TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
hanne
3-9-2011
|
4-8-2011 14:34:15
Hey,
tenzij je van plan bent om extreem veel af te vallen, speelt dat niet veel rol.
Ze bestellen normaalgezien de maat zoals het is als je een kleed kiest. Enkele weken voor de trouw wordt dit dan volledig op maat afgewerkt.
Als je enkele cm's vermagerd bent, is dat zeker geen probleem! Ze kunnen tot 2 kledingsmaten innemen...
Groetjes,
Hanne
|
|
Caro
1-10-2011
|
4-8-2011 14:34:49
Hey Dorien,
Zelf heb ik ook niet veel ervaring, want bij mij is het bij één pasdag gebleven
Ik ben vorig jaar in november gaan passen en tegen de pas was ik al enkele kilo's kwijt. Toen ze in de winkel de maat moesten kennen, heb ik wel gezegd dat ik nog een kilo of 2 extra kwijt wou, maar daar hebben ze eigenlijk geen rekening gehouden. Ik heb al gehoord dat een verschil in maat ongeveer 5-6 kg is. Ik denk dat je het gewoon best vooraf zegt. Mocht je nog veel kilo's kwijt willen, dan voorzien ze volgens mij extra/meerdere pasbeurten.
Succes en veel plezier met je zoektocht!
Groetjes
|
|
dorien
5-5-2012
|
4-8-2011 14:49:41
bedankt voor de snelle reacties! vorig jaar woog ik nog begin 80. dan heb ik zelf wat willen doen via weight watchers en het was mij gelukt! tot de 71 ... nu met de beginnende voorbereidingen zit ik met zoveel in mijn gedachten dat ik meer eet dan ik zelf wil. + ik ben nacht gaan doen en om wakker te blijven dronk ik enorm veel cola en ja je snoept in de dag al wel eens iets omdat je nog wat moe bent ofzo :) maar nu ik de nacht gewoon ben gaat dat beter maar ik wil dit nog extra motiveren met fitness. mijn streefdoel is er om zeker een 6 voor te krijgen maarja 4 a 5 kilo is zeker geen probleem (als ik er op let kan ik dit op een goede maand kwijt zijn). bij de fitness heb ik opgegeven om zoiets van een 6 kg af te vallen en liefst nog meer :) eens zien wat voor resultaten ik al heb gehaald volgende maand en het dan toch zeker zeggen in de winkel! als ze twee maten kunnen verkleinen ... en 1 maat is een 5 a 6 kg zal het wel geen probleem vormen ... alhoewel met een bustierkleed is het misschien wel een probleem? beter met bandjes nemen dan?
|
|
Claudia
12-8-2011
|
4-8-2011 18:05:41
Ik denk dat een zestal kilo niet veel uitmaakt. Ik zat tussen twee maten in, dus ze hebben de grootste maat besteld en dan zo ingemaakt. Langs de beide zijkanten moest er 2cm af en achteraan bij de rits ook nog een goede cm. Dus dat is toch ook al wat hé! Ik zou het ook zeker vragen aan de bruidswinkel.
|
|
Babs
13-8-2011
|
4-8-2011 18:26:23
Hey,
Ik was tegen mijn eerste pas 6.5 kg kwijt wat ervoor zorgde dat mijn kleed 12cm moet ingenomen worden. Ze zeiden dat dit wel 'veel' was maar dat het zeker nog lukt. Ik mocht nu wel niet meer afvallen tot aan mijn laatste pas, maximum nog een halve kg ofzo. Je kan dus zeker nog vermageren maar niet extreem veel.
|
|
dorien
5-5-2012
|
4-8-2011 18:33:22
claudia : graag wil ik er natuurlijk veel meer dan 6 kwijt :p maar dat ben ik sinds mijn 16 al zeker niet meer geweest ... dusja beetje realistisch blijven zeker :p kzou zo graag mager en mooi zijn die dag!
