Nu Online
Momenteel zijn er 325 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

nacht voor de trouw

5-8-2011 22:35:54
heej bruidjes en bruidegommetjes,
nu ik alleen zit doordat mijn venteke nachten heeft (en dit ook de allereerste keer is sinds we een jaar, een maand en iets langer samen wonen) vraag ik me af of er mensen zijn die de nacht voor hun huwelijk echt alleen kunnen slapen?

ik zit hier wat ambetant te wezen... maar als de stress er dan nog is bij komt lijkt mij het niet evident?!
ik heb altijd tegen hem gezegd dat we samen slapen die nacht ... kan het me ook moeilijk anders voorstellen :s

dorien
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 700

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik5-8-2011 22:47:54

Wij gaan normaalgezien ook gewoon beiden thuis blijven slapen. Ik kan wel thuis gaan slapen, maar mijn ouders wonen veel verder van het gemeentehuis en ze wonen in een rijhuis aan een drukke baan. Niet echt de plaats dus voor mijn bruidegom om te gaan aanbellen voor de foto's om me op te halen...
Hij die bij zijn ouders zou gaan slapen lijkt me al helemaal stom... (en die wonen ook al een stuk verder van het gemeentehuis)

We hebben normaal wel genoeg plaats zodat er 1 iemand zich boven kan klaarmaken en de andere beneden.

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik5-8-2011 22:52:27

mja zijn moeder woont hier een straat af dusja daar zal hij wel even naartoe kunnen wandelen e :) komt hij mij hier maar oppikken.

:( pf ben de stilte echt niet gewoon, zo alleen thuis te zijn!

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik5-8-2011 23:02:21

Heyhey,

Mijn ventje gaat volgens de traditie bij zijn ouders slapen. En omdat ik niet alleen zou zitten komt mijn zus naar mij... Wij willen dat de kleren enzo echt een verrassing zijn, vandaar.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-8-2011 23:05:14

hey,

Wij hebben ook gewoon samen geslapen (ik kan ook niet slapen alleen), ik ben dan 's morgens naar mijn papa vertrokken, waar ook mijn kleed hing.

groetjes
Joyce

Severine
24-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 0:09:56

Wij gaan samen slapen, maar m'n toekomstig ventje gaat dan eventjes naar zijn thuis om hem om te kleden en dan zoals het hoort, bellen aan de deur tot ik opendoe...

jamie
9-3-2012
 Meld misbruik6-8-2011 0:57:08

ik ga thuis bijn mijn ouders slapen en mijn ventj gaat wss hier in ons huis blijven slapen..

pff dorien het alleen slapen ik weet wat het is mijn ventj is bakker dus is elke nacht weg :(

groetjs jamie x

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik6-8-2011 1:14:52

Hey,

wij wonen nog niet samen, maar vanaf we trouwen gaan we pas samen wonen, maar slapen nu wel al elke nacht samen... maar ikzelf wil dus zeker alleen slapen, alé zal wws bij men zus slapen zoals vroeger bij haar als ik van de stress niet kon slapen... ik wil zeker niet bij mijn verloofde slapen de nacht van ons huwelijk...
maar is natuurlijk maar mijn idee hé.........

veel liefs Ellen

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 2:14:14

wij wonen dus langer dan een jaar samen. toen hij deze avond naar zijn werk vertrok had ik het toch zeer moeilijk ... in het huis zo alleen, zo stil, ... algoed dat ik me kan bezig houden met de trouw! :)

als ik de avond voordien nog eens stress zou hebben, nix te doen, zo alleen en zo stil ... dan wordt ik zot ! maarja zal ook wel wa aan mijn persoonlijkheid liggen zeker :s

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik6-8-2011 8:47:12

Ik ga bij mijn ouders slapen de nacht ervoor.
Ik vond dit gewoon een superleuk idee en mama zag het natuurlijk ook meteen zitten.
Papa lachtte er eerder wat mee, maar ja hij wilt gewoon wat stoer zijn denk ik (ben de jongste dochter die trouwt, dus ik verwacht tot wel wat meligheid de dag zelf :))
Mijn verloofde komt mij dan halen en het leuke is dat mijn ouders een trap hebben naar de voordeur, vind ik ook wel speciaal
Alles wat mijn verloofde niet mag zien (kleed, juwelen, wat dan ook) komt dan ook rechtstreeks bij mijn ouders te hangen. Heeeel handig :)

