TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Meg
24-9-2011
|
1-8-2011 16:29:43
een DJ moet normaal in orde zijn met Sabam als hij gaat draaien, maar voor een trouwfeest moet er normaal niet nog apart betaald worden. Maar voor de zekerheid vraag ik het morgen nog eens na op mijn werk (guess where that would be :D) en dan laat ik het hier nog wel weten!
|
|
Daphne
9-9-2011
|
1-8-2011 16:35:46
Hey alvast bedanky Meg !!
Je werkt toch niet zelf voor Sabam?
|
|
Lynn
21-9-2012
|
1-8-2011 16:38:29
Ik dacht dat je enkel sabbam moet betalen op openbare evenementen, normaal gezien is je huwelijk toch een prive aangelegenheid dus ik denk niet dat het moet ... anders kan je evengoed sabbam betalen als je muziek opzet tijdens een diner met je familie ... Groetjes
|
|
Daphne
9-9-2011
|
1-8-2011 16:41:05
inderdaad das ook waar.
Maar beter het zekere voor het onzekere :-)
|
|
Thierry
|
1-8-2011 17:05:12
Op een trouwfeest moet je geen Sabam betalen: dit is de enige uitzondering.
Voor alle andere activiteiten zou je wel moeten betalen, en zeker mocht je entréegeld vragen.
De feestzaal moet wel een jaarlijkse vergoeding betalen.
Je vriend moet dus geen Sabam betalen, maar als hij draait met zelf gebrande CD's of met een PC, moet hij wél een DJ-licentie hebben!
En nog iets anders: feestzalen worden regelmatig gecontroleerd op zwartwerk, en dan wordt tegelijk de DJ gecontroleerd... .
Groeten,
Imagine Music
www.trouwfuif.com
|
|
Hannelore
21-4-2012
|
1-8-2011 18:59:45
Wij moeten nochtans van onze dj en feestzaal sabam aanvragen!?!?!? K denk trouwens dat ik op de site van sabam trouwfeesten heb zien tussen staan.
|
|
B.
|
1-8-2011 19:54:45
voila ... niet dus
Beste Bart,
Er zijn inderdaad geen
auteursrechten verschuldigd aan Sabam voor een huwelijksfeest.
Hopende u hiermee van
dienst geweest te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Greet Van
Mencxel
Teamleader
Support & Coördinatie – Gelegenheidsinningen
Teamleader Support &
Coördination – Perceptions Occasionnelles
Dienst Verkoop
Service de Vente
SABAM cvba – scrl
Aarlenstraat 75 –
77 Rue d’Arlon
1040 Brussel –
Bruxelles
Tel: +32 (2) 286 15 32 /
Fax +32 (2) 742 24 60
www.sabam.be
BTW/TVA-BE-0402.989.270
RPR/RPM Brussel/Bruxelles
|
|
kris
|
1-8-2011 21:35:22
- geen sabam aanvragen voor huwelijksfeesten! - feestzaal zal jaarlijks wel een forfait moeten betalen aan Billijke Vergoeding - dj moet dj-licentie hebben als hij draait met zelfgebrande cd's en/of met mp3's die onder de noemer "reproductie" vallen. "vriend" moet juist rekening houden dat ze hem niet pakken op zwartwerk. Het excuus dat het een vriend is en dat hij dat effe gratis komt doen, zal niet pakken bij de arbeidsinspectie. Of de vriend in staat is een goed trouwfeest te draaien, zullen we maar in het midden laten (je kent die vriend beter dan ik), alleen is het me hier op het forum en ook in mijn "bezigheden" al opgevallen dat zogenaamde vrienden wel es in laatste instantie durven afhaken (onder gelijk welke smoes dan ook) en dat het dan natuurlijke grote paniek is, zoek dan maar es een "goeie" dj en t liefst nog eentje die niet teveel vraagt (?)! Lees hier maar es het forum door, je moet zelfs niet te ver terug in de tijd gaan.... Maar dit even terzijde. Weet gewoon waaraan je begint. Veel succes nog en een spetterend feest gewenst zonder ongemakken.
|
|
Sharon
20-8-2011
|
2-8-2011 8:24:17
Hehe grappig! Ik denk dan spontaan aan Basta en de mannen van neveneffecten! Dankjewel B. om het aan Sabam zelf te vragen :)!
Doei
|
|
Ellen
|
2-8-2011 8:54:53
|
|
B.
|
2-8-2011 9:30:51
Sabam controle op een trouwfeest ... nog niet meegemaakt. Of ik het ooit ga meemaken, waarschijnlijk niet.
De dj licentie is niet meer dan een reproductie vergunning. Als je vinyls rippen op PC ... en je hebt zulk een vergunning nodig (volgens de heren van SABAM). Als je van tijd tot tijd in café's, clubs of op fuiven draait is het wel aangeraden die aanschaf te doen ... kans op controle is groter.
