Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

doe het zelf

5-8-2011 7:52:55
hey iedereen,

op internet vind je gigantisch veel leuke ideeen om dingen zelf te doen voor het huwelijk van bloemen tot kussentjes over bedankjes en uitnodigingen. Hoever kan je daar zelf in gaan voor je zot wordt? Iemand enig idee? Wanneer kan je daar dan best aan beginnen.

iemand nog leuke ideetjes, altijd welkom

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1259

francis
6-7-2012
 Meld misbruik5-8-2011 9:13:05

hey

ik denk best wel veel is als je maar relatief bent ( en is nog goedkoper om het zelf te doen, en nog leuker ook )

ik doen mij bloemwerken ook zelfs( ben bloemist)
veder heb ik everlopendoos zelf gemaakt
met naamkaartjes ga ik ook zelf maken
de bedankje doe ik ook zelf

veel van me famiel willen ook helpen met dingen maken dat komt dus best wel goed uit
als je kan ik je een foto van de enverlopendoos wel geven wat is je mail Adres ik heb 2 spaarvarkens gemaakt

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik5-8-2011 9:55:35

Hoi Sara,

De uitnodigingen hebben wij besteld via CardXL. Daar viel de prijs echt wel mee en ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik onze uitnodigingen zelf had moeten maken (niet zoooo speciaal, maar toch wel apart :))
De bedankjes maken wij zelf. We hebben in de AVA potjes gehaald, nu hebben we zelf stickers gemaakt (Bedankt, Maarten & Stefanie, 28/07/2012) om erop te plakken (daarmee sparen we drukwerk uit, ik heb de stickers in Word gemaakt en print ze zelf uit) en uiteindelijk komt er snoep enzo in de potjes (www.candyonline.nl)
Voor de bloemen zorgt mijn mama (zij kan mooie bloemstukken maken) dus dat is enkel de kost van de bloemen zelf en de potjes waar de bloemstukken inkomen).
Tafelversieringen hebben we ook zelf gehaald in de AVA (is echt wel een leuke en niet te dure winkel)
Naamkaartjes maken we ook zelf (worden grote puzzelstukken - ons thema is puzzelstukken - met daarop "Familie Stefanie", ... op de puzzelstukken - afgeprint op dikker papier) Dan worden deze op een stokje geplaatst en zo in een bloemstuk op de tafel bevestigd.

Er zijn veel dingen die je zelf kan doen, maar kijk ook naar wat je wil doen en wat je kan, maar vooral waar je tijd voor hebt. (nog een jaar, dus tijd zal niet echt het probleem zijn, zeker niet als je nu stilaan al kleine dingen doen. ik vind het trouwens leuk om al met die kleine dingen bezig te zijn). Het beste haal je ook een grote doos met deksel waarin je alles kan opbergen. dan blijft het proper en kan je toch al beginnen aan kleine dingen.

Veel plezier nog!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik5-8-2011 9:55:37

ik maak grotendeels de kerk versiering maar ga daarvoor met vrijgezelle groep of suite een avond decoratie organiseren met de nodige wijn en hapjes komt dit wel goed ;) bedankjes , gastenboek (wel een alternatief zijn) , misboekje , menu kaarten en uitnodiging zijn mijn vriend zijn ontwerp , samen met mijn schoonmoeder maak ik 3 kousebanden en ws een ringkussentje (tenzij we iets toffers vinden voor de ringen of dat mijn verloofde nog altijd op een horloge staat ipv ring ) thats it ongeveer denk ik

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik5-8-2011 10:53:32

Martha Stewart heeft geweldig leuke, vrij makkelijke Do It Yourself zaken op haar wedding site :)
Ik heb de neiging van mij àlles aan te trekken (want wat je zelf doet, doe je meestal beter :p) en wil ook dat de trouw echt iets heel persoonlijks wordt qua versiering en muziek enz. Gelukkig heb ik mijn broer (digitaal vormgever) voor de uitnodigingen, mijn neef (Sint Lukas student fotografie) voor de foto's en decoratie en mijn tante (slechts 1 jaar ouder dan mij, ook mijn getuige alias beste vriendin) voor de vrijgezellenavond en jurktoestanden. En het Lief om naar mij te luisteren en mij rustig te houden :p Die weten perfect wie ik ben en wat ik wil, begrijpen volledig mijn vintage-retro idee. En daarmee kan ik het makkelijker loslaten en aan hen overlaten, omdat ik ze vertrouw. Verder ben ik zelf kleuterjuf en puilt het hier in huis uit van polkadotspulletjes, papier, lint, karton, lijmpistolen etc etc. Dus kan ik mijn papieren bol-lampen uit ikea versieren naar hartelust :) Maar het wordt misschien al eens tijd dat het terug september wordt, kan ik me uitleven met de kleuters ipv bijna non-stop aan de trouw te denken...

