Terug naar overzicht
Hey meid, Het spijt me erg van je grootvader, wat erg dat hij er niet meer bij kan zijn. Onthou 1 ding: je trouwt voor jezelf en niet voor anderen, als die nonkel zo boertig is om dat ook nog eens botweg te zeggen is dat zijn probleem niet het jouwe...
Oeie, dat is zeer jammer! veel sterkte! over je nonkel... als hij wil komen naar de kerkviering (wat veronderstel ik toch niet verplicht is?) moet hij dat maar weten. Anders kan hij gewoon 's avonds komen, wanneer het feest begint. wij hadden oorspronkelijk op onze uitnodiging staan na de uitleg van gemeente, 'we zouden het leuk vinden als je erbij kon zijn'en daaronder dan dat ze uitgenodigd werden voor receptie of feest.nu komen er bij ons een aantal mensen uit aarschot en die gingen ervan uit dat ze MOESTEN komen naar de gemeente en dat wij dan ook maar eten en bezigheid zouden voorzien. hebben dus gezegd dat ze niet verplicht waren maar mijn stiefschoonmoeder stond erop dat we dat zinnetje verwijderden. Hebben we gedaan, dus moesten er willen komen kijken naar de gemeente moeten ze ondertussen hun plan maar trekken :)
Dag Céline, mijn oprechte medeleven met het verlies van je grootvader.. Het is inderdaad absoluut niet aangenaam als mensen nogal bazig of bemoeizuchtig worden en dingen zomaar veronderstellen, heb ik ook al gemerkt! Begrijp ik dan dat de kerkelijke viering in de voormiddag is bij jullie? Zijn er ook nog andere mensen die van wat verder moeten komen? Bij ons gaat alles pas 's avonds door (ceremonie is 's avonds vlak voor de receptie), maar wat ik in jouw geval zou doen: stel anders voor dat hij afspreekt met andere mensen die van wat verder komen, en raad hem een restaurantje of brasserie aan dat praktisch gelegen is. Ze kunnen daar dan samen iets gaan eten 's middags en misschien een wandelingetje doen of zo om de tijd wat te vullen tot aan het avondfeest. Dat is alvast niet jullie verantwoordelijkheid! Ik weet dat sommige koppels zo lief zijn om te zorgen dat voor mensen die van ver komen geen gaten in de dag vallen, maar dat is zeker niet bij iedereen het geval en ik vind ook niet dat ze dat van jullie moeten verwachten. Veel sterkte nog,Hanne
veel sterkte! doe jullie dag zoals jullie het willen x
heel veel sterkte en idd het is jullie dag laat dat niet in de weg staan daar anderen
Sterkte met het verlies van je grootvader. Mijn ene oom en tante die van ver moesten komen hebben 's middags bij ons thuis geholpen met de lunch en hebben daarna zelf gegeten en opgeruimd bij ons thuis. Zo konden zij zich ook opfrissen voor het feest maar ze hebben dus niet speciaal een "etentje" gehad. Mijn andere oom en tante die van ver moesten komen, zijn enkel voor het avondfeest gekomen en ik vond dat niet erg. Uiteindelijk heb je daar tijdens een misviering niet veel aan hoor; al is het leuker dat ze er zijn.
Bedankt iedereen, Of hoe een forum toch zo een hart onder de riem kan zijn...
Hoi Céline, Heel veel sterkte met het verlies van je grootvader. En zoals al velen hier hebben gezegd: laat de dag verlopen zoals jij en je verloofde het willen! Het is jullie dag en je moet achteraf er met een glimlach naartoe kunnen kijken. Het zal niet makkelijk worden, wetende dat je grootvader er niet bij zal zijn, maar dat bewijst alleen maar hoe graag je hem zag en dat telt ook! Na een half jaar kan ik soms nog niet geloven dat mijn grootmoeder er volgend jaar niet bij gaat zijn, maar ik draag haar mee in mijn hart. Voor de rest: wij geven ook sandwiches aan de suite tussen het kerkelijk huwelijk en het feest. De rest trekt echt wel hun plan hoor! Laat één nonkel die moeilijk wilt doen maar moeilijk doen. Trek je er niet te veel van aan en geniet gewoon van je trouw. Nog veel sterkte gewenst (de pijn zal misschien traag weggaan, maar probeer wel te genieten van elk moment dat je spendeert aan de voorbereidingen van je trouw.)
Hey meid, heel veel sterkte gewenst!!! Je gaat voor die ene nonkel toch geen heel feest reorganiseren ??? Doe wat je zelf het beste vindt!! Even over je opa terug. Je bent nu druk bezig met de voorbereidingen van jou dag en je verdriet probeer je te verwerken. Maar meestal zal het besef nog wel een ineens hard aankomen. Misschien is het wel goed om ff tijdens jullie dienst een momentje aan hem te denken zodat hij er toch bij is. Of wat wij doen voor mijn papa en meter dan, is ballonnen oplaten. Wij trouwen enkel voor de wet en met voor de kids hebben we verteld dat ze dan in de hemel meekijken en meefeesten met ons. Je moet dit natuurlijk niet doen. Maar neem tijd om je verdriet te verwerken, want je trouwdag is een dag vol emoties en een hele tijd huilen van verdriet zou spijtig zijn! Veel sterkte, maar vergeet niet te genieten, want dat zou je grootvader ni willen hoor! xxx Sophie