Ik moet Kris wel volgen in zijn staement vriend ... het aantal "in extremis nog op zoek naar een dj" aanvragen is dit jaar erg hoog.
|
|
Wendy
11-5-2012
|
2-8-2011 10:16:30
hallo
Wij moeten 80 euro sabam betalen aan onze feestzaal. Dat stond in ons contract.
groetjes wendy
|
|
Daphne
9-9-2011
|
2-8-2011 11:27:42
Bedankt iedereen voor de informatie !! Maar wees gerust .. de "vriend" heeft samen met mij de belichting en het extra materiaal dat hij nodig heeft besteld :-) meer dan 100% zeker dus dat hij niet zal afhaken. Dit is zijn cadeau voor ons :-) Maar bedankt voor bezorgd te zijn !! :-)
|
|
Meg
24-9-2011
|
2-8-2011 19:26:38
voor trouwfeesten worden geen inningen gedaan, dat is een uitzondering. Indien de DJ draait met kopieën van zijn originele CD's en LP's moet hij hier wel een licentie voor hebben.
groetjes
|
|
Thierry
|
2-8-2011 19:27:06
@ Ellen:
- veel bruidjes zullen het absoluut niet 'eigenaardig' vinden dat DJ's hier een antwoord gegeven hebben op de vraag van Daphne. Als ze op jouw antwoord moesten afgaan en er is wél controle op hun avond ... .
- Ik zeg niet dat er zware controle is, maar er is wel degelijk controle. En als ik het zo lees, dan hoop ik dat ze jouw papa betrappen op zijn illegaal gedoe.
Want ja, er zijn nog onnozelaars gelijk ik die alles legaal aankopen en alles betalen die wettelijk verplicht is. Dat noemen ze 'professioneel werken'. Je verwijt andere DJ's van in het zwart te werken, maar jouw vader doet daar op zijn manier deftig aan mee.
Ik hoop met heel mijn hart dat geen enkele bruid een feest met jouw vader heeft, en dat ze dan toch komen controleren en het feest stilleggen omdat hij geen DJ-licentie geeft. Hoe verantwoord is dat van hem om dat risico te lopen?!
En illegaal downloaden bij DJ's goedpraten, tjonge tjonge tjonge toch! Hoe zou jij je voelen als je wekenlang aan iets gewerkt hebt en iedereen zegt: 'Leuk, ik wil het!', maar alles achter jouw rug illegaal copieert? Hoeveel respect getuigt dit tov de artiest? Iemand die illegaal download, mag zich geen fan noemen. Waarvan denk je dat artiesten moeten leven?
Imagine Music
www.trouwfuif.com
|
|
Ellen
|
3-8-2011 7:45:50
|
|
Thierry
|
|
|
fun &
|
4-8-2011 12:09:53
|
|
Thierry
|
4-8-2011 15:11:56
@ 'fun &':
- Ik werk niet zomaar samen met die fotografe: ze is mijn verloofde.
- Jij bent degene die zegt dat ze geen factuur maakt: haar prestaties worden wel degelijk samen met mijn DJ-prestatie op mijn factuur vermeld.
- En ja, vanaf 350 euro verzorg ik kleine verjaardagsfeesten en jubileums gedurende 5 uren: sommige wensen wensen niet meer dan dat. En 350 euro is zowat bij alle DJ's de basisprijs voor een basic installatie hiervoor.
En 'Ellen' die hier ook op deze topic reageerde, noemde vroeger blijkbaar 'julien': klik maar eens op zijn profiel en zie naar zijn 1e en 2e bericht :o) .
Vraagje aan Julien (alias Ellen) & Fun: wat heb ik jullie feitelijk misdaan? Ik probeer gewoon bruidjes te helpen, en correct te zijn tegenover iedereen. Deze site is leuk & nuttig; breek het niet af aub.
Groetjes aan iedereen,
Thierry
|
|
Ellen
|
4-8-2011 17:34:55
|
|
Thierry
|
4-8-2011 18:11:00
Mja, en toch is het zo: 350 euro BTW inclusief. Dit is dan wel voor de kleinste feesten, en hiermee zou ik het idd niet redden. Ik heb indertijd een BTW-nr aangevraagd omdat ik zo zwaar investeerde: luidsprekers Dynacord Corus Pro: 7995 euro, Fiat Ducato (lengte 2, hoogte 2, met enkele opties): 26400 euro, flightcases: 8000 euro, ... . Geloof me dus maar: met zulke investeringen kan ik amper in het zwart werken. En ja, ik stel mij daar regelmatig vragen bij, maar het bloed kruipt waar het niet kruipen kan: muziek is zowat mijn hele leven, en ik heb de indruk dat ik veel mensen plezier doe als allround DJ, en dat het echt klikt. Dat compenseert alle miserie. En weet je, er is overal miserie, gelijk waar je kijkt. Dus hebben we allemaal zelf de keuze: maken we de boel nóg rotter, of doen we ons best om er iets moois van te maken? Iedereen heeft hier een stukje verantwoordelijkheid in. Regelmatig voel ik mij echt een onnozelaar, maar dan denk ik bij mezelf: "Allé jonk, trek er u door, en we zien wel verder." That's life... . Ieder doet wat hij wil, maar ik wil iedereen recht in de ogen kunnen kijken. Groeten, Thierry
|
|
Ellen
|
4-8-2011 18:29:54
|
|
PartyDelight
|
4-8-2011 19:52:32
Thierry, Mijn respect voor je openhartigheid. Dit kwam van diep vermoed ik, maar hoedje af, echt. Jij doet het noch met passie voor muziek en om de mensen te plezieren. Ook een de hand gelopen hobby vermoed ik? Greetz
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|