Nu Online
Momenteel zijn er 649 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkleed gaan kiezen samen met vriend

4-8-2011 15:03:08
Hoi,

Ik zou graag samen met m'n vriend gaan kijken voor een trouwkleed. Moet ik me aan commentaar verwachten in de winkels?
Goh, het is 'raar' dat ik naar zo'n kledij ga kijken, hadden jullie dit ook? Zenuwen omdat ik mezelf (nog) niet zie in zo'n kleed en gewoon voor de hele bedoeling om zo'n kleed te gaan kiezen :-(

kkkkkk
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1365

debbie
14-10-2011
 Meld misbruik4-8-2011 15:14:41

hallo

ik had ook zenuwen heel veel zelfs. ik in een trouwkleed?? vond da zo gek. moest echt wennen in de winkel.
in eerste instantie wou ik gewoon een kleedje kiezen samen met mijn verloofde. maar ons mama heeft mij toen toch omgepraat dat het leuker is dat mijn verloofde mijn kleed niet ziet. en als het op de ouderwetse manier gedaan wordt: bruidegom gaat bruid op halen...
ja uiteindelijk lijkt mij dat wel leuk voor foto's ed.

of je commentaar krijgt in de winkels dat weet ik niet. ze zullen dat nog wel voor hebben. en daarbij je doet waar jullie je goed bij voelen.

groetjes debbie

kkkkkk
30-6-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:18:05

Oef! Ik ben niet alleen
Nu, de ouderwetse manier gaan we sowieso niet doen. We trouwen enkel voor de wet en hebben al 2 meisjes. Ze denken dat ze ook gaan trouwen , dus we trouwen 'als gezin' zeg maar.

Is de winkel dan uiteindelijk meegevallen? Het passen?

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:19:13

Hey,

Ik zie niet in waarom ze in de winkel commentaar zouden hebben op het feit dat je met je vriend gaat. Dat is jullie keuze. Ik ken zelf ook een meisje dat met haar vriend haar trouwkleed is gaan kiezen.

ja vond het de eerste keer dat ik ging kijken ook beetje raar. Ik heb toen nog niet gepast. Ik kijk er nu wel naar uit om trouwkleedjes te passen.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik4-8-2011 15:28:49

ik wou zelf dolgraag dat mijn vriend mee ging naar die winkels! maar zijn mening : neen dat moet je zelf doen, ik ga alleen voor mijn trouwkostuum en voor u boeket zorg ik ook. mja :)

ik wou in het rood trouwen en in mexico, waar hij mij ten huwelijk vroeg, heeft hij een keertje laten vallen mij graag in het wit te zien die dag. nu achteraf zegt hij wel dat ik mag kiezen zolang ik mij maar goed voel want hij weet nu al dat ik zowiezo mooi zal zijn! maar doordat hij dit een keer heeft laten vallen wil ik echt wel voor het witte gaan. later zal ik bij een andere gebeurtenis dan wel eens rood dragen :)

de eerste keer naar die winkels was heel vreemd! maar na enkele kleedjes te passen wend het wel en je ziet snel waar je je goed in voelt en waarmee je prachtig staan :) voor mij dus in het wit ... heb ook geen enkele andere kleur geprobeerd al mocht ik dat wel doen van de dame uit de winkel .

momenteel ben ik aan het wachten tot in september ... dan komt de nieuwe collectie uit!

Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik4-8-2011 15:29:37

Hey

Ik heb mijn trouwkleed ook samen met mijn verloofde uitgekozen, ook zijn kostuum hebben we samen uitgekozen. Wij doen het eigenlijk andersom.. alleen ik en hij hebben de jurk gezien, voor de rest van de familie en vrienden is het een groot geheim :) De winkels hebben helemaal geen commentaar gegeven. Ze vroegen mij wel of hij mee mocht kijken (om het te checken) maar dat was dus geen enkel probleem.

Doe het op de manier dat jullie het willen, uiteindelijk is het jullie grote dag hé!

En geniet van het passen van de kleedjes, het is echt een zalig gevoel!
x

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik4-8-2011 15:30:34

Hey,
hier was het m'n wederhelft die zelf zei dat hij graag mee wou gaan kiezen. Ik ben dan eerst naar een paar winkels gegaan, en nadien is hij naar 2 winkels meegeweest. In de eerste zeiden ze er totaal niets van. In de tweede vroeg de verkoopster wie er deze keer bij was, en ik zei dus "m'n mama en m'n aanstaande". En ze zei dat dat zéér zelden voorkwam, maar ze had er echt geen commentaar op, hoor.
Dus gewoon doen waar je je goed bij voelt. :-)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik4-8-2011 15:58:24

Hey,

ik heb mijn vriend ook meegenomen. De winkeldame was in het begin een beetje zenuwachtig daardoor, maar wat later liep het wel los. Het komt inderdaad ècht niet veel voor.

