Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help! Ik weet het niet meer!

26-7-2011 6:11:27
Ik weet echt niet wat doen! Wie men vorig bericht heeft gelezen weet al waarover het gaat. Wij hebben ondertussen een zaal vastgelegd voor ons huwelijksfeest. Nu is het zo dat mijn moeder heel hard op deze zaal gesteld was omdat het allemaal niet zo duur was en het toch dichtbij is. Ze kent ook de man die het zaaltje verhuurd, nu ben ik met men vriend nog eens gaan kijken maar nu beginnen we te vrezen dat het gewoon niet ruim genoeg is, bij slecht weer weet ik zeker dat het niet ruim genoeg is om ook de receptie binnen te houden! We wilden het in het begin ook heel beperkt houden van genodigden, maar nu wil mijn vriend toch nog enkele van zijn famillie uitnodigen waardoor het aantal genodigden natuurlijk hoger ligt.

Nu hebben mijn ouders een voorschotje gegeven op de zaal, gaat om 50euro, dus op zich is dat niet het grote probleem! Maar mijn mama kent wel die man en wij gaan ook al wel eens iets eten in de taverne die hij ook heeft, ik weet niet of ik er dan nog durf te komen!!! Toen we langs waren geweest zij die man van ja: dan spreken we begin mei nog eens af om alles te bespreken van receptie en wat je gaat doen van eten tot het dansfeest...euh sorry! Wij trouwen 26 mei!! Zouden jullie niet iets vroeger willen weten wat je te wachten staat van totaalprijs en andere informatie?? Hij ging er heel losjes over dus dat was bij mij ook al van aiai hebben we hier wel goed aan gedaan???

Ik denk nu ook dat ze het niet echt gewoon zijn om daar al eens een huwelijksfeest te hebben. Ik weet het niet meer, ik weet 1 ding en dat is dat ik veel te goedgelovig ben en veel te snel toegeef!!

Ik kan 2 dingen doen denk ik: ofwel zo snel mogelijk contact opnemen met de koekoek of andere zaal ZONDER mijn moeder mee te nemen en hopen dat de zaal nog vrij is! Of het laten gelijk het is en toch maar beperkt houden van genodigden...

Ik zal vast wel hopeloos klinken voor sommige mensen, maar ik geef nu eenmaal gewoon veel te snel toe, ik ben helemaal niet goed in keuzes maken, maar op het moment voel ik mij ook wel zo: gewoon hopeloos, ik weet niet wat te doen, ik weet nu al hoe hard ik men moeder zou teleurstellen moest ik het daar toch afzeggen en ook dat speelt al in men hoofd! Bij elk ding dat ik doe is er altijd iets!

Wij lieten deze week op een famillie-etentje vallen dat we 's middags met de naaste famillie een hapje willen eten en een glaasje willen drinken en dat we broodjes gaan laten komen, deze broodmanden zijn feestelijk gemaak, mooi versierd, je hebt ook mini- koffiekoekjes enzo en mijn moeder haar reactie was dan: ale wij krijgen maar broodjes...ik en men vriend hebben geen reactie gegeven, ik weet wel dat iedereen van de famillie deze reactie onterecht vond, dat hebben ze ons al gezegd. Ze heeft zich achteraf geexcuseerd maar het blijft toch in men hoofd spelen, zo snapt ze ook niet waarom wij geen suite hebben, ik wil enkel onze kindjes als bruidskindjes in de kerk, maar men moeder zou ook graag mee in de kerk lopen, ze heeft al aan famillie laten vallen dat ze het jammer vind dat ze mijn getuige niet mag zijn. Ik vraag me af wanneer er is 1 keuze goed zal zijn?? Ik weet dat ik een heel depressieve dag tegemoet ga gaan en dat ik goed ga moeten praten met men vriend!

Ik wou even men gevoelens kunnen zeggen, maakte me niet uit aan wie, maar aan het uur te zien dat ik hier al zit kan je wel zien dat ik de slaap gewoon niet meer kon vatten!

Groetjes!

