Nu Online
Momenteel zijn er 112 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwgelofte

8-6-2006 12:03:49
Een vraagje waar ik al heel lang mee zit....
Moet je ze van buiten kennen of mag je een beetje kijken in je boekje?
Ik ben bang dat ik van de stress niets meer weet of alles door elkaar haal.
Ik ga ook de verwelkoming doen voor de mensen in de kerk, maar die mag ik lezen van uit de boekje..

groetjes Cindy

Cindy
24-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1084

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik8-6-2006 12:14:20

Ik kende m'n trouwgelofte uit het hoofd, maar had toch het boekje bij om even te spieken (zenuwtjes hé). Onze pastoor laat de getuigen de boekjes vasthouden en dan is het handig dat jij in 't boekje kijkt dat de getuige van je man vasthoudt en omgekeerd. Anders draai je je weg van elkaar en da's ook geen gezicht hé :-)
De mensen in de kerk zien dan zelfs niet dat je even spiekt!

Groetjes,

Sylvie
11/03/06

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik8-6-2006 12:32:53

het is zo dat wij achter het altaar komen te staan met ons gezicht naar de mensen....

groetjes Cindy

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik8-6-2006 12:41:25

Ik kende ze ook van buiten. Ik had zelfs tegen mijn man gezegd dat hij ze ook van buiten moest kennen, want dat het niet staat dat je alles moet aflezen.

Maar op het moment zelf, heb ik toch in het boekje gekeken. Uit schrik iets verkeerd te zeggen en van de zenuwen...

Dat valt de mensen echt niet op hoor!

Groetjes,
Lindsay
06/05/06

Skiwi
13-5-2006
 Meld misbruik8-6-2006 13:00:47

ja kan die gewoon aflezen;

het beste is dat de getuige van je man (die er dan toch bijstaat) het boekje voor jou vasthoudt
en jou getuige richt zijn boekje naar jouw man zodat die daaruit kan lezen...

zo moet je niet achterom kijken om de tekst te kunnen lezen terwijl je dat eigenlijk tegen de personen over jou aan het vertellen bent :-)

Mieke
reeds 26 dagen getrouwd

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik8-6-2006 19:50:50

Hey

Ik zou ook voorzien dat ge toch nog kunt aflezen, als ge't van de zenuwen niet meer weet.

Maar en vraagske:
Staan de getuigen naast het koppel als de geloften afgelegd worden?

Groetjes

Vicky
09.09.06

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik9-6-2006 8:21:46

Hey,

Staan de getuigen naast het koppel als de geloften afgelegd worden?

Dat weet ik nu ook niet...??

Cindy

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik9-6-2006 15:10:53

Vrienden van ons hadden een blad lang voor hun trouwgelofte. Ook zij hebben af en toe gespiekt. Je ziet dit wel, maar niemand verwacht dan ook dat je ze vanbuiten kent.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...