Nu Online
Momenteel zijn er 553 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips van een reeds getrouwde bruid :-)

3-8-2011 8:52:46
Dag Bruidjes

Onze dag zit erop. Ik heb enorm veel opgestoken van dit forum en geef jullie hierbij graag enkele tips mee.

- Geniet ervan want ook al is het cliché de dag vliegt en is om voor je het weet ;-)
- Indien je een wijd en lang kleed heb => pas je vervoer hier aan, aan. Wij hadden voor onszelf een excalibur maar ik geraakte hier amper in of uit, zelfs de deur kon niet toe!
-Reken voor de receptie steeds een aantal personen minder (bij ons zijn er 8 niet komen opdagen zonder te verwittigen!!)
- Neem iemand mee voor de fotoshoot om je kleed goed te leggen / te dragen
- Reken zeker ruim 2uur voor de fotoshoot, wij hadden hiermee zelfs te weinig tijd. Zeker 30min rekenen voor familiefoto's.
- Geef alle personen een draaiboekje van jullie dag => wij hadden dit gedaan en merkten dat iedereen (vervoer, fotograaf enz) dit bijhad en volgde.
- Begin de dag vroeg => er kruipt meer tijd dan voorzien in het schminken, aankleden,...
- Je hebt bijna evenveel werk na de trouw dan ervoor! Geldcadeaus die verstopt zitten in rietjes, zand, brood, bloem, scholpjes,... klinkt allemaal leuk maar hier kruipen uren in om dat eruit te krijgen.
-Op je dag zelf kan je amper eten, door de adrenaline zit er precies een blok in je maag.
- Neem een slaappil de dag ervoor

en voor de rest bereidt je goed voor, neem een weekje ervoor verlof zodat je alles kan klaarzetten en jezelf ontspannen
Stress is echt voor niks nodig.

Veel success met jullie dag

Wie graag reacties geeft op de foto's laat maar komen :-) http://www.facebook.com/media/set/?set=a.435358314859.236644.30042049859#!/media/set/?set=a.10150390265304606.436925.520154605&type=1

Sarah
30-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 2396

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik3-8-2011 9:37:41

Hey Sarah,

Eerst en vooral, dikke proficiat! Jullie zagen er stralend uit.
Je tips ga ik kopiëren en goed bewaren daar ze me zeer interessant lijken.

Ik ga vanavond je foto's nog eens rustig bekijken en je sowieso nog een mailtje sturen want ik heb gezien dat je getrouwd bent in de Rozerie, en wij gaan dit ook daar laten plaatsvinden. Dus je ervaring interesseert me heel erg!

Geniet van jullie huwelijksleven!

Patricia

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik3-8-2011 10:04:47

Hey Sarah,

Dikke proficiat, het zag er allemaal geweldig uit.
Ik denk dat wij net iets meer geluk hadden, het enige waar wij achteraf nog wat werk mee hadden, was een vat met cement en geld gemengd . Maar bij jullie wast precies veel erger.
De slaappil raad ik aan iedereen zeker aan. Ik heb precies geen oog dicht gedaan. En van al dat lekkere eten, heb ik ook maar weinig kunnen genieten door die blok op je maag.
En idd het fotomoment: genoeg tijd voor uittrekken. Wij vonden dit zoooooo genieten, we hadden echt het gevoel van amai effie tijd voor ons tweetjes! (ook al was de fotograaf er zelf wel bij).

Hopelijk staat er je nog een mooie huwelijksreis te wachten!

groetjes
Wendy

nicky
3-9-2011
 Meld misbruik3-8-2011 10:05:22

Hey

Eerst en vooral een dikke proficiat...

Heel mooie foto's en je zag er prachtig uit.

Zou je mij eens je feestreglement kunnen doormailen. Dat zag er wel leuk uit maar kan het niet goed lezen op de foto.

nickydegraeve@hotmail.com

Groetjes Nicky

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik3-8-2011 10:14:42

Hallo,
ik wou naar je foto's gaan kijken maar ik kom altijd een facebook van milk inc..
het klinkt echt raar maar het is zo.. en had graag naar jou foto's komen kijken.
groetjes Britt

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 11:18:32

Heel wat tips waarmee ik zeker akkoord kan gaan!
Alleen dat je iemand moet meenemen op fotoshoot voor je kleed, vind ik absoluut niet. Maar onze foto's waren dan ook niet zo 'geposeerd' (hou daar niet van!). Dus of die sleep nu perfect lag of net iets minder, dat gaf toch niet! Wij hadden dan ook geen fotoshoot van 2u, maar eerder een uurtje + nog een dik half uur met de suite. Voor de rest héél veel spontane foto's tijdens de picknick, in de huifkar,...
En idd, die cadeaus met klein geld: daar stop je tijd in! Als er nog mensen zijn die dit van plan zijn om ooit als cadeau te geven: doe dit niet! Niet omwille van het prutswerk, maar als je dit kleingeld naar de bank doet, rekenen die nog kosten aan (al dat kleingeld moet eerst nog naar de nationale bank om te tellen en om te kijken of er geen vals geld inzit --> Turkse lira lijkt bv. héél goed op onze euro), waardoor je dus nooit het gekregen bedrag in handen krijgt! Gelukkig werkt mijn papa op de bank en moesten we geen kosten betalen. Als je zelf zo'n cadeau krijgt, probeer dat dan gewoon uit te geven bij de bakker enz. Dan ontwijk je ook de bankkosten. ;-)
De tip van het draaiboek aan de fotograaf, de mensen van het vervoer,... geven: zeker doen! Wij hadden dat ook gedaan en alles liep op rolletjes, ook al hadden wij geen ceremoniemeester.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 11:19:43

@nicky: wij hadden dit feestreglement (weet niet of dat hetzelfde is):

Feestreglement:

1. Alle kleding wordt toegestaan behalve: mouwen zonder jurken en pijpen zonder broeken!

2. Het feest begint bij het begin en het einde is zoek.

3. Wie met iets leuks uit de hoek komt, hoeft niet bang te zijn er weer ingelapt te worden.

4. Vochtige sprekers zijn verplicht zich 1,5 m van de tafels te verwijderen; er worden geen paraplu´s uitgereikt.

5. Bij het zingen gelieve de hakkelaars iets eerder te beginnen, zodat allen tegelijk eindigen en iedereen moet uit volle borst meezingen, ook zij die geen volle borst hebben.