Babs
13-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 9:06:02

Mijn verloofde gaat bij zijn ouders slapen. Maar omdat ik ook gek zou worden van de stress alleen komt mijn beste vriendin bij mij slapen. Zij is dan ook degene die mij 's morgens zal bijstaan. Denk dat het sowieso ook leuk zal zijn, we laten samen ons haar en make-up enzo doen. Een speciaal vriendinnenmoment.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 9:31:38

Tijdens de 2 jaar dat we samenwonen hebben we 1 nacht niet samen geslapen, nl. toen ik op citytrip in Amsterdam was met zijn mama. Wat een drama was me dat zeg! :) Mijn verloofde heeft mij 10 keer gebeld, smsjes gestuurd dat hij me miste en dat ik "de cirkel doorbroken" had :) Ook als ik ga eten of op stap ga met vriendinnen blijft hij altijd wakker tot als ik terug thuis ben (het mag 3 uur 's nachts zijn, maakt niet uit). Hij kan gewoon niet slapen als ik niet naast hem lig. Ik ga het hem dus niet aandoen om thuis te gaan slapen (voor hem is thuis slapen geen optie want zijn ouderlijk huis is 400 km van hier) dus gaan we gewoon samen slapen. We gaan ook samen ontbijten en douchen maar ik ga me hier klaarmaken. Hij gaat dan naar mijn ouders (2 straten verder) om zich klaar te maken en gaat nadien het bruidsboeket ophalen. Dan komt hij mij bij ons thuis ophalen en ziet hij m'n outfit voor het eerst. Beetje omgekeerde wereld maar mijn ouders hun beste vrienden uit Parijs en waarschijnlijk ook mijn zus en haar vriend slapen bij hen en ik zie het niet zitten om de badkamer met 6 man te delen. Ik wil me die dag graag rustig klaarstomen en liever niet teveel drukte rond mij tijdens die momenten.

Liefs,

Nathalie

Leslie
29-9-2012
 Meld misbruik6-8-2011 10:58:00

Ik blijf in ons huis slapen en mijn zussen komen bij mij slapen zodat ik toch niet alleen ben. Het moet gezellig blijven he. En zij kunnen mij dan ook helpen met klaarmaken de dag zelf. En hij gaat bij zijn ouders slapen. Ik ga hem wel missen denk ik. Ik ben het wel gewoon van alleen te slapen want hij werkt ook dikwijls 's nacht, maar toch...

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 13:05:52

Mijn vriend blijft thuis slapen en zijn getuige komt bij hem slapen die nacht.
Ik ga ofwel bij mijn ouders slapen of bij de vrouw van mijn vriend zijn getuige.
Ik maak mij klaar bij mijn ouders en daar komt hij mij dan halen.
WIj hebben ook niet meer alleen geslapen sinds wij samenwonen dus dit gaat ook ff raar doen denk ik.

Sarah
18-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 13:17:23

Mijn vriend zit minstens 2x per jaar een week in Japan voor zijn werk en dan ben ik me ineens ook steeds enorm bewust van alle nachtelijke geluiden in huis :) Ik vind het moeilijker om na mijn werk thuis te komen in een 'leeg' huis, dan het grote bed eens helemaal alleen voor mij te hebben.
Wij wonen op hetzelfde plein als het districtshuis van Borgerhout (zie de trappen alle dagen uit mijn raam, met af en toe een pasgetrouwd koppel erop, leuk om weg te dromen!). En dus vond ik het nogal stom dat ik bij mijn ouders in O-VL zou slapen. Mijn kapster is hier namelijk om de hoek en dan zou het een heel gedoe worden met veel te vroeg opstaan! Dus stelde mijn vriend voor om bij zijn broer, een paar straten verderop te slapen, of zelfs bij zijn ouders in Kalmthout. Dan kon mijn mama hier slapen en konden we ons 's morgens op ons gemak klaarmaken... Tuurlijk ga ik hem missen, er zal zoveel door mijn hoofd gaan dat ik kwijt zal willen. Maar het zal dan ook superspannend zijn om te wachten tot de deurbel gaat en in zijn armen te vallen!

francis
6-7-2012
 Meld misbruik6-8-2011 13:52:16

hey

wij blijven ook gewoon thuis slapen we wonen nu 2 jaar samen en nog wat ( en heb nog nooit in dit huis allen geslapen) .
hij gaat dan in de ochtend na zijn ouders en komt me dan op hallen.

o kan niet wacht, was het al maar de groot dag. ( nog 11 Maanden )