Elke
26-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1113

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 6:29:02

Heylabah als het een troost mag zijn, in het begin van onze verloving zat ik met dezelfde sitautie met m'n moeder... niets was goed genoeg, alles wat ik zei bekeek ze me van "wat zegt gij nu"
Ik ben van Italiaanse afkomst, en mijn zus is 7jaar geleden ook al in Italie getrouwd(->in dezelfde kerk waar m'n ouders getrouwd zijn) en mijn ouders verwachtte dat wij hetzelfde gingen doen. Maar omdat mijn vriend een belg is hebben we besloten om hier te trouwen, maar hij laat me volledig vrij met de voorbereidingen! Maar mijn mama vond dat in het begin niet goed genoeg.. Alles was ik voorstelde vond ze 'raar' , als ik al enkele winkeltjes wilde gaan bekijken zei ze "we doen da later wel es" of "ja ge doet maar" totdat ik op een bepaald moment heb gezegd "nu is het genoeg" heb eindelijk mijn hart uitgestort en heb gezegd dat het me allemaal kwetste!! En het heeft geholpen, ze heeft eindelijk verstaan dat dit iets héél belangrijks is voor mij en stelt nu zelf ideetjes voor om me te helpen met de voorbereidingen
Ik zou er alvast met uw mama over proberen te babbelen en leg uit waarom je misschien toch nog een ander zaaltje zou willn nemen.

Allé t'is uw feest hé, en je wilt toch dat alle gasten op hun gemak zijn... het zou natuurlijk geen zicht zijn als ze allemaal op elkaar zijn gepropt in een te klein zaaltje!
Maar probeer het echt uit te leggen...

Ik hoop dat alles goedkomt!! xxx

Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik26-7-2011 7:38:53

Bruidje in paniek,

als ik jou een raad mag geven, zou ik zeggen, zonder je even af op je kamer en denk bij jezelf "wat wil IK", uiteindelijk allemaal goe en wel dat familieleden helpen maar tis en blijft JOUW dagje en JIJ moet je gelukkig voelen.
Als je meerdere mensen wilt vragen, dan moet je dat doen, je trouwt maar 1 keer he. Als je een andere zaal wil en het is mogelijk dan zou ik praten met die man en zeggen "sorry, uiteindelijk hebben we meerdere gasten en dat was niet voorzien maar we willen nog plaats om te dansen en anders lukt dat niet meer" of iets dergelijks, dat is ambetant om te zeggen maar erna ga je blazen van opluchting dat het jouw gedacht is.

Veel moed en denk aan wat je echt wil voor jouw grote dag ! Succes !
Vero

natje
12-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 8:28:56

hey meid

wat een moeilijke situatie. maar zoals hier al vermeld is het is jullie dag jullie feest.
wat wil jij en u ventje ?
kun je niet met u mama praten en leg het rustig uit dat jullie jullie niet echt gelukkig zijn met de keuze van de zaal vermits te klein enz. en dat jullie er een slecht gevoel bij hebben.
dat ga opluchten.
ik zal dat echt doen want anders ga je constant piekeren en niet meer gerust aan de andere voorbereidingen kunnen werken.
en op jullie droomdagje ga je waarschijnlijk u constant ergeren aan de zaal.
veel succes meid
maar denkt eraan is jullie droomdagje !!

Vicky
18-6-2011
 Meld misbruik26-7-2011 11:55:00

Aiai, hoe doen die moeders dat toch! Het zijn de gelukkige uitzonderingen die geen enkel onvertigen woord van hun moeder krijgen ;)

1. De zaal te klein: die angst had ik ook. Zeker om nog een dansvloer te maken enz. Maar je verschiet er echt van hoe weinig ruimte je nodig hebt voor veel volk.
Mijn advies: maak een zo realistisch mogelijke schatting en vraag terug een afspraak met de zaal. Zeg dat je meer gasten zult hebben dan eerst gepland en vraag om dan heel concreet, vanuit hun ervaring (want die hebben ze normaal gezien, mag je niet onderschatten, ze weten perfect hoeveel volk er hoe in hun zaal past), aan te geven hoe ze de receptie zouden zetten bij slecht weer, waar de hoge en /of lage tafels komen, waar de dansvloer komt, waar de dj staat, enz. Schrijf voor jezelf op voorhand al je vragen op en stel die een voor een, zonder je moeder erbij, wel met je verloofde.
Ofwel blijkt er geen probleem te zijn, neem je de zaal, en is iedereen content, zonder dat je te veel stof hebt doen opwaaien.
Ofwel blijkt dat het echt niet kan zoals je in gedachten hebt, en dan zal die man dat ook wel inzien. Je hebt dan een medestander die aan je moeder kan uitleggen dat hij echt niet kan bieden wat jullie willen.