6. Zuurpruimen worden direct ingemaakt.

7. Voor gezichten die niet in de juiste plooi liggen, staat het strijkijzer klaar voor een feestlift.

8. Wie niet meer kan zeggen:"Visser Frits vist frisse vissen" wordt als dronken beschouwd.

9. Aan allen wordt gevraagd om niet harder te slurpen aan zijn glas, dan de muziek speelt.

10. Het is verboden het glas van uw buur te ledigen zolang die het zelf nog kan.

11. Iedereen die iets wil doen, gelieve dit niet te laten en zij die iets willen laten, gelieve dit zachtjes te doen.

12. Bij het verkeer van en naar de toiletten zal er geen controle plaatsvinden op alcoholmisbruik. Wel zal ter plaatse een maximumsnelheid gelden van 50 kilometer per uur.

13. Lach zo hard als je maar wil, maar hou de stoel droog.

14. Er worden geen bloemen naar het bruidspaar gegooid als de vaas er nog aan zit.

15. Dat U niet kan dansen, wil niet zeggen dat U op uw stoel mag blijven zitten.

16. De heren wordt aangeraden om minstens 1x met hun eigen vrouw te dansen. Dit kost slechts enkele minuten maar voorkomt heel wat moeilijkheden.

17. Het is de dames verboden om via het draaien met de ogen of met andere tekens, hun mannen te dwingen naar huis te gaan.

18. Alle gasten worden verzocht na afloop van het feest zijn eigen man of vrouw mee te nemen en niet een ander er mee op te schepen.

19. Dit feest dient aan de tafel te eindigen en niet er onder.

20. Wie opmerkingen heeft over het feest moet binnen 2 maanden zelf een beter feest geven.

ps. Het bruidspaar heeft vrijstelling van bovenstaand reglement. Zij mogen doen en laten wat ze willen.

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik3-8-2011 11:43:47

Wij hadden 11 feestregels dus er zitten er heel wat van bovenstaande in

Sorry ik vind dat echt noodzakelijk om iemand mee te nemen voor je fotoshoot.
Misschien had jij geen sleep?
Wij zijn in een graanveld gaan foto's nemen en zonder iemand erbij die de achterkant van mijn kleed kon dragen , kon ik daar gewoonweg niet in.
We hebben dan de sleep over het graan gelegd => supermooi

Dat klopt het klein geld moet eerst naar de nationale bank. Wij hadden bijna 4kg!

Wij hadden ook geen ceremoniemeester, is voor niks nodig.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 12:24:36

Ik had wel een sleep (maar geen meters lang :-) ) en zijn ook het bos ingetrokken (met véél naalden en takjes onderaan mijn kleed tot gevolg), maar toch vond ik het niet nodig om dat allemaal tot in de puntjes juist te leggen...

Liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik3-8-2011 12:31:57

Hoe laat bij jij dan opgestaan? Hoe laat moest je naar de wet?
Ik weet nog niet goed hoeveel tijd ik voor alles nodig heb, en tis nog maar 2 dagen! brrrrrrrr....
Alvast bedankt...
groetjes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 13:16:02

heb je de zelfde feestversie als deze van veronique? want wou deze vraag ook stellen om jullie tekst beter te mogen lezen x

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 13:30:04

Nog een vraagje over het feestreglement: zetten jullie er eentje op elke tafel?

Sarah
30-7-2011
 Meld misbruik3-8-2011 13:46:46

Ik heb het feestreglement helaas niet op deze pc staan, maar was ongeveer zelfde als Veronique alleen wat ingekort, ik heb er de 11 mooiste uitgehaald.
Ja er stond 1 op elke tafel (ronde) en op lange tafels 2.

@ Liesbeth .Ik ben opgestaan om 6u dan tegen 6.45u kapper tegen 8.30u schmink en dan aankleden en was tegen 11u klaar.
Dan receptie en tegen 13u gemeente.

Liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik3-8-2011 14:03:23

ik zou nl om 6u al bij de kapper moeten zijn, de schmink is voor 8u30. Wil gewoon niet kweet ni hoe lang zitten wachten tussendoor... Ben nog aan twijfelen tussen 2 kappers, omdat ik bij die ene schrik heb dat het té vroeg opstaan is...
groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 14:12:01

I.v.m. het feestreglement: dat stond bij ons op de achterkant van de tafelnaam! Dus aan de voorkant de tafelnaam in het groot + een foto en op de achterkant dan het feestreglement. Nu ben ik alleen niet meer zeker of ik dat ook nog enkele keren apart op de tafels had gelegd... Bij de dansgasten zeker, want daar werkten we niet met tafelnamen.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik3-8-2011 20:22:39

Hey Sarah, dikke proficiat! Mooie foto's.
GEniet nog van elkaar!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...