Nu Online
Momenteel zijn er 503 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maar.... mijn droomjurk dan?

25-7-2011 13:00:18
Hey liefste mede-bruidjes in spé....

Gisteren kreeg ik mijn lieve schat eindelijk weer s aangezet tot 'iets' te doen voor ons huwelijk.
Ik had namelijk het For Lovers magazine gekocht en echt enkele leuke artikels/verhaaltjes gevonden voor mannen ook...
Voornamelijk omdat hij nogal bezig is met zijn kostuum de laatste tijd.

Dus na wat samen lezen en lachen in de zetel en het 'snel nog even overlopen van de zaalschikking' (omdat we alleen een lege zaal huren en alles zelf inplannen) waarvan hij (en het artikel) vonden dat het meer leek op een oversised wereldkaart met stratego-pionnen, waren we gelukkig.

... waren we...
Want het had voor hem al wel lang genoeg geduurd en hij wou nog wat tv gaan kijken. Tegen wil en dank ontfrutselde ik hem de afstandsbediening en ruilde ze voor een ander magazine, waar ik hem vroeg om 'de 3, volgens hem, mooiste jurken' aan te duiden. Dit omdat ik deze week nog vrij heb en graag eens bij Jagré in Antwerpen was langsgegaan om ideetjes op te doen.

Dat ging wel goed, de jurken die hij uitkoos had ik ook al bijna allemaal uitgescheurd en in mijn plakboek gekleefd. Yesss, we hebben hetzelfde idee..... ik gelukkig en al helemaal aan het plannen voor mijn uitstapje deze week... Tot hij het boekje sloot, naar me keek en zijn hand op de mijne legde....

"Lieve schat, ik zou toch liever hebben dat je in een kleur trouwt... Zoals papa ook al gezegd heeft (zijn vader maakt zich enorm druk over mijn figuur en mijn overtollige kilootjes die ik nu aan het wegwerken ben)... jij zou veel mooier staan met een zwart of bordeaux trouwkleed..."

Ik probeer nog eens door enkele jurken van Ladybird aan te wijzen (onder andere mijn favoriet) met kleurdetails... Maar hij houdt echt vast aan zijn beslissing... Kleur moet en zal het worden. Terwijl mijnheer nota bene kleurenblind is...
(niet heel erg, maar hij zou het verschil niet zien tussen rood, bordeaux, paars of blauw)...

"Maar liefje, ze hebben echt mooie jurken in kleur ook hoor" En ik vroeg me dan af waar??? In magazines had ik alleen nog maar de (sorry voor andere bruidjes, maar smaken verschillen) afschuwelijk lelijke Spaanse modellen van Linea Raff... en Sophie Sposa gezien. Die echt helemaaaal niets voor mij zijn.

... Hij viel in slaap op de zetel en ik zat met tranen voor z'n laptop enkele meters verder... Wat nu?

Toen hij vast sliep ben ik naar boven getrokken, eens goed gehuild en dan op mijn computer opnieuw op zoek... Ik had al wel eens van die gothic wedding dresses gezien, en aangezien mijn kleerkast zo'n 6 jaar geleden ook nog vol hing met van die jurken, rokken en dergelijke was me dat niet onbekend en zag ik er niet zo tegen op... Maar ja, dat was vroeger... Lang zwart haar, eye-liner en op naar Graspop... intussen ben ik leerkracht geworden, mét voorbeeldfunctie en de bijhorende garderobe...

Dus daar zat ik dan, 20 afbeeldingen van rode/bordeaux en zwarte trouwjurken, die ik ergens wel mooi vond, maar niet weet hoe de schoonfamilie daar op zou reageren, en die compleet indruisen tegen mijn idee om in het wit te kunnen trouwen...

Toen hij boven kwam vond hij ze allemaal mooi, en koos hij zelfs voor de extravagantere types dan voor de 'brave, effen' jurken... Ik weet het zo nog niet.

In bed moest hij me dan ook nog zonodig even lastigvallen met zijn 'kleurprobleem'. "Maar liefje, kan je dan wel tegen volgende maand exact de kleur doorgeven van jouw jurk, zodat ik mijn kostuum kan matchen?" Hij heeft een idee in zijn hoofd, waar ik klaarblijkelijk niets van mag weten... maar hij wil ook geen klassiek kostuum kiezen, hij wil er eentje laten maken.... Maar zo modebewust als hij is .... kon ik de slaap niet meer vatten...

