Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Foto's...

3-8-2011 15:52:23
Beste medebruidjes

Wij wouden graag onze dag aansluitend hebben zodat de gasten tussenin niet naar huis of op café moeten (ook op speciaal verzoek van m'n papa die het dikke zever vind als je tussenin nog een uur of twee thuis moet gaan zitten wachten waar de mens wel ergens gelijk in heeft :-))

Daarom ziet onze dagplanning er voorlopig ongeveer zo uit:

12u: receptie bij ons thuis voor de suite begint
14u: trouw stadhuis (ligt vast)
15u: Kerkelijk huwelijk (ligt vast)
16u: ijsjes aan de kerk
17u30: start receptie (ligt vast)
19u00: start avondfeest (zelfde locatie als receptie)

Nu zoals je al wel kan zien hebben wij tussenin nu nergens tijd om foto's te nemen... De fotograaf stelde dus voor om dit te doen van 10u tot 12u in de voormiddag. Je make up is dan natuurlijk nog wel mooi enzo want het is pas gedaan, maar ik heb ZO schrik om mijn kleedje vuil te maken.

Zijn er nog bruidjes die dit zo gedaan hebben? En voor iedereen die al getrouwd is, hoe ziet je kleedje er uit na de foto's? Is het fel vuil of valt dit nog wel mee?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties! :-)

groetjes
Katrien

Katrien
12-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 739

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:01:26

Hoi,

wij hebben onze fotoshoot op locatie gedaan en de receptie gewoon daar gehouden.
Heel de naaste familie mee om ook ineens mooie familiefoto's te hebben.
Wij waren met een 30 personen. Wij hadden de ministoomtreintjes hier in Turnhout laten rijden en alle volwassenen erop en de kids ook. Dolle pret en heel mooie spontane foto's.
Ondertussen als zij dan een drankje hadden en een hapje konden eten stonden wij in het park voor onze fotoshoot en zo is er niemand effe thuis moeten gaan zitten wachten.
En idd je kleed wordt vuil van je fotoshoot! Of je staat recht en je stapt er zelf eens op...
Hoe voorzichtig je ook bent je stapt er zelf ook wel eens op of je man. Weet het uit ervaring ondertussen :-)
Veel succes!

debbie
14-10-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:04:11

hallo

wij maken ook foto's voor dat we naar het gemeentehuis gaan. ik heb echter een donker blauwe rok dus als het vuil wordt zie je dit niet zo fel. ik ga ook fotolocaties kiezen daar het niet al te vuil is. ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen.

groetjes debbie

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 16:05:26

Hangt beetje af van de fotolocatie en de omvang van je kleedje denk ik!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:09:38

Wij hebben onze foto's voor de receptie gaan nemen dus daarbijkan ik je niet helpen (wij hebben snel een broodje genomen tijdens de broodjeslunch en de rest van de suite kon rustig genieten van zijn broodjes en een glaasje drinken)

Voor de middag hadden we wel ons burgerlijke huwelijk en kerkelijk huwelijk. Daarvoor moest ik een klein stukje stenen over met langs 2 kanten een zandpad waardoor mijn kleedje onderaan al redelijk vuil was. Na de fotoreportage was de onderkant erg vuil maar heb me er van heel de dag niet van proberen aan te trekken. Het was bij ons gelukkig stof (want we hadden een stralende dag) en geen modder of slijk wat je kan hebben bij regenweer.

Als je planning vastligt denk ik dat de enige mogelijkheid is om je foto's voor de middag te gaan nemen. Pluspunt is wel dat je haar en make-up er ng perfect uitzien en je kleedje nog stralend wit is op de foto's zelf...

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:13:35

Dag Katrien,

wij nemen foto's tussen de wettelijke trouw en het feest 's avonds (we trouwen niet voor de kerk, maar houden een ceremonie in de feestzaal waar ook het feest zelf doorgaat). Ik ben van plan om een soort van deken of wit laken of iets dergelijks mee te nemen, dat ik kan opvouwen en waar ik op kan gaan zitten. Ik heb wel een kort trouwkleed, dus ik heb geen risico dat ik erop ga staan. De rok is wel wijd, dus ik kan ervoor zorgen dat je dat deken niet kan zien op de foto's.

Ik overweeg wel nog om andere schoenen aan te doen. Mijn zus had haar foto's op een super locatie genomen, maar vrij vroeg 's ochtends en het gras was nog nat. Haar schoentjes waren nat geworden en later op de dag werd het erg warm. De schoenen zijn dan wat gekrompen, waar ze natuurlijk echt last van heeft gehad. Maar ik twijfel nog, want vind mijn schoenen erg mooi en met het korte kleedje kan je ze sowieso zien op de foto's.

Hanne

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:14:22

bij ons sluit het ook allemaal aan en is er niet echt een "gat" in de dagplanning, omdat mijn moeder dit niet zag zitten om de familie voor een paar uur naar huis te sturen.

we hebben een beetje tijd tussen het stadhuis en de kerk, misschien dat we dan wat leuke familiefoto's gaan maken met de suite en dan na de misviering hebben wij aansluitend receptie. we dachten dan om zelf gewoon wat vroeger door te gaan op de receptie om foto's te nemen. en nadien dan door te gaan naar het avondfeest, da top een andere locatie is dan de receptie.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:31:58

@Meg
Wij zijn zelf "fashionably late" aangekomen op onze receptie. Beter genoef tijd voor mooie foto's dan tijdig op je receptie. Mensen hebben er (een beetje) begrip voor.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik3-8-2011 16:37:31

Hey,
Wij hebben onze fotoshoot ook van 10 tot 12uur.
Gewoon omdat het makkelijk is voor ons en de suite. De suite moet niet super vroeg op en hebben tijd om hun klaar te maken en wij kunnen rustig foto's gaan maken. Nadien komen we samen om familiefoto's te maken en iets te eten en dan gaan we richting gemeentehuis,dan direct naar de kerk en dan direct naar de feestzaal.