|
|
ellen
14-4-2012
|
4-8-2011 19:24:24
Hey, Mager is niet altijd mooier!! Echt hoor, een vrouw mag zeker wat vormen hebben.... Ikzelf heb een vriendin die door haar maatje 34 lijkt op een meisje van 16... in plaats van een mooie vrouwelijke dame van 26... Mooi en stralen zal je zeker doe die dag echt waar!!! Ikzelf ben er ook altijd teveel op gefocust, maar kg zeggen niet alles.... Veel groetjes Ellen
|
|
dorien
5-5-2012
|
4-8-2011 19:31:39
mja ellen ik weet het wel en mijn buik valt in principe wel mee maar ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen met afvallen... en had een streefdoel die ik nog niet gehaald heb :( dusja ik weet wel dat ik altijd een buik zal hebben en mijn heupen zijn breed + bovenbenen enzo dat is mijn model maar toch zo dat streefdoel halen zou toch wel mooi zijn op die dag + erna :) ik droom daar al jaren van ... maar het is moeilijk te behalen (ik eet en drink ook graag lekkere dingen, gun het mezelf en ben daarna absoluut er niet boos om dusja teken van toch wat tevredenheid) mijn kleed zal ik zowiezo moeten aanpassen op mijn heupen - bovenbenen en dat deel van mijn lichaam dus ... ze hebben me in een winkel echt gezegd dat ik moet zien dat het boven dit lichaamsoppervlak moet opengaan ... en dat zach ik ook wel aan die kledij!
|
|
Claudia
12-8-2011
|
4-8-2011 19:43:40
Ik ken het gevoel, maar dat komt echt goed! Ik wou ook véél afvallen. Ik ben vroeger veel afgevallen, maar heb toch nog een buikje (ook wel wat vel enzo). Ik ben 5 kilo afgevallen en dat zie je ook goed. Als je sport dan gaan er ook centimeters af wat je ook ziet. En in de bruidswinkel helpen ze je echt goed kiezen naar een mooie bruidsjurk, ze weten ook goed wat bij je past. Ik heb een buikje en ik heb een a-model, je ziet zelfs mijn buije niet. En je ventje is verliefd geworden op hoe je bent hé, allé dat zegt die van mij altijd toch ;)
|
|
dorien
5-5-2012
|
4-8-2011 19:46:32
ja das waar... dat zegt dien van mij ook.... hij zegt hoe dak ben da maakt ni uit, welk kleed dak kies, da maakt ni uit ... hij weet nu al dat ik zal stralen op die dag mja ik kom van 82, weeg nu zoiets van een 74,5 op deze moment. heb onlangs ook nog 71 gewogen ... verschil van drie kg zie je toch ook goed hoor! dusja nu en nog steeds mijn streefdoel een 6 ervoor :)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
4-8-2011 22:45:17
Hey Dorien. Hoe groot ben je? Zorg er in elk geval voor dat je niet méér met je gewicht bezig bent dan met je huwelijk en relatie. Ik begrijp dat zeker wel hoor dat je nog wat aan je lichaam wilt werken. Zelf ben ik na een maagbypass nu 32kg kwijt, en begin een beetje last te hebben van doorhangende billen en buik, maar ik heb me voorgenomen om daar mee te leren leven. Mijn borsten daarentegen ga ik waarschijnlijk in oktober laten optrekken, na de trouw van mijn beste vriendin en dan heb ik nog tijd genoeg voor herstel tegen mijn eigen trouw. Toen ik in het voorjaar mijn kleedje ging kiezen zei de winkeldame me dat ik nog 30kg mocht vermageren, maar ik had toen ongeveer een maatje 40/42. Ik denk dat ik nog uit ga komen op een maatje 38. Dus als ik voor mijn eerste pas ga eind van het jaar zal het wel meevallen hoop ik. Ik denk dat het vooral belangrijk is om dit allemaal te bespreken in je bruidswinkel en dat alles ook een beetje van het model van het kleedje gaat afhangen hoeveel je nog mag afvallen. Succes nog met je voorbereidingen.