De discussie ging verder, hij wou een gekleurd trouwkleed... Waarop ik hem vroeg om alsjeblieft niet dezelfde kleur als mijn trouwkleed te kiezen... Zie je ons daar al staan op de foto? 1 Bordeaux vlek.... En als toemaatje reageerde hij nog, dat hij het wel leuk zou vinden als het dezelfde stof zou zijn, en zijn kostuum dus ook zou glanzen....

Het idee wat me enkele uren tevoren wel aannemelijk begon te lijken was weer helemaaaal weg... Op de koop toe ging hij me dan ook nog eens exact zeggen hoe mijn jurk er moest uitzien om perfect bij zijn kostuum te passen... Even later moest zelfs het licht weer aan zodat hij een tekenblok kon nemen en het nog even kon optekenen zodat ik zeker wist wat hij bedoelde als ik mijn jurk zou gaan kiezen...

Ik wist zeker dat het geen kiezen meer zou worden. Die jurken worden toch alleen maar in Engeland gemaakt, en dan nog zijn ze vaak post-order.... Daar ging mijn droom om in een bruidswinkel de ene jurk achter de andere te kunnen aantrekken (ik ben geen gemakkelijke als het op kleding aankomt) ....

En dus heb ik vannacht niet geslapen, en me afgevraagd hoe ik dit ooit ga opgelost krijgen.... Ik heb me neergelegd bij een bordeaux jurk (denk ik... want ik zou dan liever knal-rood hebben...) maar dan? De jurken die ik op sites zie in België zijn echt niet mijn ding... maar als ik een jurk moet laten maken van op foto weet ik nooit of ik er wel mee ga staan, of de kleur me wel ligt en ..... en ....

Help.... met nog vééél te veel dagen op de teller, wou ik wachten tot de nieuwe collectie binnenkomt in oktober en dan in November op jurkenjacht gaan... maar dit hele kleur-probleem lijkt me nu wel de das om te doen....
Heel even denk ik er nu zelfs over om gewoon eens de eurostar te nemen en in de wijken van Londen te gaan kijken of ze daar geen 'gothic wedding dress' store hebben... Want de gothic winkels hier in Antwerpen zijn toch niet echt geschikt om een bruidsjurk te gaan zoeken...

pfff, sorry voor de oneindig lange post, maar dit moest ik even kwijt...

Lies
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 34 | Gelezen: 1718

Oksana

Meld misbruik25-7-2011 13:10:14

tima
8-9-2012
 Meld misbruik25-7-2011 13:12:59

vind ik zo erg voor jou maar als je je int het wit zag trouwen moet je het doen vind ik ik zou toch gaan passen in oktober zelfs als je niets koopt dan heb je toch nog het gevoel had he miss is daar dan toch een kleedje naar beiden smaak . ik zat gisteren op laptop naar lime green schoentjes te kijken zegt mijn vriend lachend ga je groene trouwschoenen nemen ja kzeg ja miss ge had zijn gezicht moeten zien zegt maak ma dat ik niet terug in de limo stap en weg rijd als ik je zie poeh kheb hem gezegd wij hebben al altijd verschillende smaken had en dit blijft zo maar ik ga als ik naar het altaar niks meer niks minder trouwjurken hij ziet graag simpel (alle kbedoel clean zonder frutsels) ik hou van speciaal ,bling bling enz
ps: je kunt nog altijd het stofje in kleur geven aan je toekomstigen van de versiering op je je jurk ;)

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:16:35

Hey Lies,

Dat is lastig hé! Waarom kiezen jullie niet zelf je kleren zonder ook maar iets te zeggen tegen de partner? Zo hebben wij het gedaan. Zijn mama is meegeweest naar mijn winkel en kon zo de das een beetje matchen... Ik vind dat je moet aandoen wat je zelf wilt, want je trouwt maar één keer hé! Ik zou daar zeker nog eens een keer over babbelen en zeggen dat jij gewoon zelf wilt kiezen. Dat is in ieder geval véél leuker :)

Eva
23-3-2012
 Meld misbruik25-7-2011 13:17:02

Wat heeft jouw schoonvader met jouw kleed en figuur te zien??! En jouw vriend amai... Dat zou de mijne niet moeten proberen of zijn schetsboekje én potlood zitten waar de zon nooit schijnt. Hij heeft volgens mij echt het recht niet om jou te bevelen wat te dragen. En dan zelf zonder jouw mening te vragen een kostuum laten ontwerpen?? Zulke dingen moet je samen beslissen, en samen mee akkoord gaan. Het huwelijk is dan ook compromissen maken, en niet "wat de ene wilt is wet". Blijven over praten meid, en buigen niet breken! Veel succes!

