TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
4-6-2011
|
5-8-2011 12:57:30
Wij hebben onze zaal gekozen in de buurt van waar de meenste van onze gasten (en wij) wonen. Voor de meesten was het een kwartiertje rijden maar enkelen moesten toch meer dan een uurjte in de wagen zitten om aan de feestzaal te raken. Dit zijn naar mijn mening ook de mensen die als eerste vertrekken omdat ze pas meer dan een uur later in hun bed kunnen kruipen. Als we zelf nog een stuk moeten rijden houden wij ook rekening met de rijtijd als we vertrekken om niet te laat thuis te zijn.
Aan onze feestzaal was ook een hotel maar daar heeft slechts 1 koppel gebruik van gemaakt en dit waren niet de mensen die ver weg woonden ;o)
Je moet ook rekening houden met de kost van een overnachting en of mensen bereidt zijn dit te betalen (extra boven het kado dat ze al kopen...)
|
|
Annelies
1-9-2012
|
5-8-2011 13:03:58
Wij hebben daar toch ook rekening mee gehouden dat de feestzaal niet te ver is. Voor de meeste mensen is het maximum 20 minuutjes rijden. Sommige familieleden zullen er echter 45 minuten moeten overdoen. Ik schat dus ook dat die het vroegst zullen weggaan al zal er wel een deel een slaapplaats zoeken om dichtbij te slapen.
Wij hebben overlaatst ook naar een trouw gemoeten die op 50 minuutjes rijden lag. Wij hebben dan wel slaapplaats gezocht vlakbij omdat we niet graag vroeg weggaan op een feestje.
|
|
katrien
24-9-2011
|
5-8-2011 13:07:20
Hoi, wij wonen in west vlaanderen. Hebben hier een feestzaal. Men verloofde zijn familie woont allemaal langs deze kanten.
Ikzelf ben afkomstig van brussel. Dus al de mensen, familie en ouders die ik uitgenodig komen allemaal naar west vlaanderen. Dit is ongeveer ook een uur rijden. Maar de meeste vinden dit geen probleem.
We trouwen op een zaterdag. Dus de meeste mensen moeten niet werken op zondag. Ze vinden het niet erg om zover te rijden.
Sommigen hebben zelf gevraagd of we dichtbij de feestzaal een hotel of b&b wisten zodat ze daar mss konden overnachten.
Er zijn ook vriendinnnen van me uit antwerpen, en die vinden het ook geen probleem om naar hier te rijden.
Groetjes
|
|
Eline
7-7-2012
|
5-8-2011 13:22:06
Alvast bedankt voor de reacties. Voor de duidelijkheid: het soort locaties waar we momenteel naar kijken zijn domeinen met slaapgelegenheid bij. De gasten hoeven in dat geval dus niet extra te betalen (en wij ook niet, al kom je dan natuurlijk op duurdere locaties uit).
|
|
Claudia
12-8-2011
|
5-8-2011 13:28:00
Hey, MIjn familie en mijn vriend zijn familie wonen ver van elkaar. Zeker omdat mijn moeder afkomstig is van Nederland en ik dus ook familie heb verspreid in Nederland. We hebben een feestzaal geboekt vlakbij waar wij wonen. Ik was bang voor afzeggingen, maar buiten vakanties enzo zijn er geen afzeggingen. Onze collega's moeten een half uur tot een uur rijden, dus ook mijn familie (sommigen zelfs meer dan een uur). Een deel van mijn familie heeft gewoon een hotel of een b&b gereserveerd. Mensen die er echt bij willen zijn komen toch!
|
|
Sofie
3-11-2011
|
5-8-2011 14:05:18
Wij hebben een zaal gekozen die ons het beste lag, en die ligt toevallig iets verder weg. Wij rijden er 40 minuten op. Maar we hebben vrienden en familie die uit andere provincies komen, voor sommigen is het nu iets verder, maar voor anderen dan weer net vele dichter! Iedereen die er bij wilt zijn, komt zeker, ongeacht de afstand.
|
|
Ann
21-7-2012
|
5-8-2011 17:18:03
Wij hebben er toch wel rekening mee gehouden dat het voor iedereen te doen was.
De meeste zullen een kwartiertje moeten rijden. Voor ons is het ook zoiets.
Mijn familie zal er wss 20 tot 25 minuutjes over doen.
Ik vind het zelf niet fijn als een feest echt langer dan 30 minuten rijden is.
|
|
Sofie
12-8-2011
|
5-8-2011 17:27:57
Ik vind dat je geen rekening moet houden met de mensen. Tenzij jij bv helemaal alleen naar Wallonië ofzo bent gaan wonen en iedereen die je uitnodigt in Vlaanderen woont... Bij ons woont de meeste familie in onze geburen, tis ongeveer een half uurtje rijden van bij ons. Maar er 1 kant van de familie woont in Aarchot, toch een dik uur rijden tot hier. Ik ging echt mijn feest niet in Brussel geven om het voor hun korter te maken hoor. Mijn schoonvader heeft nu wel een bus voorzien voor deze mensen zodat ze zelf niet moeten rijden... Maar als hij dit niet gedaan had, zou ik niets voorzien hebben. Ze kunnen er nog een weekendje van maken als het echt ver is. Hotelletje boeken ofzo... Wij blijven trouwens ook slapen daar dus...
|
|
Pia
6-10-2012
|
5-8-2011 17:53:19
Mijn vriend en ik zijn allebei van Limburg maar totaal van de andere kant , zijn ongeveer in het midden gaan wonen. Hebben nu een zaal op het oog aan ene kant van Limburg wat wil zeggen dat de andere familie ook verder zal moeten rijden(1u) (en vrienden en vriendinnen), ik heb ook wel wat bang dat er dan sommigen vroeger naar huis zullen gaan, maar ik hoop natuurlijk van niet !Wijzelf hebben daar nooit problemen mee, gaan nooit vroeg weg op een feestje ! En zoals hier al gezegd is : de mensen kunnen ergens overnachten (hoewel dat ook een extra meerkost is), diegene die echt willen komen, komen ook ! een taxi voor 50à60 km is ook niet te betalen ....
|
|
Sanne
9-7-2011
|
6-8-2011 15:58:57
Wij hebben een zaal gekozen in de buurt van waar we zelf wonen. Voor sommige mensen was dit redelijk ver (ook ik heb familie in (het noorden van) Nederland) dus een aantal hebben zelf een overnachtingsmogelijkheid gezocht. Het zal nooit voor iedereen perfect zijn, dus ik zou hier niet te veel rekening mee houden. Degene die echt willen komen, zorgen wel dat ze erbij kunnen zijn. En degene die eigenlijk niet willen komen, hebben altijd wel een excuus.
|
|
Sarah
18-5-2012
|
11-8-2011 9:45:01
Hier ook een beetje hetzelfde probleem (zie post over save the date met hotels). Wij wonen in Antwerpen, de zaal is wschlijk in Massenhoven (ongeveer '15 van hier). Maar mijn vriend zijn familie komt uit de Kempen/Limburg en mijn familie uit Zele (O-Vl, tegen Lokeren). Onze vrienden komen een beetje van overal: Gent, Zele, A'pen, Essen, Kapellen, ... Mijn familie zou al zeker een B&B huren in de buurt. Maar vind het een beetje zonde om de mensen nog eens te laten betalen voor hotels en taxi's... Trek het mij wschlijk ook teveel aan, zoals al vaker gezegd hierboven zullen de mensen onderling wel iets regelen en wie echt wil komen, komt!
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|