Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beste vriendin trouwt

31-7-2011 21:36:11
dag iedereen,
over een paar maanden trouwt 1van mijn beste vriendinnen
doordat ik zelf ga trouwen kom ik vele leuke dingen tegen en besef ik dat ik toch ook graag iets speciaals/grappig wil doen op haar mooie dag ! ik denk maar aan lege blikjes achter de auto hangen van just married ... of iets lukes doen op het avondfeest..
hebben jullie ideetjes?
wat deden jullie of werd er bij jullie gedaan?
of een leuk kado eventueel?

dingen die ik ooit gedaan of gezien heb :

1. telefoonboek met daarin 9 cijfers aangeduid (gemarkeerd) (is VEEEEEEEEL zoekwerk) en naar die nummer moeten ze bellen om de kado (hun geld) te krijgen
2. een kuub zand laten leveren in hun tuin en daarin zit dan het kleingeld, moeten ze lekker veel zeven !!!
3. een kluis met een aantal cijfers, ze moeten zelf de juiste combinatie zoeken maar per foute code moeten ze een tijdje wachten
4. met de collega's (met 20) : over iedere collega een vraag verzonnen , met de antwoorden hiervan moesten ze een zin maken en dat was het paswoord voor de geldkado (dus bv van antword 1 de 2de letter nemen, van antwoord 19 de 5de letter nemen enz....) was erg leuk
....

Pia
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1004

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik31-7-2011 21:40:31

Leuke ideetjes, behalve die 2de... Ik zou er zelf echt niet om kunnen lachen als er een kubieke meter zand in de achtertuin geleverd werd!
Maar mss ligt dat dan aan mij :-)

Evi
18-8-2012
 Meld misbruik1-8-2011 7:14:46

idd leuke ideetjes,vooral dat van die kluis vind ik wel grappig, maar ik sluit me ook aan bij esther, nen hoop zand in den hof daar zouk ook echt ni mee kunne lachen...
en die blikjes achter de auto: kzou daar mee oppassen, vrienden hebben hetzelfde gedaan en resultaat: auto vol krassen! :s

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik1-8-2011 8:32:41

Je kan ook een kruiwagen nemen die je vol doet met Cement. Met daarin een briefje: "Het geld zit IN de kruiwagen". (En ipv het geld in de cement te steken steek je het in de handvaten van de kruiwagen)
heb het zelf op mijn trouwdag niet gehad, maar heb het horen vertellen van vrienden.

heidi

Meld misbruik1-8-2011 8:38:23

wij kregen een visbokaa enkelgeld op de bodem en een goudvisje in, en dan 2 grote bloempotten met enkel door de aarde en een bloemetje natuurlijk, dit was een heel karwei om deze uit te zoeken en te wassen...voorral omdat we eerst 2 weken op huwelijksreis waren geweest en de ouders deze plantjes water gaven, dus plakte alles nogal.
ik zou absoluut niet gewild hebben dat ze iets in mijn tuin deden, bij een bevriend iemand hebben ze duizenden kapsulles van bierflesjes met enkelgeld tussenin in hun pas aangelegde tuin gegooid, ze konden er echt niet mee lachen

Ki
13-5-2011
 Meld misbruik1-8-2011 9:52:50

wij kregen een balo stro met daarin plastieken varkentjes verstopt (in alle maten en kleuren) gevuld met rijst en centjes...

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik1-8-2011 10:59:32

Wij hebben eens een volledige achertuin + rond het huis allemaal (lege) bierbakken gezet. Ze moesten die dan terugdoen naar de brouwer om zo leeggoed te krijgen en dat was dan hun cadeau. Als je met een hele hoop samenlegt kan je zo zelfs het volledige huis barricaderen :D

Of je begraaft een schat in de tuin en via een schatkaart moeten ze die zoeken?

Verder hun cadeau invriezen in een emmer geld, dan moeten ze dat eerst nog ontdooien.
Of in zo van dat schuim om gaten in je huis te dichten (allee ja, kweet niet hoe je dat noemt, zo heel plakkerig schuim dat dan hard wordt) geld steken. Een echt prutswerk en je kan daar vanalles van maken.

B.

Meld misbruik1-8-2011 11:01:49

- 60kg boter vol klein geld
- zand (meer dan ne cube ... ne cube is niet zo veel)
- pallet leeggoed opengezet op de oprit en in huis
- gastenlijst gepikt ... alle gasten opgebeld dat ze niks mochten geven aan het koppel maar moesten storten op een aparte rekening ... dat gehele bedrag in briefjes van 5, 10 en 20 overal en nergens in huis verstopt ...
- Betonblok met geld in fotorollekes
- geld in een gipstaart
- klein geld geplakt op tape en daar een grote bal mee gemaakt
....

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik1-8-2011 14:28:05

man man man, ben ik blij dat jullie mijn vrienden niet zijn... zou er niet mee kunnen lachen, met die vieze dingen

Pia
6-10-2012
 Meld misbruik1-8-2011 15:21:56

Allez, Esther, dat maakt het juist zo leuk !
is toch niet leuk gewoon envelopjes krijgen
die cube zand hadden ze wel in de zak laten zitten hoor dus zo erg is dat niet in uwe tuin...
Kendra, die bierbakken is wel leuk! ze wonen wel in een appartement dus dat is nogal moeilijk ! maar dat onthoudt ik voor de volgende !! ofwel kan ik dat op hun bouw zetten ...
Ja dat piepschuim bedoel je ? heb ik ook al eens gezien , idd vies werkje !
Heidi, dat hebben wij ook eens gedaan, kleingeld in kroonkurken(was ik al vergeten ) maar dan niet in de tuin, zou ik er ook over vinden, hadden dat gewoon in een doos gedaan !
Sofie, die kruiwagen is ook wel een leuk idee, ze gaan of zijn dan aan het bouwen dus ... !

Vicky
18-6-2011
 Meld misbruik1-8-2011 16:09:35

Je moet het koppel wat kennen natuurlijk: sommigen vinden dat echt geweldig, anderen haten het...

Zelf was ik erg blij met volgende dingen:
- een paar goede vrienden die hun (genereuze) bijdrage een maand voor de trouw al gestort hadden op onze rekening. (Als je alles zelf betaalt, is dat op voorhand meer dan welkom, want dan moet je alle voorschotten/rekeningen beginnen betalen enz.)
- vrienden die een lied voor me hadden gemaakt
- een kluis met een aartsmoeilijke sudoku op voor de code
- vrienden die foto's van vroeger bijeen hebben gesprokkeld en in een mooi doosjes gestoken met een persoonlijk briefje.

Als je iets speciaals wil doen en ze houden niet zo van 'vieze' dingen, kan je bv. al weken op voorhand steeds kleine bedragen storten op de rekening, met steeds een tof berichtje erbij. Hebben wij ooit gedaan (echt begonnen met 6 cent en zo), zodat ze eindeloos moesten staan wachten op hun uittreksels :p

Maar een tof fotoboekje of een kortse sketch die je samen ineensteekt, of zorgen voor een superromantisch ontbijt na de huwelijksnacht, of... zal ook zeker in goede aarde vallen!

Pia
6-10-2012
 Meld misbruik2-8-2011 15:43:56

bedankt Vicky want ik wil ook wel iets liefs doen voor haar ! denk dat ze dat zeker gaat waarderen. we zijn héél veel samen op vakantie geweest en met die foto's zal ik wel iets kunnen doen ! en een gedicht of een liedje, daar ben ik ook niet vies van !

mercikes !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...