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:17:48

Lies,

Zo erg je verhaal. Als ik jou was, zou ik doen wat ik zelf wil en je eigen keuze volgen, uiteindeljk moet je je nog goed voelen in je kleed ook hé en als het je keuze niet is zou het zo'n zonde zijn voor die dag!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:17:49

Ah ja, ik heb ook een maatje meer en ik heb ook een hele mooie witte jurk hé! In de winkel helpen ze je echt goed het juiste model te kiezen...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:27:42

Moeilijk geval.
Gelukkig heb ik zoveel problemen niet gehad, wij zaten op dezelfde golflengte van stijl. Hij zag wel een kraagje niet graag maar ik heb er toch een genomen en op de dag zelf vond hij het geweldig mooi.
Je ventje zal je toch wel in alles mooi vinden?

Ik zou er zeker met hem eens over praten want als je dat zelf zo erg vind, moet hij dat toch weten.
Persoonlijk vind ik het heel erg dat hij gaat beslissen voor jou, en dan nog onder druk van zijn familie. Je trouwkleed moet toch vooral je eigen goesting zijn? Hij ziet je toch graag om wie je bent en niet om welke jurk je aanhebt die dag?
Bovendien wil hij volledig zijn goesting doen met zijn kostuum dus heb jij toch ook wel het `recht` om ook je eigen keuze te maken?
En over de overtollige kilootjes, je bent ze al aan het wegwerken. Ik vind het zelfs een beetje van pretentie getuigen dat je schoonfamilie zegt dat je niet mooi zal zijn in je jurk omdat je iets molliger bent...

Hem iets wijsmaken en dan toch in het wit aankomen, dat zou ik nu ook weer niet doen, stel je voor dat hij dat echt verkeerd oppakt...

Is het geen optie om met hem eens samen naar een winkel te stappen die ook `traditionele` kleedjes verkoopt? Misschien draait hij wel bij.
Een boekje is nog iets heel anders dan een kleed bij jezelf aan te zien. Ik had bijvoorbeeld een heel speciaal type jurk in gedachten en toen ik dat aantrok, trok het echt op niks (ben ook niet van de magerste). Ik heb dan uiteindelijk een supermooi model gevonden dat echt afslankte ook nog eens. Er zijn heel veel mooie modelletjes die afslanken hoor!

In ieder geval nog heel veel sterkte met dit probleem, ik zou hier ook kapot van geweest zijn. Je trouwkleed moet immers toch iets zijn waar je zelf voor 100% achter staat?

Groetjes,
Kendra

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:28:26

Hey Lies,

Ik vind het ook zo erg om dit te lezen. Het is zo een beetje dubbel. Je wil die dag stralen en iets aanhebben waar je zelf altijd van droomde. Maar je wil ook dat je verloofde (en na enkele uren ook man) het supermooi vindt! Erg dat hij zo reageert. Heb je hem ook gezegd dat jij toch liever in het wit zou trouwen? Dat dat je droom is. En dat je er zeker mooi in zal staan! Echt waar hoor, zelfs zonder dat je de kilo's kwijt geraakt! Je zal er in schitteren...
Ik zou het nog eens met hem bespreken en ik zou idd zeker een keer gaan passen... Vraag in zo'n winkel om zowel witte (ivoor of champagne of ....) als gekleurde kleedjes te mogen passen. Ik heb ook al heel mooie rode kleedjes gezien.

Groetjes
Sharon

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:29:19

Ahja, dat moeilijk geval was niet op jou he, dit was op heel de situatie!

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik25-7-2011 13:33:19

Hey Lies,

Ocharme, ik zit echt met je in...
Ik vind dat je je eigen gedacht moet volgen...
Stralen ga je zo wi zo doen op je dag, dat bepaald de kleur van je jurk niet...
In de winkel laten ze je modellen passen die bij je figuur staan...
Je trouwdag moet een ware droom zijn, dus hoe ga je je dan voelen als je jurk niet eens je droom is... Je trouwt maar 1 keer he...
Ik ben vorige week mijn kleed gaan kiezen en mijn vriend weet niets...
Het model niet, de kleur niet, gewoon niks...
En ik wil dat zo houden tot op onze dag...
Om ons bij elkaar te laten passen, gaat mijn mama mee met hem (zij was ook bij mij)...

