Nu Online
Momenteel zijn er 421 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zaal Salons Roskam (Merelbeke) of De Zevensterre (Laarne)??

25-7-2011 12:02:45
Hey Allemaal,

De titel zegt het al een beetje, we moeten een keuze maken tussen twee zalen: Salons Roskam en de Zevensterre. Beide in onze regio, beide met tuin. Roskam is iets sjieker en groter, maar Zevensterre heeft een persoonlijkere aanpak en maakt meer tijd vrij. Die zaal is wel maar nipt. Qua prijs zijn beide hetzelfde.

We zijn niet van de streek, dus we zijn bij geen van beide ooit geweest voor een feest en we kunnen bij de zevensterre niet gaan proeven...

Iemand persoonlijke ervaring met die zalen?

clara
1-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 3336

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik25-7-2011 12:19:05

Ik ken de roskam van bedrijfsfeesten en het eten is er steeds verzorgd en lekker. De zaal is ook mooi en ruim en de bediening vriendelijk. Succes met de keuze!

Liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik25-7-2011 12:55:06

de zevensterre is héél goed van eten... we hebben ook gekeken voor ons feest daar te geven, omdat het zo mooi is, maar het was al volzet :(

groetjes

Lien
7-7-2012
 Meld misbruik25-7-2011 14:22:35

Wij zijn een aantal jaren terug op een trouwfeest in de Roskam geweest en dat was prima in orde! Ware het niet dat we onze locatie al gevonden hadden, waren we er zeker ook eens gaan luisteren.

groetjes!!

Anne-Sofie
24-6-2011
 Meld misbruik25-7-2011 15:02:21

Hallo Clara, wij hebben ons trouwfeest op 24 juni in Salons Roskam gegeven en het was echt dik in orde! Zeer mooie zaal, lekkere gerechten en wijnen, receptie met alles erop en eraan (die gezien het wisselvallige weer de laatste tijd gelukkig kon doorgaan in de prachtige tuin), zeer goede service... Wij kunnen het alleen maar aanbevelen! Groetjes!!!

clara
1-9-2012
 Meld misbruik25-7-2011 15:37:26

Hey Anne-Sofie,

Goed om te horen! Wat voor formule hadden jullie? Stond hij ook wat open voor eigen inbreng? We zouden graag met van die kraampjes willen werken; eventueel ook voor hoofdgerecht.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik25-7-2011 15:48:01

Hey,
Wij waren ook van plan om deze 2 zalen te bezoeken,maar we hadden er al zoveel gedaan.
Wij hebben gekozen voor Salons Caipirinha,niet ver van Salons Roskam. Anders als je blijft twijfelen,kan je deze ook nog eens bezoeken. Het is maar een tip hé ;-)

clara
1-9-2012
 Meld misbruik25-7-2011 16:25:31

Dag Ann,

Mijn toekomstige vond Salons Caipirinha minder zijn ding: te veel een mix van verschillende stijlen. Wel jammer, want ik had er wel een goed gevoel bij! We hebben in totaal 11 zalen bezocht en nog naar tien andere mailtjes gestuurd om te informeren voor prijs en grootte e.a. Daarna hadden wij er toch ook genoeg van :)
Zal blij zijn als ik de knoop kan doorhakken binnenkort!

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik25-7-2011 16:39:59

Ach zow :) Ik kon het maar eens vernoemen hé.
Wij hebben er ook 10 gedaan en gelukkig dat de laatste dan toch helemaal ons ding was. We hadden gelukkig niet het geval van niet te kunnen kiezen tussen 2 zalen.

Misschien eens met de ouders langsgaan en hun mening vragen ofzo?

Veel succes met de keuze!

Anne-Sofie
24-6-2011
 Meld misbruik25-7-2011 16:57:46

Dag Clara, wij hadden een voorafgaande receptie van 1,5u voor zowel receptie- als avondgasten, en op het avondfeest zelf een menu die bestond uit warm voorgerecht, soep, hoofdgerecht en dessertenbuffet. Over dat dessertenbuffet hebben we achteraf trouwens veel lof gehoord wegens ongelooflijk veel keuze :-). Maar als ik me niet vergis is er inderdaad ook een formule walking dinner met verschillende kraampjes/buffetten. Eigen inbreng is volgens mij zeker mogelijk, ik weet niet wat je daarmee precies bedoelt, maar wij hebben bijv. een hoofdgerecht voorgesteld dat niet op de menukaart stond en de chef ging er toch in mee, wij hebben ook de zaal een eigen touch gegeven met onze bloemen-/vlinders-/papegaaienversiering en wij hebben een ander systeem gebruikt om aan tafel te gaan in plaats van de klassieke naamafroeping die ze daar normaal gebruiken. Groetjes!

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik25-7-2011 22:18:39

Wij gaan ons feest laten doorgaan in de Zevensterre, ze zijn daar zo vriendelijk en niks is hen teveel, hebben ook al veel horen zeggen hoe goed het eten daar al moet ik nog 39 dagen geduld hebben om zelf te oordelen...

Groetjes

clara
1-9-2012
 Meld misbruik27-7-2011 10:46:57

laat me zeker weten hoe het geweest is nicky! Ik blijf in twijfel (maar tegen jouw trouw zal ik al wel beslist moeten hebben :)

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik9-8-2011 11:18:48

Hey

Mijn buren zijn er vorige week geweest en het was super. Alles tip top in orde, zeer lekker, zeer vriendelijke bediening , niks is hen teveel gevraagd. Dus wij kijken er al naar uit...

Veel succes nog met de voorbereidingen.

Groetjs

clara
1-9-2012
 Meld misbruik9-8-2011 11:28:23

Super :) Ben blij dat ik de knoop heb doorgehakt voor de Zevensterre. De Roskam was zonder twijfel ruimer en heeft een mooiere tuin, lekker eten (zijn gaan proeven) en zeer goede wijn, maar de service van de Zevensterre is gewoon veel persoonlijker. Hij maakt echt tijd voor je vrij!

Welke formule hebben jullie trouwens? Eten aan tafel? Walking Dinner? Buffet? Ik ben een nieuwsgierig aagje :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info