Ik heb nooit gedroomd van een trouwfeest of een trouwjurk, dus ik vond het heel vreemd om mijzelf daarin te zien. Vooral toen bleek dat ik er wel mee stond Maar ik ben uiteindelijk toch gegaan voor een kort model waar ik me goed op mijn gemak in voel. Er zijn zo veel kleedjes, dat je zeker iets zal vinden wat echt bij je past.

Veel plezier!
Hanne

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik4-8-2011 17:11:00

Elaba,

Ik stond erop dat mijn vriend mee ging, want uiteindelijk moet hij het wel ook mooi vinden.. Stel dat hij het echt lelijk vindt...

Ze hebben daar niets op gezegd, denk dat het tegenwoordig veel gedaan wordt zo.

Veel vrienden vroegen me wel: en hoe ziet je kleed eruit?
Nadat ik het dan vertelde zeiden ze: kzal zien dak niks tegen Samuel zeg.
ik zo: 'doet er ni toe ze, hij is het mee gaan kiezen, passen en kopen'
dan zeggen ze van: oh nee da mag ni he...

mijn antwoord: in de tijd van onze ouders mocht dat inderdaad niet en kijk hoeveel er daarvan al gescheiden zijn :) lijkt me dus niet betrouwbaar ;)

sommigen vroegen me ook al of ik iets blauw, geleend, nieuw en oud heb. nee dus, doe daar allemaal niet aan mee :) ook de kousenband niet, en mijn boeket gooi ik al helemaal niet weg :D

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik4-8-2011 17:18:04

Hallo,

Ik ben ook samen met mijn verloofde een kleedje gaan kiezen. Wij wouden dit samen doen omdat we zeker bij elkaar wouden passen. Ik vind dit zeker niet raar... jullie trouwen samen, regelen alles samen en dan kan het zeker dat jullie ook samen voor kleren gaan kijken.

Het is normaal dat je wat zenuwen hebt omdat je voor de eerste keer gaat kijken, maar laat alles rustig zijn gangetje gaan en geniet er gewoon van....

Groetjes
Annelies

rina
3-9-2011
 Meld misbruik4-8-2011 19:39:41

Hey mijn vriend is ook mee geweest als ik kleedjes ging passen En toen heeft hij zijn mening gezegt erover ook en daar ben ik op verder gegaan In de winkel deden ze helemaal niet moeilijk daarover De familie had eerder commentaar erover van da de bruidegom het kleed ni mag zien voor de dag zelf enzo Vind dat je hierover zelf u mening moet over hebben en niet een ander Het is tenslotte jullie grote dag en niet die van een ander Dus het moet jullie goestingen zijn Als jullie jullie er goed bij voelen om samen te gaan passen en kiezen Of gewoon samen passen en je kiest dan zelf achteraf er ééntje uit dat zowel jij als hij mooi vind dan is het voor hem ook nog een verrassing tot op de grote dag zelfVeel geluk nog in ieder geval
Groetjes Rina

Kirsten
16-6-2012
 Meld misbruik4-8-2011 21:13:14

Hey,

Ik ben zelf ook keizenuwachtig om een kleed te gaan kopen. Daarom dat ik dat moment zo lang mogelijk blijf uitstellen...

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik5-8-2011 8:37:32

Hey,
Mijn man is ook mee mijn kleed gaan kiezen (samen met mijn ma en tweelingzus). Wij zijn niet zo traditioneel aangelegd.
Hij heeft altijd gezegd dat hij dat zou doen "ik moet het toch ook schoon vinden"
Ik moet zeggen dat ze bij Bruidsparadijs en Bruidshuis (beiden in Merksem) daar totaal niet moeilijk over deden hoor. Ik heb mijn kleed uiteindelijk bij Bruidsparadijs besteld en was wel grappig want bij de laatste pasbeurt was hij er ook bij en die naaister wist van niks dus die schrok zich een hoedje toen ze met mij uit dat pashokje kwam, zo van "o nee nu ziet die u". Terwijl ik zo iets had van "anders had ik hem toch niet meegebracht naar het pashokje als hij het niet mocht zien"
Bij Le Chapeau in Antwerpen werd mijn man wél buitengekeken. Ik vond ze daar nogal hautain doen zo van "u bent de mama, u de zus en u.... een vriend?" en ik natuurlijk direct "neenee da's den bruidegom" en ik kreeg me daar een rara blik zo van "ah ja...oei....euhm"... nee dat was niet zo'n goeie start daar... maar soit...
Ik had ook nooit mezelf in zo'n kleed in kunnen beelden en ik dacht dat ik daar totaal niet mee ging staan maar alle zorgen waren voor niks! Mits het juiste kleed straalt iedereen in zo'n jurk. Geweldig gevoel en geeft echt een boost aan je vertrouwen hoor Is superleuk die kleedjes passen en was zonde dat het bij mij zo snel voorbij was en zou het gerust nog wel eens willen doen..
Groetjes,
ilse

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info