Ik wist ook op voorhand wat mijn vriend mooi vindt en wat niet (ook door in de boekskes te kijken), maar ik weet ook dat als ik iets zou nemen dat hij niet mooi in de boekskes vindt, maar perfect pas bij mij, dat hij het ook mooi gaat vinden...

Ivm je extra kilotjes... Je hebt nog zoveel tijd tot je trouwdag... Ieder bruidje probeert er nog wat kilo's af te krijgen tegen de grote dag, dus ...
Ik ben niet mager, maar ook niet dik... Niet elk modelletje paste bij mijn figuur, maar daar houdt de winkel wel rekening mee hoor...

Ik hoop dat jullie eruit komen en vooral dat je niet teveel slapeloze nachten gaat beleven... Je kan beter je energie sparen voor het plannen en zo...

Groetjes,
Nathalie

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik25-7-2011 13:36:24

Alvast bedankt voor de leuke reacties :) Ik kan zowaar terug een beetje glimlachen...

En het stomste is, we waren met de idee vertrokken dat we elkaars kledij niet gingen weten... Hij wou me zelfs niet thuis komen ophalen eerst om m'n jurk pas in de kerk te zien als ik hem naar hem toe kwam... En om één of andere onduidelijke reden is het dus verandert in dit....
Maar ik denk inderdaad dat we vanavond nog maar s even moeten praten, al is hij toch zo'n koppig wezen....

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik25-7-2011 13:48:14

Hey Lies,

Ja, moeilijk geval hé... Maar net zoals de anderen vind ik ook dat je toch je 'droom' moet volgen. Ikzelf heb maat 52(!) en heb een ivoorkleurige jurk met een overtopje waar een beetje 'goud-brons' in zit, omdat een totaalplaatje in ivoor echt te bleek is voor mij.

Er zijn ook mooie gekleurde jurken, maar toch blijft het zo dat vooral JIJ je echt goed moet voelen in je jurk en je ook echt bruid voelen die dag! En geloof me, in een bruidswinkel weten ze echt wel wat bij je past en wat vooral niet. En als je straalt in je jurk (of die nu wit, ivoor, bordeaux of paars met gele stippen is) zal jouw ventje je ook supermooi vinden!

Praat vanavond nog maar eens met hem, leg hem gewoon op een rustige en tactvolle manier uit wat die jurk voor jou betekent... Wedden dat het helemaal goed komt?
Succes straks!!!

xxx
Esther

Elsie
4-5-2012
 Meld misbruik25-7-2011 13:52:45

Meid ... Als je je nu al wegcijfert voor hem en voor je schoonfamilie ... En jullie zijn nog niet eens getrouwd. Enorm grof allemaal, zeker ook die schoonvader! Ik zou er goed met hem proberen over te praten, dat jij recht hebt op je eigen keuzes ... Jij hebt heus evenveel recht op je witte trouwjurk als hij op zijn bordeaux-getint kostuum hoor ...

Succes!

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik25-7-2011 14:03:49

Hallo,

Wat erg voor je, maar het belangrijkste van die dag is dat jij je goed voelt in je jurk en dat je hierin 100% straalt. Uit je verhaal kan ik opmaken dat je jezelf niet in een gekleurde jurk ziet dus vind ik dat je dit niet moet doen. Ik zou dan ook proberen om het nog eens te bespreken met je vriend en je mening geven, op een rustige manier, tijdens een rustig gesprek. Er zijn ook mooi witte jurken voor een maatje meer.... dus ik vind niet dat hij (en je schoonvader ) daar een punt heeft. Zeg gewoon dat je dit niet ziet zitten, hij zal dit wel moeten begrijpen...

Ga ook eens wat kleedjes passen, witte, gekleurde,... zo kan je ook zien wat wel en niet bij je past. Mijn droomkleedje (op papier) trok op niets toen ik het aanhad dus zo zie je maar. Ga desnoods eens samen dan kan hij ook zien wat je wel en niet staat. Dikwijls is een licht (wit, lichte kleurtjes) eleganter dan bv een bordeaux kleed. Dit maakt heel zwaar vind ik.

Nu er zijn ook mooie gekleurde jurken hoor. Ik had een rood kleedje van Modeca. Voor mij was dit kleedje perfect, ik zag mezelf niet echt in een wit kleedje, omdat ik nogal bleek ben van huid. Voor mij was een gekleurd kleedje dan ook prima.

Heel veel succes!!!

