Terug naar overzicht
Dag Vicky, dat is niet zo eenvoudig. Zelf had ik onze uitnodiging in Publisher gemaakt, maar de drukker werkte niet met zo'n formaat. Hoewel ik de uitnodiging dus op de PC al had gemaakt, heb ik uiteindelijk een volledige beschrijving (lettertypes, lettergrootte enz.) en de uitnodiging in pdf aan de drukker gegeven, en zij hebben dat dan zelf nog eens op de PC gemaakt in hun eigen programma. Dat is eigenlijk heel goed verlopen. Er zijn wel iteraties gebeurd op de proefdruk, maar het resultaat was perfect wat we wilden. Als je niet zo veel ervaring hebt met zo'n programma, denk ik dat je beter aan de drukker vraagt of hij het voor je kan doen. Ons heeft dat 45€ extra gekost. Dat vond ik niet zo veel als je bedenkt dat we dan 100% zeker waren dat het goed zou zijn. Groetjes,Hanne
Dag Vicky. Op de website digitaaldrukwerk.be vind je zo'n programma terug maar is ook niet iets wat je meteen onder de knie hebt.
De meeste drukkers werken met Adobe photoshop of Adobe InDesign.Maar dit zijn programma's die je niet in 1, 2, 3 leert als leek. Grtjs Sara