Terug naar overzicht
bij moeten ons kennismakingsgesprek nog hebben met de goede herder maarja :p ik heb gisteren en vandaag mijn ding in elkaar gestoken. ben met een christelijke viering begonnen en geëindigd zonder ook maar 1 woord van God :)
*bij = wij
ik weet echt niet hoe ik hieraan moet beginnen. een beetje te weinig zelfvertrouwen denk ik. :-/
wacht ik heb ook totaal geen zelfvertrouwen zal het je proberen door te sturen ... kan nog wel veranderen wat eens we met de man hebben gepraat die onze viering zal leiden. ik ben zelf zeer benieuwd naar u/jullie reactie! :)
Ik zit nu op het werk. Als je een privé-berichtje stuurt, wil ik morgenavond ofzo wel sturen wat wij tot nu toe hebben. Ben ook benieuwd naar u/jullie reactie! Groetekes Sharon
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. Ik zou graag voor de kerk trouwen. Voornaamste reden (om heel eerlijk te zijn) is omdat het toch een stukje traditie is. Ik ben christelijk en wel gelovig (zij het in geen extreme mate maar goed..); maar mijn vriend is niet gelovig. Hij vindt de traditie ook wel mooi en is verder ook gedoopt enzo; maar als het aan hem alleen zou liggen, hoeft hij niet persé voor de kerk te trouwen. Ik ben wat aan het informeren en kwam ook op uvv terecht; maar ik kan me lijk niet voorstellen hoe dat in zijn werk gaat... Hoe gaat zo'n viering dan; en krijg je dan 'iemand' aangewezen om de dienst op te luisteren? Ik twijfel heel erg. Ook vooral omdat ik vrees dat dat niet wel gaat zijn van mijn familie namelijk als ik zeg dat we toch niet voor de kerk trouwen maar een alternatieve dienst gaan doen
Dag allen, Wij trouwen binnen 21 dagen (zie ik hier op teller). Wij hebben ook iemand aangesproken van uvv. In eerste instantie is het inderdaad erg onduidelijk hoe de ceremonie er zal uitzien. Ik ken dat gevoel dus :-). Om een beetje een beeld te geven van hoe dit in zijn werk gaat: eerste keer is een kennismakingsgesprek. Dan kregen we ook vragenlijsten mee. Die lijst moesten we apart en over elkaar invullen. De tweede keer wordt er dan gebabbeld over elkaar (en soms verwezen naar de lijst). Eigenlijk ben je dan nog steeds niet concreet bezig met je viering maar eerder met je verwachtingen, je idee over trouwen,... Daarna zijn wij stilaan zelf beginnen zoeken naar teksten, gedichten, liedjes, ... De volgende keren dat we samenkwamen hebben we dan de verzamelde dingen overlopen. Uiteindelijk hebben we heel veel (moeten) schrappen, omdat we veel te veel verzameld hadden. De consulent die je toegewezen krijgt, zoekt mee naar wat je wil + geeft heel praktische tips. Wat de concrete rol is van de consulent tijdens de ceremonie, kies je zelf. Het zou zelfs kunnen dat de persoon bijna niets zegt, of dat die persoon net alles zegt. Hopelijk geeft dit een beetje een beeld van wat je kan verwachten. Ik kan alleen maar zeggen dat wij enorm tevreden zijn van onze consulent. Succes ermee!
Maar je krijgt dus niet echt voorbeelden van hoe zo'n dienst in elkaar kan zitten? Hoe anderen het doen, etc etc? Als je voor de kerk trouwt; krijg je tenslotte een hele map vol teksten mee naar huis... En alhoewel ik meer en meer neig naar alternatieve dienst; is het voor ons wel erg moeilijk om heel veel gesprekken te hebben met bijvoorbeeld een uvv; aangezien wij 250km van ons huis trouwen.. Maar wellicht is het beter eens rechtstreeks met hun contact op te nemen en te kijken hoe of wat. Klinkt alleszins heel persoonlijk en dat trekt ons wel erg aan! En ik lees hier sowieso veel positiefs over de alternatieve diensten. Als mensen het niet erg vinden om hun boekje door te sturen, zodat ik alvast een idee kan krijgen; dan heel heel erg graag naar maaike_priem@hotmail.com Groetjes