Groetjes
Annelies

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik25-7-2011 14:32:11

Alles is al gezegd... Mijn vriend geeft ook zijn mening als ik hem jurken toon, maar dat is nog iets anders dan de hele jurk te beslissen!! Ik zou het eerder begrijpen als hij absoluut wil dat je in het wit trouwt, omdat dat toch eerder de gewoonte is en sommigen hieraan vasthouden, maar de stijl, de exacte kleur, het model,... En jouw schoonvader gaat echt te ver door zich te mengen met jouw figuur!
Ga een jurk kiezen waar je je zelf goed in voelt, dan zal je stralen en zal je vriend je sowieso prachtig vinden op jullie dag!!

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik25-7-2011 14:34:35

heb ook een ivoorkleurig kleed (en maat 46) en het staat echt mooi! Optisch slank het zelfs heel mooi af!
Ik zou als ik jou was trouwen in een kleed waar jij je goed in voelt; aparte kleur of wit / ivoor...
je ventje gaat je echt wel de mooiste vinden als hij je graag ziet! en je schoonfamilie heeft daar idd niets over te zeggen!

succes met je beslissing

Sarah
8-8-2011
 Meld misbruik25-7-2011 14:53:01

Hallo Lies,

Ik vind het eerlijk gezegd heel erg voor je.. Dat je schoonfamilie op die manier naar je kijkt en probeert je vriend een bepaalde richting in te sturen..

Wij hebben de keuze gemaakt om afzonderlijk van elkaar te gaan kiezen... Tijdens de modeshows die we op een trouw beurs eens hebben zitten bekijken heeft hij wel aangewezen wat voor soort jurken hij mooi vond en hij heeft ook wel enkele keren gevraagd tussen de kostuums wat ik erg mooi bij hem vond. Maar verder dan dat zijn we niet gegaan..
Mijn mama is mee geweest bij het kiezen van mijn kleed en het is echt mijn keuze geworden.. Zij zag liever een iets minder versierd kleed, maar toen ik het laatst aanhad bij de naaister om op lengte te maken, zei ze dat ze het een erg mooi kleed vond.. (Ondanks dat ze in de winkel iets anders zou gekocht hebben)...
Zij is ook met mijn vriend mee geweest bij het kiezen van zijn pak en ik heb haar daar volledig mijn vertrouwen in gegeven, dat ze wel zou bijsturen als het niet helemaal goed zou zijn...

Het maakt het eerlijk gezegd erg spannend, maar ook leuk, als verrassing voor elkaar, wat je op de trouwdag zelf aan hebt..!

Volg je eigen gevoel, je zal het de hele dag aanhebben, en op deze belangrijke dag wil je natuurlijk iets waar je je helemaal jezelf in voelt!

Ga eens jurken passen, eventueel met je vriend, want zoals vele anderen hierboven ook al aangaven, een foto is toch echt anders dan wanneer je het aan hebt..

Succes!!
xxx

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik25-7-2011 15:02:16

Echt heel erg voor jou. Anders moet je maar is naar een ontwerper stappen en zelf je droomjurk in kleur laten samenstellen, rode jurken kunnen ook echt prachtig zijn hoor, al begrijp ik wel dat het moeilijk is om van het witte jurk idee af te stappen ... Je kan ook altijd praten met je verloofde, hem duidelijk uitleggen wat je wil en dat je zo echt niet gelukkig bent ...

In ieder geval veel geluk gewenst!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik25-7-2011 15:20:21

Hey Lies,
wat jammer seg, zo'n reactie!
Ik heb altijd gezegd: ik trouw niet in 't wit, want ik kan geen ettelijke honderden euro's uitgeven voor een kleed 1x te kunnen aandoen. Van m'n wederhelft mocht ik kiezen waar ik me het beste in voelde, maar hij wou graag mee gaan kiezen. Eerst had ik zoiets van "no way!!", maar eigenlijk vond ik het niet echt erg. Hij is effectief mee gaan kiezen. Ik twijfelde enorm tussen 2 jurken. En witte (want ja, ik wou er toch een paar witte proberen ook) en een gekleurde. 't Is de gekleurde geworden. Ik heb geen sleep (waar ik van droomde) maar wél een jurk die ik dolgraag zie.
Ik zou gewoon naar Jagré gaan, en enkele jurken passen. Ik ben daar ook geweest (heb m'n jurk daar ook gekocht) en ze zijn daar zoooo behulpzaam! Ze hebben ook heel wat avondkledij, dus lange jurken in kleur (zoals de mijne). Dus je kan echt vragen om zowel witte als gekleurde jurken te mogen passen. Ik zou je verloofde echt niet zomaar alles laten kiezen, want zoals hierboven reeds gezegd: je wilt stralen in een jurk waar jij je goed in voelt. En dan moet je daar ook echt wel zélf voor gekozen hebben.
Ze doen bij Jagré ook helemaal niet moeilijk als je niet diezelfde dag beslist. Ze hebben voor mij de namen van de 2 jurken genoteerd, zodat ik de volgende keer direct de juiste jurken kreeg om te passen. Ging super vlot! En absoluut niet opdringerig. Laat je adviseren, zeg wat je twijfels zijn. Ze helpen je daar echt met veel plezier verder!

