Terug naar overzicht
Hoi Ellen,Wij moesten die zelf halen. Misschien is dit wel verschillend van parochie tot parochie. Moest ik in jouw plaats zijn zou ik de priester die jullie huwelijk doet hierover contacteren.Groetjes,Jill1/7/06
Bij ons heeft de priester gezegd dat hij daarvoor contact zou opnemen met de parochie waar ik vroeger woonde (en in mijn geval is dat zelfs niet de parochie waar ik gedoopt ben...)Maar de priester heeft alle gegevens opgeschreven (vorige parochie + parochie waar ik gedoopt ben) en ging er zelf voor zorgen dat hij er aan geraakte.Als het hem niet lukte, ging hij nog iets laten weten, maar dat is ondertussen (aantal maanden later) nog altijd niet gebeurd, dus veronderstel ik dat alles ok is. Misschien hangt dit inderdaad af van parochie tot parochie?Neem best eens contact op met de priester die jullie gaat trouwen om te overleggen.Veel succes nog!Maaike
HalloIk ken dit probleem. Ik ben door die pastoors van't kaske naar de muur gestuurd. Wij trouwen in Wommelgem, met de pastoor van St Gillis Waas (neef van mijn papa), en we wonen in Knokke Heist. En de pastoor die de mis zal doen zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor van onze parochie, en die zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor van de parochie waar we trouwen, en die zegt dat dit moet gebeuren door de pastoor die onze mis zal doen. Ik heb zelf al opgezocht en het hospitaal gecontacteerd waar mijn vriend gedoopt is, maar daar zei men weer dat dit moets gebeuren door de pastoor van de parochie waar zijn ouders woonden op het moment dat hij geboren is.Ten einde raad heb ik de pastorale werkster van Wommelgem gebeld die het voor mij heeft opgelost. Dus ik weet helaas neit wie er officieel voor moet zorgen. Ik ben hier 5 maanden mee bezig geweest eer ik het bewijs had. Best dat ik daar goed vroeg mee begonnen ben!Dus ik versta je frustratie maar al te goed. Ik dacht dat pastoors juist gingen staan springen om te helpen...GroetjesVicky09.09.06
Bij ons ging de pastoor daar ook zelf voor zorgen. Hij had de namen van beide ouders nodig, ons adres , geboortedatum en plaats van doop. Als hij alles had ging hij me contacteren.Sissi
Hoi,Normaal kijkt de priester die jullie huwelijk doet daarvoor maar de onze is nog maar nieuw en wist dfat blijkbaar niet en hij heeft Jan ook naarde priester in oedelem laten gaan. Die man heeft daar direct voor gezorgd. wij zijn niet van het kastje naar de muur gestuurd, nog een geluk. Blijkbaar komt dit fenomeen heel veel voor!Bel even naar jullie priester en zeg het hem dat je te horen hebt gekregen van een andere priester dat hij daar moet voor zorgen. Als hij toch aandringd dat jullie het doen dan ga je gewoon ng eens terug naar jullie priester van de kerk waar jullie zijn gedoopt.Veel succes Debra11/08/06
Hela,Normaam loet de pastoor dit inderdaad doen hoor...Veel succes!Groetjes,Katrien18/08/06
Wij moeten gewoon een copietje van het trouwboekje van onze ouders binnnensteken. Daar staat ook op waar en waneer je gedoopt werd.Groetjes,Els