TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
5-8-2006
|
8-6-2006 6:27:46
Hey Gretel
Ik vind 't heel knap van je dat je toch bij de ouders van je vriend langs ben geweest. Ik hoop dat ze bijdraaien.. Hun zoon trouwt tenslotte toch maar één keer hè.. en over die getuige: ik vind nog altijd dat ze er zich maar bij neer moeten leggen.. ze is maar getuige hè.. ze komt toch sowieso naar je trouw, dus dan moet zijn broer haar toch nog zien. En als da 'slecht zou uitdraaien' dan is zijn broer ook niet echt gelukkig bij de mama van zijn kindje.. Das mijn mening hè.. En trouwens, ik denk niet dat je vriendin naar de trouw komt met de intensie: nu zal ik hem eens gaan verleiden..Alé, das toch idioot, nie? Ik zou gewoon kiezen wie je zelf wilt. Heb ik ook gedaan. ;)
succes ermee in ieder geval
Wendy 05/08/06
|
|
Lieve
1-9-2006
|
8-6-2006 7:31:01
Hey,
inderdaad, bijzonder (groot)moedig dat jij toch naar hen toe bent gegaan. Dat ze met jou gepraat heeft, is inderdaad al een hele grote stap in de goede richting.
Toch zou ik voet bij stuk houden wat betreft je getuige. Jij hebt nu toch al meer dan genoeg je goede wil getoond?Ik vraag mij ook af hoeveel vertrouwen die ouders dan hebben in de broer van je verloofde, als ze hen zelfs niet in het gezelschap van dat meisje willen laten zijn...
Groetjes, Lieve
|
|
Patricia
|
8-6-2006 7:46:03
Net zoals Lieve en Wendy, vind ik dat je een heel moedige stap gezet hebt! Het feit dat de moeder van je vriend met je gepraat heeft, wil toch ook al veel zeggen. Je getuige, vind ik, hoef je toch niet te veranderen? Je kiest zelf een getuige en dat moet toch een persoon zijn die jij graag hebt. En dat je vriend zou moeten veranderen, daar denk ik eig. t zelfde over. Ik zou mijn gedacht doen (en dan niet om koppig te zijn, maar omdat t jullie trouw is en omdat jullie er moeten kunnen van genieten)
|
|
Vicky
9-9-2006
|
8-6-2006 10:08:10
Dag Gretel
Ik vind het echt knap van jou dat je dit doet. Misschien komt het dankzij jou toch nog goed tussen hen. Ik hoop het echt, want anders is dat voor beide partijen toch een beetje een gemis hé. En als ze niet op de trouw komen zullen ze daar misschien de rest van hun leven spijt van hebben. Je zei dat je schoonmoeder stond te beven en tranen in haar ogen heeft wat toch ook betekent dat ze het er bijzonder moeilijk mee heeft en het liever anders zou zien.
Wat je getuige betreft, ik zou haar als getuige houden, zoals men al zei zou dat meisje zowiezo op het feest gekomen zijn en zou je schoonbroer haar dan ook zien. En je vriend moet zich zeker niet verplicht voelen om zijn broer als getuige te nemen.
Maar is de ruzie tussen je vriend en zijn ouders echt enkel over de keuze van de getuige? Of was dit de spreekwoordelijke druppel en gaat het om veel meer? Ik kan me moeilijk voorstellen dat als je relatie met je ouders goed is dat het ineens zo kan omslaan door zoiets kleins. Dus misschien eerst even kijken wat echt de oorzaak van het probleem is.
Ik wens je alvast heel veel steun en hoop voor jou dat het zonder al te veel ruzies nog goedkomt.
Groetjes
Vicky 09.09.06
|
|
Skiwi
13-5-2006
|
8-6-2006 12:11:37
Bij een vriendin van mij wou de moeder ook echt dat de zus de getuige wou zijn, terwijl zij liever een vriendin genomen had.
ze hebben dan een regeling getroffen: de zus werd dan toch getuige, maar de vriendin werd meter van het kindje!
|
|
gretel
11-8-2006
|
8-6-2006 20:23:11
Hey,
bedankt alvast voor de reacties maar blijf toch met twijfels zitten, heb tot nu toe nog niets gehoordvan mijn schoonmoeder, maar ze heeft beloofd zo ie zo iets te laten weten dus dat komt wel.
Laat ze weten dat ze niet komen, dan denk ik dat het nooit meer goed komt want als je ouders er niet bij willen zijn op je trouw, dan vind ik dat dat toch wel heel veel zegt.
en om even op vicky te reageren, dit is echt de enige reden waarom er die ruzie is, wij dachten in het begin ook dat er nog iets anders was waarom ze niet wilden komen, maarhet is dus echt wel enkel omdat dat meisje mijn getuige is. Moet wel toegeven dat de relatie tussen ons en zijn ouders niet altijd optimaal is, maar na een ruzie (meestal over banaliteiten) komt dit daarna normaal ook altijd weer in orde, is de eerste keer dat we zo lang (9maand! al) in ruzie liggen met zen ouders.
heb haar ook gezegd als zijn broer zo gelukkig is bij zijn vrouw dat hij dan zeker geen 'dwaze' dingen zal doen met mijn getuige, en inderdaad f ze nu mijn getuige is of niet, ze zal er toch een ganse dag bij zijn, want haar kindje is ons bruidsmeisje.
ah ja weet al langer dan vandaag dat het koppige mensen zijn, en gisteren zei ze er ook al bij dat als het eten doorging daar waar wij al gezegd hadden, dat ze dan ook niet wilden komen, maar daar ben k dan niet op ingegaan.
Kunnen hen toch niet ons feest laten bepalen?! allè deels wel vind ik maar ze moeten toch ook onze keuzes aanvaarden tzijn tenslotte wij die trouwen en niet zulder.
Loop al de hele dag aan niets anders te denken, heb de kriebelingen in men buik en de rillingen over gans mijn lijf vanaf ik er aan denk, tis zo moeilijk afwachten....
Gretel 11/08/06
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
9-6-2006 11:15:54
Je beslist inderdaad zelf over je getuige, maar misschien moet je ook eens aan iets anders denken. Misschien kan het weer goed komen tussen jullie als je een andere getuige kiest. Allé, voor mij persoonlijk is een getuige een ruzie niet waard.
|
|
gretel
11-8-2006
|
13-6-2006 19:31:38
Hallo,
heb nog steeds niets gehoord van mijn schoonouders, vraag me stilaan af of ze wel iets gaan laten weten, hopelijk zien ze wel in dat voor hen de uiterste datum om te verwittigen niet geldt maar dat ze dit zo vlug mogelijk moeten doen.
Heb wel een besluit genomen ivm met men getuige als het door te veranderen toch goed komt met zen ouders heb ik dat er voor over want weet ook dat ik er anders alle nachten van zal blijven wakker liggen.
Mijn vriend zou het dan toch aan zen broer vragen en als die dat wil doen vraag ik het aan mijn nonkel (die ging getuige zijn voor mijn vriend maar vind het ook goed als hij mijn getuige zou zijn)
dus afwachten maar weer zeker?
Gretel 11/08/2006
|
|
gretel
11-8-2006
|
13-6-2006 19:34:02
en om er eventjes bij te voegen, het meisje dat normaal mijn getuige zou zijn komt zo ie zo aan tafel en naar het feest daar wijk ik niet van af, als wij toegevingen doen, moeten zen ouders dat ook maar kunnen.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|