Katrien

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-7-2011 16:19:25

Dat zijn mannen, hé... De mijne is dan weer omgekeerd: ik moest en zou in het wit trouwen... Dat werd wel duidelijk toen we op een huwelijksbeurs de modeshow bekeken... Maar, in de winkel heb ik werkelijk vanalles gepast: spierwit, ivoor, zwart, rood, paars, bruin, blauw,... Bijna werd het een zwarte jurk, maar ik ben uiteindelijk gezwicht voor ijsblauw... En je had mijn man zijn gezicht moeten zien toen ik op de 'grote dag' de deur opendeed! Zaaaaaaalig!
En wat 'in de boekjes' supermooi / superlelijk lijkt, kan ik werkelijkheid wel eens hélemaal anders uitdraaien! Zo was mijn absolute favoriet deze:

Tot ik ze aanhad... Stond me voor geen meter!
En de combinatie die het is geworden, had ik nog niet eens opgemerkt in 'de boekjes'... Zo zie je maar!

sonja

Meld misbruik25-7-2011 16:52:49

Mijn advies: ga gerust jurken passen : witte en gekleurde.
En ga dan voor je droomkleur want je gaat je dat je hele leven beklagen !
En ehhh... is hij koppig of altijd zo dominant ??

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik25-7-2011 17:54:34

amai erg!! zo had ik altijd gezegd in het rood te trouwen... hij heeft dan eens laten vallen toch liever in het wit mij te zien op die dag... en ik moet zeggen eens ik jurken aan het passen was wauw!!! rode kleur zal ik proberen te zoeken in de kleedjes van de bruidsmeisjes :)

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik25-7-2011 18:29:05

Vind t echt erg... Hopelijk vind je iets waar jullie allebei tevreden mee zijn.
Ik wou altijd in het wit trouwen en ben uiteindelijk door omstandigheden in het rood getrouwd, in een kort kleedje in plaats van een trouwkleed. De accesoirres maakten wel een echte bruid van mij :)

Louise
23-7-2011
 Meld misbruik25-7-2011 18:30:34

Hey Naamgenootje (mijn naam is immers Lies en niet Louise)

Wij zijn dit weekend getrouwd... en hier hadden we de omgekeerde discussie. Ik stond open voor ieder soort kleed (al droomde ik al jaren van een mooie rode jurk) en heb ook werkelijk alle stijlen aangehad. Er was bij mij maar één witte die ik voelde als een kanshebber.
En toen paste ik een rood... en ik was totaal verkocht... ik wou het een keer passen omdat ik twijfelde of ik toch geen kleur wou... en ja, lap die rode was het helemaal. Ik heb toen impulsief beslist dat het een rode zou zijn en daar 6 maanden spijt van gehad. Ik liet het immers weten aan mijn man en die is 6 maanden 'kwaad' geweest omdat ik zijn droom van een witte bruid had aan diggelen geslagen.
Tranen met tuiten heb ik gehuild...
Mijn man zegt me hier net dat hij tot 5 minuten voor hij me van de trap zag komen, spijt had van mijn keuze...
Maar van zodra hij me zag... snapte hij helemaal waarom het dat kleed moest zijn.

Dus ik snap maar al te goed hoe jij je voelt. Maar ga zeker eens naar een winkel passen, want dat is een magisch moment. Stel je open voor verschillende kleuren en stijlen, want wat op een kapstok niet meteen je ding lijkt, kan prachtig zijn en omgekeerd. Bepaalde stijlen passen soms niet bij je lichaam.

Maar doe vooral je ding, zaterdag heb ik geen moment spijt gehad van mijn keuze. Vele mensen kwamen me zeggen dat ze me prachtig vonden en dat die jurk helemaal mij was. En als je man niet bijdraait, zal hij dat zeker doen op de dag van de trouw...

Good luck!

