Nu Online
Momenteel zijn er 374 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze dag

25-7-2011 23:43:22
Hallokes,

We zijn deze zaterdag getrouwt. Hier een verslagje van onze dag.

Mijn man, mijn zoon en ik hebben de nacht ervoor samen geslapen. We zijn om 6 u opgestaan. Mijn (dan nog) toekomstige man heeft mij en ons zoontje naar mijn zus gebracht. Ze had haar huis volledig versierd. Gezorgt voor een speciaal ontbijt.
Na een beetje praten en dan was de visagiste er al. Geen tijd gehad voor te eten, ook niet echt honger maar alle. We waren met 2 om de 5 bruidjonkers klaar te maken en om de 3 mannen ( mijn vader, grootvader en schoonbroer ) in bedwang te houden.
Na 3 uren van hard werken werd er eindelijk gebeld aan de deur. Wesley stond er prachtig met zijn kotuum en had het mooiste bruidsboeket bij dat er maar kon zijn. Samen met zijn alle een glasje champagne gedronken en dan richting stadhuis.

Aan het stadhuis aangekomen stond er al volk op ons te wachten ( dit hadden we totaal niet verwacht, we hadden al onze festiviteiten afgezegt en dachten dat niemand aan stadhuis ging staan) daar gingen de eerste tranen.
Mijn schoonouders lieten even op hun wachten wat wel wat stress met zich meebracht maar ze moesten van ver komen dus was het hun vergeven ( ze wonen in Leuven en we trouwde in Dendermonde). Op het gemeentehuis is bijna alles perfect gelopen. De 5 kinderen ( 4 tussen de 0-3 jaar en eentje van 8 ) hebben hun perfect gedragen. Mijn zoon heeft zelf tegen iedereen zitten zeggen dat ze moesten stil zijn. Echt schattig. Dan was het tijd om onze ringen uit te delen. En op het moment dat wesley mijn ring moest aandoen valt mijn oorring uit. De ceremonie wordt stil gelegd door de ambtenaar want deze vond dat ik die eerst moest aandoen voor de foto's. Voor vele zou dit moment hun ceremonie verpesten. Voor mij en Wes was dit het "mooiste" moment. Het waren de oorbellen van ons mama en ik had deze aan omdat ik haar toch ergens bij mij wou hebben daar ze zoveel had gedaan om onze dag te organiseren. En dan valt er eentje uit precies op dat moment. Ik en mijn vader hadden direct het gevoel van dit is ons mama om te zeggen ik ben er ook bij en zie dat het goed is. Tweede huil moment ( en terwijl ik dit typ vloeien er weer tranen). Na het officeële gedeelte kregen we nog iets te drinken. Bij onze buitenkomst stond iedereen er met bellenblazers en dit leverde prachtige foto's. Echt een aanrader.Wat foto's getrokken aan het stadhuis en dan richting huis om met de suite een hapje te eten.

De bedoeling was om een verrassingsbrood te eten maar toen mijn collega's die s' morgens wilde gaan halen vertelde de winkeljuffrouw dat die er niet was want dat ik dat had afgebeld. Niet dus. mijn collega's durfde niets anders te gaan halen want wat als ik toch op het laatste van gedacht was verandert. Toen ik vertelde van niet zijn ze in dendermonde alle bakkers en slagers afgelopen opzoek naar genoeg pistolees en chacuterie. Ze waren mijn reddende engels. En ze hadden veel beziens want ze hadden hun uniform van het werk aan ( ik werk in een bejaardentehuis) was echt grappig om te zien.

Na het eten hier thuis. En enkele foto's te hebben genomen in onze tuin zijn wes en ik met de fotograaf foto's gaan laten trekken. en de suite kon wat uitrusten. Wel nodig voor de 5 kinderen. We zijn foto's gaan trekken in een kapel. Daar hebben we een paar kaarsen laten branden. Dan op een minigolf. En raar maar waar ook daar hadden we weer een mooie symboliek. Ik slaagde het balletje 2 maal en het lukte niet, Wes deed het 2 maal en het lukte ook niet. Ik ging dan achter Wes staan en we deden het samen en van de eerste keer zat het balletje in het gatje. Precies iemand die wou zeggen met 2 gaat het jullie lukken. Klinkt misschien stom maar voor ons echt belangrijk.Na de foto's hebben we ook een uurtje gerust. Dit heb je echt nodig zenne.