2. Probeer die ôpmerkingen van je moeder uit je hoofd te zetten. Dat is aartsmoeilijk, maar uiteindelijk, de dag zelf, gaat ze stralen en alles geweldig vinden. Als je weet dat je snel toegeeft, vermijd dan situaties waarbij jullie alleen zijn als er beslissingen genomen moeten worden. Zeg dat je nog even wil overleggen met je verloofde of wie dan ook. Koop tijd, denk dan na wat je zelf wil/voelt en beslis dan. Als je weet dat je de strijd niet gaat winnen, vermijd dan de strijd ;)

3. Ga inderdaad ook maar snel een optie nemen op een andere zaal als je niet snel genoeg bij je huidige zaal terecht kan voor een afspraak. Beter twee vogels in de hand!

4. Jij en je verloofde staan centraal op de trouwdag. Het is belangrijk wat jullie denken en willen en voelen. Dat moet je als mantra gebruiken! Uiteindelijk gaat er altijd (altijd!!) achteraf commentaar komen op allerlei aspecten van de trouw, maar guess what... Dat maakt niet uit! Als jullie een perfecte dag hebben, is de rest bijzaak.

5. Iedereen geeft ' s middags broodjes voor de suite, omdat dat het enige echt handige voedsel is! Je hebt weinig tijd, wil niet op je kleed morsen en om eerlijk te zijn, je eet toch niet die dag :p Broodjes zijn absoluut normaal én lekker, en op dat moment gaat iedereen erop vliegen en alles perfect vinden. Dus no worries!

En nu: eerst dat zalenprobleem aanpakken, zodat je je gerust voelt, en dan over alle leuke details gaan nadenken! En zorg dat je nooit alleen bent met je moeder :p

Nele
30-7-2011
 Meld misbruik26-7-2011 11:59:07

Hoi Elke,

Don't panic! Als toekomstige bruid (nu zaterdag) weet ik maar al te goed waar je het over hebt. We willen graag goed doen voor iedereen en van onze ouders steeds de reactie krijgen "Wat een geweldig idee!" en "Dat heb je knap gedaan!". Je moet beseffen dat het voor je moeder ook nieuw en een onzekerheid is.

Neem één raad van me aan... Doe je eigen ding, waar jullie je gelukkig bij voelen. Zo zal je zeker stralen die dag en zal je moeder apetrots op je zijn!

Breng haar ook goed op de hoogte van wat je gaat doen. Zo ziet ze duidelijk dat je weet wat je wil en komt alles goed, wat je ook kiest.

Je hebt nog tijd genoeg ... dus don't panic.

Wij hebben trouwens ook pas enkele weken geleden alle details afgestemd met de zaal. Dat is niet zo ongewoon hoor.

Groetjes, Nele

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 15:39:28

heej

ik denk dat nog vele de situatie herkennen ... ik alvast toch! in het begin van onze verloving zat ik met dezelfde sitautie met m'n moeder... niets was goed genoeg, onze voorstellen trokken op niet veel volgens haar, zij deed elke dag voorstellen en slorpte ons helemaal op... tot er echt een ruzie is ontstaan! maar het was echt ongelofelijk ... elke dag een nieuwe zaal in optie, fotografen met hopen, haar idee rond eten 2x volwaardig eten en mijn idee om 's avonds nog extra gasten te laten komen voor enkel het dessertenbuffet was echt uit de bozen!!!, ... ge kunt het ni zo zot bedenken! na de ruzie is bij ons alles bedaard. ze heeft mij laten weten dat wij onze goesting moeten doen en ik moet zeggen vanaf toen gaat alles vlotter. wij doen ons goesting, wanneer wij willen, niet elke dag opgeslorpt worden daardoor... en we hebben zo al echt een mooi beeld van den dag :)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 15:42:47

ps : bij ons hebben we alleen vervoer voor ons zelf ... oei oei oei dat hoorden ze ook niet graag want zij moeten toch niet zelf rijden?! en we hadden op het laatste keuze uit twee zalen ... wat zijn we blij dat we ons ding hebben genomen!!! ook al was dit weer tegen haar wil in!

het is jullie dag ... zorg dat vnl jullie genieten!!!

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik26-7-2011 15:53:32

Bedankt iedereen!! Heb men hart ook wat kunnen luchten bij men nicht, en heb nog eens gepraat met men ventje en vanavond gaan we ook nog eens naar de andere zaal kijken, hopen dat deze die dag nog vrij is dat we idd alvast een optie kunnen nemen en dan nog eens goed bespreken alvorens een beslissing te nemen. Maar ben al wat rustiger nu en andere famillieleden hebben me idd hetzelfde gezegd als jullie, dat we naar ons eigen moeten kijken. Mijn tante gaat vanavond mee, die doet nogal veel feesten, moet er ook veel organiseren voor het werk en let nogal wat op details, die ik dus altijd over het hoofd zie!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info