TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
4-6-2011
|
27-7-2011 11:13:14
Kleurtjes!
Wij hadden een logo met onze namen op onze uitnodiging ed staan. Elke gast/koppel kreeg een kaartje met een strikje in een bepaalde kleur. Opde tafels stonden de uitvergrote logo's met een grotere strik.
|
|
Elfie&Kurt
27-10-2012
|
27-7-2011 11:37:41
Wij gaan ons reizen gebruiken, alle steden waar we reeds geweest zijn worden een tafel. De hoofdtafel is de stad waar mijn vriend mijn ten huwelijk heeft gevraagd. Hoe we alles prakitsch gaan uitwerken weten we wel nog niet. Dus misschien een gezamelijke interesse?
De hoofdkleuren in op de tafels worden beroken wit met subtiele rode toetsen zoals ipv witte roosjes, rode rozen. Die kleuren laten we ook in alles terugkomen.
Groetjes
|
|
Severine
24-9-2011
|
27-7-2011 11:42:16
wij gebruiken miniatuur mini coopertjes, m'n toekomstige heeft er zelf 2 en is er stapelgek van, vandaar onze keuze...
|
|
Sofie
23-6-2012
|
27-7-2011 11:54:36
Hey Annelies,
Ik ga iets doen rond "Liefde is..."
Vind het altijd leuke tekeningetjes, en lijkt me wel toepasselijk :-)
Moet het nog wel concreet uitwerken.
Groetjes, Sofie
|
|
Sharon
20-8-2011
|
27-7-2011 12:13:05
Ons thema van de hele dag is Venetië, dus allemaal tafelnamen van plaatsen en gebouwen in Venetië (Canal Grande, Ponte dei Sospiri, Ponte Rialto, Piazza San Marco, ...)!
Succes
Groetjes
Sharon
|
|
julie
24-9-2011
|
27-7-2011 12:22:03
Ik ga dit topic volgen, want ik zoek ook nog een manier om de mensen aan de juiste tafel te krijgen zonder dat ze eerst de hele zaal moeten aflopen.
@ Sofie: dat idee van 'Liefde is...' vind ik wel leuk. Op de achterkant van onze misboekjes staat er ook zo'n tekening met tekstje van 'Liefde is...', dus lijkt wel goed om dat dan nog eens te gebruiken. Als je een manier hebt gevonden om dat te doen, let me know, please. :-)
|
|
Nele
20-8-2011
|
27-7-2011 12:54:40
Hey, gezien wij beide gek zijn van oude volkswagens en oude caravannetjes, en we er zelf ook wel een aantal hebben, gaan we daar onze tafelnamen ook op inspireren. We denken bijvoorbeeld aan de rode kever tafel, de groene kever tafel, de bus tafel, de paf - tafel, de puck tafel,......
|
|
Ine
26-5-2012
|
27-7-2011 13:09:47
Hoi
Wij zelf hebben ook gekozen voor thema 'snoep'. Maar voor degene die 'Liefde is...' willen gebruiken, wij hebben al enkele trouwfeesten gehad waar dit ook op de tafels stond. Bij mijn collega kregen we een kaartje waar de tekening in het klein opstond, we moesten dan de tafel zoeken waar de tekening in het groot stond. Bij een vriendin en bij mijn neef was het ook 'Liefde is...' en zij hadden foto's genomen. Bv, 'Liefde is... samen ontbijten' en dan een foto van hen aan de ontbijttafel, of 'Liefde is... samen in bad' en dan mijn neef in een bad vol schuim en zijn vrouw er in kamerjas naast, of 'Liefde is... voor altijd aan elkaar vasthangen' en dan een foto met handboeien aan (hebben ze gaan vragen bij de politie, was geen probleem!)... Je kan er 1001 bedenken en met foto's is het altijd net iets persoonlijker. We kregen dan de foto in klein formaat (10x15cm, zoals een gewone foto) en dan moesten we ook de tafel zoeken waar de foto in het groot opstond.
Een nicht van mij had een suite met allemaal Beetle-auto's. Bij het toekomen aan de zaal kregen we een sleutekhanger met aan de ene kant een foto van mijn nicht en haar man en aan de andere kant een tekening van een Beetle in een bepaald kleur. Op de tafels zelf stonden dan stokjes met daarop een Beetle in hout (uitgezaagd met figuurzaagje) die gekleurd waren. Bedoeling was om de tafel te vinden met het juiste kleur van Beetle (foto's hiervan kan je zien op de website van 't Balladehof te Zwevegem).
Bij mijn andere nicht waren de tafels genoemd naar bekende sterren. De eretafel was dan 'De Zon'.
Groetjes
Ine
|
|
Liesbeth
6-8-2011
|
27-7-2011 13:19:19
onze tafels hebben de namen gekregen van monumenten in Parijs, aangezien we ons daar verloofd hebben. En we werken met de kleuren paars en wit... groetjes, en nog veel succes met alles
|
|
elien
22-9-2012
|
27-7-2011 13:53:14
wij twijfelen nog:
- wij hebben een zoontje en we zouden foto's nemen dan een foto van ons zoontje met een groot nummer in zijn handen en zo een beetje de tafelnummers aanduiden.
