TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Penny
20-7-2011
|
4-8-2011 9:43:28
Hoi,
wij hadden ook kadertjes staan maar met "familie Van Eyck" "vrienden Tom" ...
mss jullie zoontje zo iets laten vasthouden?
Of iemand van de getuigen kaartjes laten uitdelen?
Succes!
|
|
nathalie
19-5-2012
|
4-8-2011 10:01:44
Ik vind het idee van Penny ook wel leuk! Of je kan een tafel zetten naast de plaats waar jullie de mensen verwelkomen met daar een soort van visite kaartjes op met de mensen hun naam en tafelnummer of op een groot papier zetten zodat de mensen gewoon zelf moeten kijken maar toch niet heel de zaal moeten afzoeken.
succes!
|
|
julie
24-9-2011
|
4-8-2011 10:33:21
Je kan bijvoorbeeld aan de DJ vragen om de namen per tafelnummer af te roepen of aan de ingang van de zaal een bord/affiche hangen met daarop de namen per tafelnummer. Wij gebruiken 'Liefde is...' quotes (idee hier van het forum gehaald) en nemen dan van onszelf foto's die de 'Liefde is...' quotes uitbeelden. Bijvoorbeeld: 'Liefde is samen relaxen in de hangmat' en dan hebben we een foto van ons beiden in de hangmat,... De gasten krijgen een klein kaartje met de quote op of we maken een affiche aan de ingang en dan moeten ze op zoek naar de juiste foto die op de tafel zal staan. Misschien een ander idee voor jullie: Je zoontje telkens in een andere kleur kleden en de foto daarvan op de tafel zetten en dan aan de ingang een affiche met gekleurde kadertjes met de namen van de gasten in per tafelkleur. Dat valt meteen goed op aan de ingang en zo vermijd je om kaartjes te geven. Je kan natuurlijk ook aan een familielid of 1 van de obers vragen om gekleurde kaartjes uit te delen aan de gasten. Dan hoe je het zelf niet te doen. Het zijn maar ideetjes. Groetjes :-)
|
|
Katrien
12-5-2012
|
4-8-2011 11:45:03
Wij hebben op onze uitnodiging vlindertjes staan en ik ben op zoek gegaan naar allemaal mooie vlindernamen (niet zo van mot of ik weet niet wat) en wij gaan dat gebruiken als tafelindeling.
Mijn eerste idee was van met Leonidas pralines (die hebben héél mooie namen) te werken en dan elke tafel een bepaalde praline als bedanking te geven. Nu die verpakken dat het dan zichtbaar wordt is al één punt en dan het feit dat sommige mensen bvb geen witte chocolade lusten of een bepaalde vulling niet lusten,... En daar dan nog bij dat die heel gemakkelijk smelten en een pappige praline is écht niet lekker hé :-)
|
|
nessie
23-6-2012
|
4-8-2011 12:59:25
idee van Penny is idd leuk. Je kunt je zoontje een groot wit bord in karton dat je eventueel een beetje versierd laten vasthouden en daar plak je dan de tafelnaam op (vrienden van... , collega's, familie x) daar trek je dan foto van, vervolgens vervang je de tafelnaam door de nieuwe tafelnaam zet je je zoontje in andere positie en neem je weer een foto. Die foto's kun je dan op tafel zetten.
doet mij een beetje denken aan mijn restaurant. Daar hadden de duo's ook een bord vast (van bebouwde kom) maar dan met hun namen op.
In het begin van de zaal kun je dan een overzichtskaart maken met namen van tafels op.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
4-8-2011 13:31:49
Het idee van Penny is het eenvoudigste denk ik, maar dan mag je natuurlijk geen 'overlappingen' hebben of een grote familie. Zo zaten mijn nicht en 2 neven bij onze vrienden omdat dat de kliek was waarmee wij altijd weggingen. De andere neven en nichten zaten verspreid over 2 andere tafels.
|
|
Patrizia
2-6-2012
|
4-8-2011 15:53:29
Hey meid! ik zit dus met hetzelfde idee (ons dochtertje een bordje laten vasthouden met de tafelnummers op) maar dan gaan wij ervoor zorgen dat er aan de ingang van de feestzaal 2 grote borden komen te staan (= of 2 grote mooie kaders) , met de tafelnummers en daaronder de lijst van de mensen die daar komen te zitten... http://www.avasweddings.com/ dus zoiets in deze aard, maar dan met de fotootjes bij inverwerkt... dus ondertussen dat de mensen aankomen voor de receptie, kunnen ze al gaan kijken op 1 van de 2 borden waar dat hun plaatsen zijn....lijkt me wel gemakkelijk! Groetjes xxx
|
|
ann
2-7-2011
|
4-8-2011 16:24:05
inderdaad...ik zou de foto van op de tafel laten terugkeren op een bord aan ingangwaar je echt duidelijk moet paseren,met bij die foto gewoon de namen van wie waar zit.. eventueel kan je ook kleine kaartjes drukken met het fotootje en per koppel eentje geven.gewoon een 3 a 4tal mensen inschakelen die dit willen doen wij werktten met kraslotjes..onder het kraslaagje zat steeds een gekleurd puzzelstukje(ons thema)en elke tafel was dus verbonden met een kleur en ipv naamafroeping werd per tafel een liedje gedraaid met een kleur,bv purple rain,yellow submarine enz...wanneer de gasten hun kleur hoorden gingen ze aan tafel,ze vonden dit super en de sfeer zat er direct in voor het uitdelen van de lotjes(we for life)vroegen we mijn getuige die ganse kant mijn familie en meeste vrienden kent,mijn man zn broer voor andere kant familie,een collega voor de collegas en nog iemand van de voetbal voor de voetbalvrienden,dit ging allemaal erg vlot!!
|
|
robine
31-8-2012
|
7-8-2011 20:18:36
Hoi, Wij zijn in Juni naar een trouwfeest geweest en bij aankomst moest je u naam zeggen en kreeg je een spreuk... achteraf werd dat afgeroepen en moest je met al diegene die die spreuk hadden aan een en dezelfde tafel gaan zitten. spreuken waren gemaakt op basis van de kalender "Liefde is ... " maar ik vind het idee van penny ook wel leuk ikzelf ga gewoon kaartjes zetten met Vrienden, .... of ik moest zelf ook nog iets origineels vinden. succes !
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|