Joke
21-5-2011
 Meld misbruik3-8-2011 16:38:00

Wij zijn ook eerst foto's gaan trekken (voor gemeentehuis en feest) en mijn kleed was nog piekfijn in orde.
Ik had een gigantisch kleed met hoepel en sleep en heb dat constant in de lucht gehouden als ik aan het wandelen was. Zo kon dat al niet vuil worden.
Op een gegeven moment moest ik de trap nemen in een bouwvallig en vuil huis. Ik had een oud laken mee van een tweepersoonsbed en heb me daar helemaal ingewikkeld. Was wel een beetje omslachtig maar zo bleef mijn kleed tenminste proper.
Ik had ook witte badhanddoeken mee voor als ik ergens moest gaan op zitten. (dat zit ook zacht).

Veel succes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik3-8-2011 17:24:53

Heyhey,

Wij doen ook in de voormiddag de foto's en dan na de middag de wet, kerk, receptie en het avondfeest. Aangezien mijn ouders gescheiden zijn, hadden ze liever dat alles in de namiddag lag zodat ze niet over de middag bij mijn mama thuis moesten gaan om iets te eten (normaal gingen we om 10u trouwen voor de wet en om 14u voor de kerk).

Dit heeft natuurlijk wel als voordeel dat de suite niet zo heel vroeg op moet en dat wij 3u tijd hebben voor foto's :-) (half uur rijden naar fotolocatie, 2 uur foto's nemen en dan een half uur terugrijden).

Groetjes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 17:44:36

Hou er dan rekening mee dat er geen foto's zijn van de ringen: hebben wij ook niet en sommige mensen vinden dat 'vreemd'. Ik vind dat niet, want die ring zie je uiteindelijk elke dag...
Ik zou wél opteren voor een "gat"! Zeker als het niet de bedoeling is dat er kindjes meekomen naar het avondfeest! Hou er rekening mee dat die na de kerk nog naar de babysit moeten gevoerd worden, hé! De mensen gebruiken de tijd na de kerk meestal ook nog om zich te verfrissen en om te kleden.
Het lijkt mij alvast een propvolle middag! Onze viering in de kerk was

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-8-2011 18:05:50

Lap, zeg, alweer een stuk van mijn tekst weg! Ik typ vast sneller dan mijn schaduw... LOL!
Wat ik dus wou zeggen: Wij hadden ook onze viering in de kerk om 15u met als einde +/-16u. Wij hadden geen ijsjes of drank of zo voorzien aan de kerk en konden toch pas om 16u45 vertrekken aan de kerk! Mensen gooien met rijst, héél wat kindjes kwamen bloemen afgeven, de collega's van mijn man hadden nog een verrassing aan de kerk (nl. mijn man zijn tractor van zijn werk aan de kerk gezet, dus daar moesten uiteraard ook foto's van zijn), heel wat mensen willen je toch al eens feliciteren en iets zeggen over de viering,... Weet dus dat je niet zomaar 'weg' kunt na de viering...
Onze receptie begon om 18u (zodat wij snel nog even overhuis konden om onze dieren eten te geven en onze hond even uit te laten) en mijn tante zei toch dat dat krap was om na de viering hun zoontjes nog naar de babysit te voeren en zichzelf nog even om te kleden en te verfrissen (mensen zitten in de kerk nog niet met hun feestkledij).

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik3-8-2011 21:15:20

Dat is zoals je het zelf wil! Wij doen foto's van 9.30 tot 11.30. Daarna iets eten en de familie foto's om om 14u te vertrekken naar de kerk. De mis begint om 15.00 uur en de receptie om 17.00 uur. Aangezien onze families zeer ver uiteen wonen, was dit de beste oplossing. We voelen ons er ook goed bij. Binnen een maandje kan ik zeggen hoe het effectief was :-) Groetjes

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik3-8-2011 21:25:28

Bedankt allemaal voor de vele reacties!! :-)

Ik ga er nog eens een (paar) nachtje(s) over slapen.

Hanne, hou me zeker op de hoogte :-)

Groetjes
Katrien

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-8-2011 23:23:06

hier trouwen we om 11u45 voor de wet nadien picknick met de suite ondertussen worden de foto's getrokken van ons alleen alsook van de suite indien mensen van de suite willen kunnen ze bij ons thuis nog een beetje opfrissen zal ws wel nodig zijn let 2 kleintjes van 3& 4 jaar 14u30 kerk (lokatie,picknick,foto's ,huis, kerk allemaal binnen max 5 min rijden)

Roeland

Meld misbruik4-8-2011 8:33:33

Heb vertrouwen in je fotograaf: hij heeft hier ervaring mee! Zeg hem / haar gewoon dat je je zorgen maakt om je kleed, hij zal dat volledig begrijpen en er rekening mee houden hoor...

Geniet ervan!

Roeland

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik4-8-2011 9:12:41

Hey naamgenootje,

Wij hebben zelf 2 kinderen (tegen onze trouw is de oudste net 7j en de jongste bijna 5j). We willen dat het voor hen ook leuk is, en willen onze dag dan ook niet volproppen. We zijn erover aan het denken om aan een vriend te vragen om overdag foto's te trekken, maar om onze fotoshoot (dus met ons 2 + de kids) door een fotograaf te laten doen op een andere dag. Zo is het voor de kids wat rustiger, én ik kan m'n jurk 2x aandoen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...