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik5-8-2011 11:25:45

Wij hebben onze (of beter mijn schoonmoeder en ik) bedankjes zelf gemaakt omdat ik mijn gading niet kon vinden in de winkel. Wij hebben uit paarse organza zakjes gemaakt met 1 stropjes (lijkt een beetje op een snoepjesverpakking) met aan 1 kant een bedankkaartjes met ons logo en de naam van de genodigde. Zo konden de zakjes ook ineens dienen als naamkaartje en konden we op elk bord een zakjes leggen. De zakjes waren gevuld met "paarse nopjes"(violetjes) en frambozenhartjes (Haribo).

Uit de overblijvende stof hebben we nog strikken gemaakt en zakjes om de bloemblaadjes in te steken voor bij het buitengaan aan de kerk (ter vervanging van de rijst die verboden was)

Snoepzakjes voor de kindjes hebben we zelf in elkaar geknutselt met lekkere snoepjes een extra loly aan de buitenkant en leuke kleurige lintjes (weer met ons logo)

Tafelaanduiding hebben we zelf gemaakt met gestrikte lintjes in verschilldne kleuren en zo had elke tafel een kleur

Begin tijdig aan dingen die je zelf wil doen want er kruipt meestal meer tijd in dan verwacht. Wij hebben maanden zakjes gemaakt tijdens elke voetbalmatch (zodat onze mannen zich ook "rustig" konden bezighouden)
Dingen die niet onderheving zijn bederf, licht ed. kan je zeker een jar op voorhand beginnen maken

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik5-8-2011 12:50:04

Ik heb zelf de enveloppendoos gemaakt (grote doos volgekleefd met foto's van ons tweetjes en opening in gemaakt).

Zelf de uitnodigingen gemaakt (binnenkant met computer, buitenkant met de hand, waren heel erg mooi en iedereen was er vol lof over).

Bedankjes waren kaartjes die ik met photoshop gemaakt had.

Aangezien we een bescheiden en kleine trouw had die redelijk snel was (al na 3maanden na het aanzoek) hadden we geen bloemen, eten, ...

Maar het was een droomtrouw!

Je moet vooral zien wat je zelf aankan en durven hulp vragen als het teveel wordt!
Als je een jaar de tijd hebt en je kan alles goed verspreiden kan je zeker veel zelf doen!!

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik5-8-2011 14:30:15

Je moet denken aan de tijd die je hebt voor de trouw. Afhankelijk van hoeveel er al geregeld is, kan je met jouw trouwdatum wel 9 maanden tijd hebben om dingen zelf te doen (het zogenaamde zwarte gat). Je gaat dan blij zijn dat je toch nog iets kan doen voor de trouw. Maar je moet het zien zitten natuurlijk.
Wij doen ook redelijk veel zelf omdat we er onze eigen toets aan willen geven.

timmy
2-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 8:54:23

Beste ,

Je kan heel veel zelf doen , natuurlijk hangt er veel vanaf wat jullie als budget willen spenderen .
Wij trouwen op 2 september en hebben bedrukte m&m's gekozen via my my m's deze zijn niet goedkoop maar als je ze bulk koopt en ze zelf in zakjes verpakt valt het nog een beetje mee en ben je origineel , wij hebben van die plasic bollen genomen .
Als tafeldecoratie hebben we gekozen voor gewone bolvazen met gelparels en floralytes ( dit zijn onderwaterlichtjes die u decoratiestuk oplichten , savonds is dit prachtig met een gerbera erin of wat drijfkaarsjes )
Deze vind je makkelijk op internet .
Dit is een aanrader !

timmy
2-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 15:38:38

je vind alle materialen zoals plastic bollen ,gelparels ,vaasjes, floralytes , enz ... . bij Stockaerts voor de gegevens bezoek de website eens www.stockaerts.be

Nathalie
20-7-2011
 Meld misbruik10-8-2011 22:05:42

Hallo,

ook wij hebben links en rechts wat uitgespaard:
drukwerk via school
pralines met onze foto op als bedanking + die waren verpakt in een zakje met de plaatsnaam
tafelnaamkaartjes: zelf gemaakt
ipv bedankskaart te sturen hebben we de flitspaal geplaatst

Veel succes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...