ;-) misschien draait hij wel bij dan ... Als hij het echt niet zitten moet je zeker niet bij de pakken blijven zitten, je zal jezelf er op voorhand genoeg aan ergeren maar op de dag zelf zal je geen ogen hebben voor de andere mensen, je aandacht zal voor de volle 300% naar Chrisje gaan, daar ben ik van overtuigd :D En voor de rest, welke jurk heb je gekozen? Ben superbenieuwd om te weten of we ook hier dezelfde smaak hebben! :-D Dikke kus en knuffel Lynn
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
24-7-2011 12:34:29
Hey meiden, Het idee om eens af te spreken in Doornik is misschien wel een goed idee. Het is minstens het proberen waard! @ Lynntje: ik stuur je een privé-berichtje met het kleedje dat ik gekozen heb want mijn ventje piept soms ook op het forum :) Liefs, Nathalie
|
|
Mieke
12-5-2012
|
24-7-2011 13:25:33
Hey, Ik zou het zeker proberen uit te praten. Mijn schoonbroer wou ook niet een kostuum aandoen omdat het op zen zus haar trouw ook niet moest. Wij hebben ook gezegd van kijk het is onze trouw en wij zouden het graag zo hebben. Na lang wikken en wegen heeft ie uiteindelijk beslist dat hij toch een kostuum gaat aandoen om in de suite te lopen. Hoop dat het bij jou ook zo loopt!! En proficiat met het kiezen van je kleed :-). Grts, Mieke
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|