Céline
1-10-2011
 Meld misbruik25-7-2011 19:56:35

Hey,

zeer jammer dat je in zo een situatie zit. Ik zou zeggen dat je moet gaan voor de trouwjurk die JIJ mooi vindt. Het is toch ook jouw dag! Het gaat toch niet op dat jij je kleed moet aanpassen aan de voorkeuren van je schoonvader! Als je voor een kleed/kleur gaat, enkel en alleen om de ander te plezieren, is dit toch ook al veelzeggend voor de verhoudingen in de latere relatie? Bij ons weten we van elkaar niet wat we dragen. Mijn vriend was erg ontgoocheld omdat hij mijn jurk niet mocht zien. Als 'straf' mag ik zijn kostuum dus ook niet mee gaan kiezen. Ik was ook volledig wég van Ladybird en ben volledig voor mijn keuze gegaan en ik ben er wild van!
Om de kerk in het midden te houden, kan je nog gaan voor een twee-kleurige jurk?
Ik hoop dat je toch de jurk van je dromen vindt!

Veel geluk!

Sarah
17-12-2011
 Meld misbruik25-7-2011 20:16:11

Ik heb mijn toekomstige deze topic laten lezen en zijn reactie :" wat voor een ongelekte boer is dat"??? :) En ik ga ook volledig akkoord met zijn reactie.
Een huwelijk is voor veel meisjes iets waarvan ze al van kleinsaf dromen en als jij in een wit kleed wil trouwen dan is dat jouw keuze. Je vriend is toch verliefd geworden om de persoon die je bent en niet om de kleren die je gaat dragen??
Als hij dan toch persé iets met kleur wil, kun je mss voor kleuraccenten gaan? Een knalrood bruidsboeket, rode schoenen, juwelen?
Maar in de eerste plaats moet je vooral denken aan wat jij zou willen dragen. Trouwen doe je maar 1 keer, en als ik jouw topic lees, zou je enkel een gekleurde jurk nemen omdat je schoonvader/vriend dit willen en daar ga je achteraf spijt van hebben, als jij zelf niet achter die keuze staat.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik25-7-2011 22:12:09

Lieve Lies,

Dit is echt niet leuk! Ik vind wel dat je ventje mag aangeven wat hij mooi vindt maar hij kan toch niet voor jou gaan bepalen wat je gaat dragen op jullie trouwdag? Ik snap dat het moeilijk voor je is: je wil langs de ene kant je droom volgen en in een wit kleedje trouwen maar langs de andere kant wil je er ook mooi uitzien voor je verloofde (zoals elk bruidje). Als ik jou was zou ik naar een winkel stappen en een beetje vanalles passen (kleedjes in kleur, witte kleedjes, combi-kleedjes) en kijken wat je mooi staat. Als je echt een wow-gevoel hebt bij een wit kleedje, zou ik er toch voor gaan. Jouw ventje heeft jou gekozen als vrouwtje en dat betekent dus ook dat hij volledig voor jou kiest (ook dus jouw smaak). Je kan het geheel dan - zoals anderen hierboven al zeiden - bijvoorbeeld afwerken/pimpen met een knalboeketje of bijvoorbeeld een lint in kleur rond je taille of schoentjes in een kleurtje,...

Ik kan je maar één raad geven: volg je hartje bij je beslissing in de bruidswinkel. Het zou zo jammer zijn dat je iets kiest waar je eigenlijk niet 100% achter staat. Ik ben ervan overtuigd dat je daar dan nooit zo in kan stralen. Als jij jouw droomkleedje (welk kleur/model dat ook is) aanhebt op jullie trouwdag en je ventje ziet je stralen van geluk, dan denk ik dat hij alles vergeet.

Onthou ook dat je maar één keer trouwt (allez, da's toch de bedoeling :)) en dat je maar één keer de kans hebt om een bruidje te zijn. Zorg ervoor dat je je niet elke keer je in je trouwalbum bladert (met de kindjes/kleinkindjes op schoot) zit af te vragen: "doeme, had ik nu maar mijn eigen gedacht gedaan".

Wat je schoonvader betreft: Stampertje (uit Bambi) zei altijd: "als je niks zinnigs weet te zeggen, zeg dan helemaal niks". Die raad zou hij misschien eens kunnen opvolgen...

Veel geluk en je hoofdje niet laten zakken hè meid!

Liefs,

Nathalie

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik26-7-2011 11:00:07

Hoi Lies,
Doe wat je hart je ingeeft want het zou toch zonde zijn als je later spijt zou hebben. Ga een heleboel kleedjes passen en kies hetgeen jij mooi vindt. Je verloofde heeft voor jou gekozen en als je daar op je mooist staat, kan hij toch ni anders dan jou prachtig vinden?