Daarna is de suite weer samen gekomen en zijn we naar het restaurant gereden en hebben we zeer lekker gegeten. Het restaurant was niet gewoon om voor trouwers te koken maar ze hebben ons in de watten gelegd niet te doen. En we zijn een moeilijk pupliek want er was een zwangere bij( die niet veel mag eten) en iemand die geen gluten mag eten. Maar niets van dit alles was een probleem. Ze hadden ons zelf een beetje " apart" gezet zonder dat we dat moesten vragen. Echt de beste service die we ons konden krijgen. Op het einde van de avond hebben we elk een kado gekregen.

Om 21 u vertrokken naar de feestzaal. Eerst even afscheid genomen van mijn vader. Weer een huilmoment. We waren een beetje te laat. Maar ja niets kon beginnen zonder ons he ;-)
Alles is goed verlopen. De hapjes en het dessertenbuffet waren overheerlijk. Dan was het eindelijk tijd voor onze openingsdans. Amazed van Lonestar. Na enkele minuten kwam onze Ruben er bij een pracht moment. Geniet echt van dit moment en voor de mensen die schrik hebben. Het volk valt je echt niet op. Het is een moment tussen u en je man.
Als 3 de liedje hadden we de plopdans. Onze Ruben was de ster van de avond. Heeft nog lang zitten dansen. Hij is zelf iemand uit het publiek gaan halen ( die hij maar een keer of 2 heeft gezien ) om te dansen. Echt schattig en dit voor een manneke van 2 jaar. En dan is het feest losgebarsten tot een uur of 5. Dansvloer heeft niet leeg gestaan.
Heel de dag is er niets over mijn moeder gezegt of was er niets dat naar haar verwees. Op het einde van de avond wou ik toch nog iets speciaal doen. Als laatste liedje hadden we gekozen voor " A Star in heaven" van "Anouk". We hadden gevraagt aan iedereen om op de dansvloer te staan en het was een heel mooi moment. Ben blij dat ik dit toch gedaan heb.

Het was een prachtige dag en we hebben er echt van genoten. We hebben geen druppel regen gehad. Alles is gelopen zoals het hoorde ( alleen het middag eten niet)
Iedereen geniet van elke minuut van de voorbereiding en elke sec van de dag van de trouw.

Groetjes Mevr Van Antwerpen

Darline
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1168

Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik26-7-2011 8:46:46

Hoi Darline,

wat een prachtig verhaal... om stil van te worden. Geniet van de wittebroodsweken en geniet van elkaar!

dikke proficiat,
Melodie  

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik26-7-2011 9:15:54

Amai super!! Geniet maar heel goed na.

Het is super om te lezen en ik moet er toch ook even bij slikken.

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 9:20:23

heel mooi verhaal. op bepaalde momenten echt kippevel. Jullie hebben er goed aan gedaan het toch te laten doorgaan ondanks alles wat er gebeurd is.
Proficiat met jullie mooiste dag. geniet nog van elkaar.

wendy

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-7-2011 11:43:41

Prachtig...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik26-7-2011 14:42:35

Ja, een mooi verhaal. Zo te zien hebben jullie toch kunnen genieten van die zo bijzondere dag ! Van harte gefeliciteerd en nog heelwat mooie jaren gewenst samen !

Kelly
30-7-2011
 Meld misbruik26-7-2011 15:58:24

Met tranen in mijn ogen heb ik je verslagje gelezen... Woorden schieten mij tekort!
Dikke proficiat en geniet van elkaar!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 19:00:01

Kippevelmoment...als ik jouw verslag las...mooi!
Fijn dat jullie er zo van genoten hebben.
Veel geluk samen!

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik26-7-2011 22:30:42

Krijg ook de tranen in mijn ogen. Je hebt een prachtige dag gehad, met iedereen die er bij moest zijn, waar dan ook...

Proficiat en nog veel gelukkige jaren!

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik27-7-2011 13:06:14

Wat ne flinke zoon heb jij! Dikke proficiat! En geniet nog lang na...

Groetjes
Sharon

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...