|
|
dorien
5-5-2012
|
5-8-2011 0:48:21
heb jij je kleedje voor 5/5 al gekozen?! mijn vriend zat al enkele weken in zijn hoofd met te gaan fitnesse ik was al wat aan het denken om nog wat meer af te vallen... dusja hij is in de week eerst gaan kijken en vandaag samen gaan fitnessen :) morgen ga ik alleen ... in het weekend gaat hij waarschijnlijk eens alleen... maar we kunnen dus even goed samen gaan mijn relatie gaat voor op alles!!! ik ben een meter 65 ongeveer schat ik
|
|
Cindy
5-5-2012
|
5-8-2011 1:20:09
Ik begrijp echt wel dat je die 6 vooraan wilt zien. 69kg met 1m65 zou nog net goed zijn hé. Veel magerder mag je jezelf niet laten worden hoor. Want te mager is inderdaad ook niet meer mooi. Maar diep in ons zelf zien we die kilootjes wel graag naar beneden gaan hé op de weegschaal. Bij mij mag het nu ook bijna stoppen hoor. Ik kom van 90kg met 1m50 (ja, klein meisje hé). Nu weeg in zelfs geen 58kg meer. Als je altijd al veel te zwaar bent geweest is het best wel een aanpassing hoor, vooral tussen de oren! En ja, ik heb mijn kleedje al. Maar je moet niet panikeren hoor, je hebt zeker nog al de tijd om op je gemak te gaan passen. Geniet hiervan met volle teugen, want éénmaal de keuze gemaakt is dat weer een leuk hoofdstukje van je voorbereidingen die afgesloten is. Ik ga binnenkort eens een overzichtje op het forum zetten met mijn planning en wat er al is gedaan, en wat er volgens mij nog to-do is. Dan kunnen we eens vergelijken Groetjes, Cindy
|
|
dorien
5-5-2012
|
5-8-2011 13:53:56
oh geweldig idee!!! ik hoop dit zeker tegen te komen dan kan ik eens vergelijken... ook al is het de laatste tijd hier wat minder hoor :)
|
|
Cindy
5-5-2012
|
5-8-2011 14:08:52
Ja, hier ligt het ook wat stil, maar ik begin weer in actie te komen, zo nu en dan. Ben nu bezig mijn budgetplan aan het bijwerken(grapje). Het valt nog mee hoor... Ik hou je wel op de hoogte! Groetjes, Cindy
|
|
ellen
14-4-2012
|
6-8-2011 7:37:20
Hey, Alvast veel succes nog met het diëten... Begrijp dat je graag nog paar kg zou afvallen... ma er is steeds zo veel voor te doen hé (ikzelf eet ook heel heel graag...), het lukt je zeker maar of het 69 of 71kg zit als mensen meer in ons hoofd... . Toch veel succes zelf ben ik een appel en doe nu van over laatst zo een oude flair fit video met buikspier oefeningen , en ik heb de indruk dat het helpt... Niet in kg, maar mijn buik is een beetje minder (Kan natuurlijk ook mijn idee zijn hé).... dus kan mms helpen veel succes nog. zoennies Ellen
|
|
dorien
5-5-2012
|
6-8-2011 17:14:44
bedankt ellen, wii heeft me vorige keer geholpen gecombineerd met weight watchers dan e nu ga ik proberen te fitnessen ... we zien wel :) alvast donderdag en vrijdag geweest en was super leuk het geeft me bovendien enorm veel energie!
|
|
Shanna
21-9-2012
|
9-8-2011 11:15:44
Hey hey,
Ik trouw volgend jaar in september en ben men kleedje gaan passen in mei enkele weken nadat ik ben bevallen aangezien ik men droomkleedje zeker wou!
Nu moeten er bij mij ook nog wat kilotjes af maar dit vormde volgens de verkoopster geen probleem...
succes nog!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|