TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Jessica
|
24-7-2011 19:51:47
Wij hebben dat niet gedaan. Wij hebben enkel mensen uitgenodigd die wij ook daadwerkelijk erbij wilden hebben.
Het is jullie feest, dus ook jullie keuze.
Groetjes
Jessica
|
|
sarah
17-12-2011
|
24-7-2011 20:00:09
Hey Stephanie,
ik begrijp je gevoel volledig. Bij ons is het ook geeist geweest door mijn toekomstige schoonouders, en er zijn zeer harde woorden over gevallen.En het zal allemaal wat tijd nodig hebben...
Ik vind dat aangetrouwde schoonouders niet op het feest thuis horen, maar ja soms moet je dingen doen om de vrede te bewaren. ( ik heb toegegeven)Maar als ze tegen een nee kunnen ,dan zou ik in jouw plaats toch nee zeggen! Je hebt tenslotte geen band met deze mensen.
|
|
|
tima
8-9-2012
|
24-7-2011 20:26:10
niet worden ze alvast niet gevraagd maar natuurlijk heeft niemand bij ons maar over geopperd niet gemakkelijk zulke dingen
|
|
Kim
22-6-2012
|
24-7-2011 20:51:57
Ik heb er zelf ook even aan gedacht om de ouders van de schoonbroers te vragen, maar we hebben er ook geen band mee. En we hebben zelf alle 2 een hele grote familie dat we niet gaan overdrijven in onze gastenlijst. Wat jij eventueel wel kan doen is ze vragen alleen voor de receptie.
|
|
stephanie
30-6-2012
|
24-7-2011 20:57:15
Sarah: mijn schoonouders willen jammer genoeg geen nee horen..
Ze willen ook nog een 15tal buren vragen van hun die wij totaal niet kennen..
Kim: Ze willen ze voor heel het feest uitnodigen
|
|
sarah
17-12-2011
|
24-7-2011 21:13:07
Oei oei, helemaal geen leuke situatie. Ik zou toch nog proberen om het te weerleggen en indien het echt niets baat en jullie betalen het huwelijk: dat zij de rekening betalen voor hun gasten ( schoonouders, buren etc..)
veel succes ermee!
|
|
Eline
23-6-2012
|
24-7-2011 21:46:12
Wij vragen ze niet hoor. Ik heb maar 1 broer (en zijn vriendin natuurlijk) waar ik rekening mee moet houden. Maar Davy heeft 3 zussen en 1 broer, da zou al 8 man als ik die hun schoonouders meevraag. En ik ken er maar 1 schoonouder van. Gelukkig hebben wij alletwee een supergemakkelijke familie die ons volledig ons ding laat doen en geen eisen oplegd :)
|
|
Sas
8-6-2012
|
24-7-2011 22:13:52
Bij ons zal mijn schoonbroer zijn ouders naar de receptie gevraagd worden. Maar wel omdat we dit zelf willen en omdat ze al 2x naar de babyborrel van onze kindjes gekomen zijn ook. De ouders van mijn schoonzus (partner zijn broer) zullen niet gevraagd worden omdat we die maar 1x gezien hebben.
|
|
Severine
24-9-2011
|
24-7-2011 22:33:57
Wij konden ook niet anders. Vindt het zo vervelend om zulke verplichtingen te moetn hebben op je eigen feest. Wij hebben moeten toegeven, maar tegen MIJN gedacht!
|
|
sofie
21-4-2012
|
25-7-2011 7:30:30
Wij nodigen deze mensen uit op de receptie
|
|
Gitte
14-4-2012
|
25-7-2011 7:59:48
Bij ons zijn ze ook allemaal uitgenodigd (drie koppels). Dat zijn overigens de enige "extra gasten" dat mijn schoonouders gevraagd hebben (ik heb zelf geen broer of zus). Ik heb er eerlijk gezegd geen probleem mee hoor, ik ken die mensen ook wel van andere familiefeesten en mijn ouders waren ook elke keer uitgenodigd bij de trouwfeesten van de schoonzusjes. Het hangt er natuurlijk een beetje van af hoe hecht de band is, maar voor mijn schoonouders zijn die mensen (net zoals mijn ouders dus) ook echt familie en horen ze erbij.
De buren zou ik dan weer niet op mijn avondfeest willen (tenzij je er zelf een band mee hebt), dat vind ik persoonlijk meer iets voor de receptie.
|
|
Tine
26-5-2012
|
25-7-2011 8:19:08
Bij ons worden de "aangetrouwde" schoonouders enkel uitgenodigd op de receptie.