Veel moed nog!
Groetjes

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik26-7-2011 11:55:25

Hey meiden...

Toen hij gisteren thuis kwam was hij zich eigenlijk (zoals ik verwachtte) van geen kwaad bewust... na even praten werd het hem toch wel wat duidelijker en vertelde hij me dat hij dacht dat het mijn droom was dat hij me pas in de kerk zou zien, en dat ik dacht dat ik wou dat hij helemaal niks met mijn kleed te maken had...

Soms heeft hij wel s van die vreemde kronkels. Al bij al, kwam het er op neer dat hij me ook vertelde dat het hem toch eigenlijk niet veel uitmaakt en dat hij gewoon 'een suggestie' wou geven. Nuja, dat bordeaux is meer dan een suggestie voor hem, maar ik heb hem ook op de man af gevraagd wat hij er van zou denken als ik uiteindelijk toch in een witte jurk zou verschijnen.... En hij haalde z'n schouders op, ging om een kom spaghetti in de keuken en kwam terug "tuurlijk zou ik dat niet erg vinden, maar ik wil gewoon heel graag dat bordeaux erbij, en jij moet een jurk aandoen die je zelf mooi vindt en dan komt het wel in orde"..
Dus al bij al, valt het nog al mee. Niet dat hij meteen een gentleman zal worden, maar eens z'n mama terugkomt van op reis draait hij ook wel bij. 'T is de jongste thuis en alles wat mama zegt is waarheid. Dus ik ga lekker jurken kiezen en passen met haar erbij, en dan komt alles binnenkort wel goed.

Dankjewel allemaal voor jullie eerlijke mening, ik heb er alvast wat aan gehad, en laat jullie binnenkort dan ook zeker weten welke jurk het dan wél geworden is :)

Groetjes!
Lies.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 17:05:43

Zoals ze dan zeggen: "De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend"! Komt goed!!! ;-)

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik27-7-2011 9:00:04

Gelukkig valt dat nog mee dan. Als je toch voor een witte jurk ga, kan je dat bordeaux natuurlijk wel met je schoenen, boeket, sieraden e.d. terug laten komen. Hartstikke modern en toch traditoneel in het wit ;-)

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik29-7-2011 8:40:14

Hey Lies,

en ben je deze week bij Jagré geweest? Heb je wat kleedjes kunnen passen?

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik29-7-2011 23:41:29

Hey Katrien,

dankzij het werken en werk zoeken is het nog niet gelukt... Ook m'n schoonzus die nog mee wou gaan had geen tijd... spijtig.
Maar het staat zeker nog op de planning. En de golven van de eerst zo woelige zee zijn hier nu ook wat rustiger, dus we kunnen weer praten en alles lijkt weer ok...

Op naar de volgende uitdagingen :)
Maar van zodra ik meer nieuws heb over het passen enzo laat ik nog wel een berichtje.

Groetjes!

Herfstbruid
29-10-2011
 Meld misbruik3-8-2011 12:12:04

Beste Lies,

net als zovelen vond ook ik je verhaal aangrijpend en het vervolg al wat geruststellender. Ik sluit me natuurlijk bij iedereen aan in de zin dat je je hart moet volgen, want dat je later geen spijt wil hebben. Het lijkt me ook zeker een goed plan om hoe dan ook verschillende jurken te passen: meestal blijken andere jurken je beter te staan dan diegene die je in gedachten had. Je moet het toch altijd aan zien... Zo had ik altijd gedroomd van een lange 'rode loper' jurk, maar bleek dat totaal niet bij mijn figuur te passen en vond ik een korte jurk veel prettiger (ik zweer je, geen lichte beslissing, want mensen kijken toch altijd vreemd als je niet volgens 'de norm' doet en een meisjesdroom 'opgeven' is ook niet niks).

Misschien heb je hier nog iets aan:
- Cymbeline heeft ook altijd een mooie collectie witte en gekleurde jurken. Veel jurken kunnen ze ook in een kleur laten omzetten of een detail in kleur aan toevoegen.
- Niet bij de deur, maar mss makkelijker dan Londen: in Arnhem hebben ze een winkel met bruidsmode speciaal voor mensen die wat anders vinden. De website is wat rommelig, maar ze zijn er heel vriendelijk en niet al te duur (zeker niet als je voor kleur kiest): http://www.assepoesterfeestkleding.nl/

Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info