OF
- We zijn alletwee zot van de sprookjes van de efteling en zo een sprookje uitvergroten en in een fotohouder zetten en en de titels ervan op kleine kaartjes en zo verder werken...ofwel een foto van ons zoontje bij de verschillende sprookjes in de efteling gaan nemen en zo verder werken. we zijn nog aant denken hoe we da verder gaan uitwerken.
wat vinden jullie het beste idee????
mvg
Elien
|
|
Evi
18-8-2012
|
27-7-2011 14:18:04
@Elien: dat idee voor jou zoontje vind ik persoonlijk schitterend! :)
@Annelies: wij gaan foto's van ons samen op een puzzelkaart laten drukken en iedere tafel heeft een andere (hoofdkleur)puzzel, als de gasten aankomen krijgen ze elks of per koppel een puzzelstukje en dat stukje pst dan op 1 van de puzzels op de tafels.
X
|
|
Véronique
31-7-2009
|
27-7-2011 14:27:58
Wij hadden ook reisbestemmingen waar we samen al naartoe waren geweest (dichtbij én veraf). Op de tafel en op de tafelkaartjes stonden dan fotootjes van ons op de reisbestemming. Heel wat mensen hebben dat tafelkaartje nog, omwille van ons fotootje! ;-)
|
|
Meg
24-9-2011
|
27-7-2011 16:54:32
bij ons zal het thema "Kunst" worden :) allemaal schilderijen met als thema liefde of huwelijk en dan per tafel een kleurenprent van het schilderij en op de kaartjes voor de gasten een detail uit het schilderij met de naam van de schilder erbij: bv. Klimt, Picasso, Boucher, Rubens, Van Dyck, Rembrandt, Cranach, Van Eyck... mijn eerste idee was om enkel kunstwerken te nemen met als titel "De Kus", naar analogie met onze uitnodiging. Maar om de een of andere reden heb ik zo het gevoel dat er veel meer echt bekende "Kus" beeldhouwwerken (Rodin, Canova, Brancusi...) zijn dan schilderijen en een foto van een beeldhouwwerk op zo een klein kaartje, dat leek me niet zo duidelijk. daarom meer algemeen thema, "de liefde/het huwelijk in de kunst door de eeuwen heen" :) en één van onze families noemt Van Eyken... dus die zullen het Arnolfiniportret van Jan Van Eyck krijgen :)
|
|
Sophie
11-2-2012
|
27-7-2011 18:14:38
Hey Annelies, wij denken erover om ook strips als thema te nemen. Hoe heeft jouw zus dit concreet verwerkt in het trouwfeest? Alle tips zijn welkom! Voor jullie zelf, hebben jullie een gemeenschappelijke hobby? Of wat ik ook al gehoord heb en leuk vond: films. Elke tafel kan dan bv. een romantische filmtitel krijgen, en in de uitnodiging kan je er ook mee spelen (zoals in "presenting: the wedding ... starring - jullie namen ... produced by - jullie ouders ... enz.)
|
|
Kelly
13-7-2013
|
28-7-2011 14:04:09
mijn vriend is een liefhebber van allerlei soorten biertjes, en wij gaan waarschijnlijk deze gebruiken, allerlei belgische biertjes
|
|
Annelies
10-8-2012
|
28-7-2011 21:05:30
Hallo iedereen,
Bedankt voor de massale reacties :-) Ik heb enkele leuke ideetjes dat ik met mijn vriend is zal bespreken :-) zoals die liefde is in foto, foto in puzzelvorm enzo... Reizen hebben we nog niet veel gedaan dus is dit niet van toepassing... Ik zal zeker nog laten weten wat het wordt!
@ Sophie: We kregen de titel van een strip en dan moesten we aan tafel kijken welke het was, het waren wel redelijk bekende titels dus dat was géén probleem. Aan tafel hadden we dan de strip dat op een klein ezeltje stond en dan werd er tijdens de speech gezegd dat je daar iets mocht in schrijven. Onze tafel heeft gewoon tussen de teksten door zinnen aangevuld die dan in de media ter sprake kwamen. Of er gewoon humor proberen terug te steken. De strips hebben ze gekozen, omdat hij dat vaak leest op de wc...
@ Elien, ik zou de foto's nemen in de efteling. Kdenk dat het mooier zal uitkomen dan dat hij gewoon een blad vasthoudt met een nr erop. De keuze is aan jullie :-)
|
|
ann
2-7-2011
|
4-8-2011 16:53:10
misschien al te laat maar wij hadden als thema puzzelstukjes wij werkten met kraslotjes van carta rosa,onder het kraslaagje zat elke keer een gekleurd puzzelstukje per kleur hadden we een liedje over die kleur,bv purple rain,hemelsblauw enz...en ipv naamafroeping werden één voor één de liedjes( een gedeelte,tot iedereen aan tafel was)afgespeeld,wanneer de gasten hun kleurtje hoorde gingen ze aan tafel ze vonden dit super en de sfeer zat er direct in!!!
|
|
timmy
2-9-2011
|
6-8-2011 16:07:08
wat ook altijd tof en origineel is ze in te delen in kleuren en je tafeldecoratie in die kleur te maken ,de floralytes zijn gekleurde ledlampjes die je kan plaatsen in bijvoorbeeld gelparels met een bloem of kaarsje afgewerkt.
Savonds als het duister word komt het pas echt tot uiting , meer info vind u op de websiote www.stockaerts.be
|
|
Annelies
10-8-2012
|
9-8-2011 13:27:06
Hallo,
Nog bedankt voor de bijkomende ideetjes...maar we hebben al beslist :-) het zal de liefde is in foto versie worden. We zouden op de naamkaartjes liefde is tekentingetjes doen en dan een foto van ons in het groot op de tafel...
bv liefde is...samen wandelen dan zal er op die tafel een grote foto van ons staan waar we op aan het wandelen zijn :-)
groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|