Zo zijn ze er toch bij maar 'zit' je er niet mee op het avondfeest.
|
|
clara
1-9-2012
|
25-7-2011 9:45:26
Bij ons ook enkel voor de receptie. De reden daarvoor is vrij simpel: ze kunnen dan de kindjes van mijn broers en schoonbroers terug meenemen, zodat we op het avondfeest niet met kleine kindjes zitten. De aangetrouwde schoonouders van mijn enige broer zonder kinderen hebben we dan ook niet gevraagd. Die zijn gescheiden, dus dat zijn er al vier + ik heb hen nog nooit gezien. Al de andere al wel (met doopfeesten en dergelijke)
|
|
Ann
30-7-2011
|
25-7-2011 10:07:19
Hey,
Wij hebben in dat geval de ouders van mijn schoonzus naar de receptie gevraagd. Men broer is men getuige en hij had het laten vallen dat als Thomas (broer van mijn schoonzus) zou trouwen zij mijn ouders ook zouden vragen.
En met naar de receptie te vragen verlies je niets éh. We dachten op die twee mensen komt het niet aan. En ze waren blij met de uitnodiging...
groetjes
|
|
Ine
26-5-2012
|
25-7-2011 11:01:52
Hoi
Bij ons is het gewoonte om dit te doen. Wij hebben ons er eigenlijk geen vragen bij gesteld, deze mensen kwamen automatisch op onze gastenlijst te staan. Nu hebben we wel het geluk dat mijn ouders en schoonouders ons feest helpen bekostigen dus dat zij dit deel voor hun rekening nemen.
Groetjes
Ine
|
|
Ingrid
7-5-2011
|
25-7-2011 14:18:57
Hallo,
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet. Het is ook een beetje het feest van de ouders en als zij extra gasten willen uitnodigen en er ook voor betalen, dan vind ik dat hier geen harde woorden over kunnen vallen.
Het blijft natuurlijk wel juliie feest, maar ik begrijp dat het toch maar over enkel mensen extra gaat, niet?
Groetjes,
|
|
Véronique
31-7-2009
|
25-7-2011 16:46:02
Bij ons waren zij ook niet uitgenodigd... Wij hebben daar geen band mee...
|
|
Emily
26-5-2012
|
25-7-2011 18:30:29
Wij moeten ze uitnodigen (duidelijk gemaakt door de schoonouders en de ouders), ook al kennen we die langs geen kànten en zijzelf eigenlijk ook helemaal niet goed. Gelukkig wordt dit wel enkel verwacht voor de receptie, fieuw! Maar dat is dan voor mij ook al echt veel moeite :-) Ik wil die er gewoon niet bij eigenlijk, omdat ik er totaal geen band mee heb. Het is mijn familie/schoonfamilie toch niet? Enfin, ik zou dus aanraden: probeer het toch naar de receptie te duwen (steek het op kosten/idee dat je het intiem wilt houden/...). Dat lijkt me een gulden middenweg!
|
|
Astrid
30-6-2012
|
31-7-2011 19:28:01
Hey!
Bij mij zijn het vooral mijn ouders die ENORM veel mensen willen uitnodigen die ik en mijn verloofde bijna of niet kennen! Zij zijn dan ook naar de trouw van de zoon of dochter geweest en kunnen niet anders enz enz.. dit vind ik op zich helemaal niet leuk, maar mijn ouders sponseren grotendeels ons huwelijk dus kan ik hier niet echt veel over zeggen..
Nu, ik wist ergens wel dat dit probleem zich zou voordoen (mama had zo al eens iets laten vallen) en dus heb ik gewoon een 'kleinere' zaal geboekt, dus heel erg veel extra volk kan gewoon niet komen om de simpele reden dat er niet genoeg plaats zal zijn... Dus elke keer dat iemand met een onbekend persoon op de proppen komt die ook zeker nog moet komen, heb ik altijd het argument dat de zaal maar tot 150 man gaat ( wat al niet weinig is..).
Voor de receptie mogen ze trouwens uitnodigen wie ze willen...daar heb ik totaal geen probleem mee! Ik wil gewoon een intiem avondfeest met mensen die ik ken..
Groetjes en veel succes,
Astrid
|
|
Ellen
4-8-2012
|
2-8-2011 13:43:54
Hey, mijn schoonouders wouden ook heel wat buren vragen op het ganse feest, maar eens ze de prijzen hoorden, zijn ze toch wat teruggekrabbeld. Zij hadden voorgesteld dat zij hun deel gingen betalen en nu gaan deze buren dus naar de receptie komen, net zoals de buren van mijn ouders. Enkel de ouders van mijn schoonbroer zullen op het feest zijn omdat wij daar al enkele jaren voor verschillende feesten uitgenodigd zijn geweest en hen dus ook al goed kennen. Het belangrijkste is dat je je er zelf goed bij voelt. Praat er eens over met je vriend en misschien kunnen jullie samen aan zijn ouders uitleggen dat jullie het feest liever doen met mensen die jullie echt goed kennen en dat zij eventueel naar de receptie kunnen komen (kwestie van toch ergens water bij de wijn te doen). Groetjes en veel succes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|