Terug naar overzicht
Hey,goh, tradities en gebruiken... 't is ook iets dat van familie tot familie kan verschillen hé. Ik zou gewoon doen wat je zelf het beste vind hoor. Het is per slot van rekening jullie feest!Wij geven ook bedankjes meteen bij het vertrekken van de gasten. Of dat een lokaal gebruik is of niet, ik vind het leuk.Groetjes,Lieve
Hey Ellenja ik ken dat hoor , ik ben onlangs getrouwd. MIjn ventje is van Antwerpen en ik van W-Vl. Ik gaf dus ook de bedankjes meteen op het einde van het feest en dat vonden zij ook heel raar. Volgens de etiquette moest ik dat opsturen 6 weken nadien, heb toch mijn zin gedaan hoor ! Snoepjes aan de kerk uitdelen kenden zij ook niet, hb ik wel gedaan ... Ik vind dat je de gebruiken moet aanhouden van je geboortestreek, dat heeft net zijn charmes ... Of beter gezegd : doe waar je je goed bij voelt !! GroetjesLien26/05/06
Volgens mij is dat ook eerder een verschil tussen families.Bij mijn vriend zijn familie worden dan weer nooit recepties gehouden, enkel een avondfeest. Terwijl bij mijn familie alles er op en eraan verwacht werd.Ik kom uit het Antwerpse en merk heel veel verschillen tussen de huwelijken van onze vrienden. De ene geeft wel bedankjes, de andere niet, de ene nodigt wel vrienden voor het dessert uit, de andere niet.Ik zou er allemaal niet te veel naar kijken en je eigen zin doen!! Wij hebben dat ook gedaan, weliswaar met compromissen (om de ouders toch ietwat content te houden), maar anders ben je er toch maar ongelukkig over.Groetjes,Lindsay06/05/06
Hi,Een raad: doe wat je het best bij voelt. Het is jullie dag tenslotte.Ik ben namelijk afkomstig van Congo en mijn vriend van Aalter. Dus ja, bij ons heb je dan ook het groot verschil in cultuur. Bijvoorbeeld: iedereen die gevraagd is, mag de hele avond blijven. In Afrika is het niet zo de gewoonte dat je de mensen laat komen voor een receptie. We hebben dan ook veel gasten die van het buitenland komen (mijn familie zit over de hele wereld). Maar wij doen gewoon ons ding!En zo kan ik je ook tientallen voorbeelden geven. Maar ik had niet verwacht dat er binnen Belgïe ook zo'n verschillen waren. Hoe dan ook het zal ongetwijfeld een mooie dag worden. GroetjesElke 15/07/06
HeyIK kan alleen maar beamen wat de andere dames zeggen. Doe waar je zin in hebt en trek je niets aan van mensen die zeggen 'dat dit niet gedaan wordt'. GroetjesVicky09.09.06