Nette
7-4-2012
 Meld misbruik6-8-2011 14:51:16

Omdat wij allebei nog thuis wonen, slapen wij apart de nacht voor het huwelijk in onze ouderlijke woningen. Pas tijdens onze huwelijksnacht trekken we voor het eerst naar ons huisje dat bijna af is! Spannend :)

ik vrees alleen wel dat ik met mijn mama in de kamer ga moeten liggen, aangezien mijn zus en haar vriend mijn moeder haar dubbel bed zullen inpikken. Zij verkiezen ook thuis te blijven slapen, hoewel zij al alleen wonen. Ik denk dat ik beter zou slapen als ik dan alleen op een kamer zou liggen dan samen met mijn moeder, maar kom, het is maar voor één nacht :)

Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 15:44:22

Hoi,

wij blijven alle twee thuis slapen, zoals we al meer dan 8 jaar doen!
Maar of we in hetzelfde bed slapen weet ik nog niet ...
Tegen dat ik 's morgens van de kapper kom, is de verdieping van onze slaapkamer, dressing, badkamer van mij.

Hij zal me pas zien als alles af is als ik naar beneden kome waar heel de suite op ons wacht.
Mijn 2 zonen zullen heel de tijd bij papa zijn voor het aankleden, vermits ze wss een mini versie van kostuum van papa hebben

xxx

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 17:11:43

jamie : amai om elke nacht alleen te slapen ... pf da zou ik in het begin zeker toch niet zien zitten! hij heeft vorig jaar eens getwijfeld om nachtwerk te gaan doen en toen was ik daar totaal niet voor. na 10 maand in de dag te staan ben ik zelf veranderd en doe nu dus nachten, wel op aanmoediging van mijn vriend ... hij zag het aan mij dat ik veel gelukkiger zou zijn dat er bepaalde zaken in mijn beroep anders lagen!!!

Nathalie : ja vorige nacht was ik dus ook voor het eerst hier alleen. ik moet zeggen dat ik wel redelijk wat smsjes gestuurd heb maar hij begreep dat! hij kent mij e! normaal ben ik dus ook altijd van het principe samen te gaan slapen... ik heb dat altijd in mij gehad wakker te blijven tot de rest in huis was en ik met een gerust gevoel kon gaan slapen. doordat mijn vriend met de nacht stond van 22u tot 10uur was dat nu wel niet mogelijk en ben ik om 5uur vanmorgend gaan slapen. niet echt erg, heb deze middag lang geslapen en gaan seves beide op met de nacht :) wel leuk om nog samen te ontbijten en te douchen!!!

algemeen : wij willen elkaar wel niet zien. dus hij gaat smorgens ergens naartoe (moeder ofzo). onze ceremoniemeester gaat dan naar hem en zo komen ze mij oppikken met de limousine :) dus dan blijft het toch ook wel wat een verrassing...

blij toch te horen dat ik niet de enige ben die het wat moeilijk vond hier in huis alleen te zijn, om 5uur pas gaan slapen. me wel geamuseerd met muziek voor den trouw te kiezen, teksten voor de viering,...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik6-8-2011 21:22:35

ik slaap in mijn ouderlijk huis(oostende) mijn verloofde en mijn zoontje in ons huis(woumen) hij maakt zich wel klaar bij zijn ouders (oostende) mijn papa en zus zijn kapper en hun kapsalon is om de hoek dus keihandig oh ja wij wonen al 7 jaar samen maar vind die traditie wel tof die avond doen ik en mijn zus nog een kleine ladies night onder begeleiding van 1 fles (ja 1tjes maar ) kleurt zij mijn haar en lak ik haar nagels ev nog haar prog make upje (want ik ben de make upper vant salon ) mijn zus kan het zelf hoor op de dag van het huwelijk maar heeft altijd wat inspiratie nodig of wat tips

Chloë
3-9-2011
 Meld misbruik7-8-2011 10:31:55

Mijn eerste gedachte was dat hij bij zijn ouders ging slapen, die wonen hier toch maar paar straten verder. Maar nu het dichterbij komt, kom ik wat terug van het idee. Ik kan ook moeilijk alleen slapen, als ik nachten heb op mijn werk en overdag moet gaan slapen lukt dit ook al zo moeilijk.
Hij moet soms optreden in buitenland met zijn groep en dan van hetzelfde.
Dag voor je trouw, denk ik dat alle uurtjes slaap extra deugd doen dus vandaar.
Wij hebben ook al een zoontje, dus beetje onnozel ook om dan apart te gaan slapen denk ik :)
Hij gaat nu gewoon 's morgens de zaal klaarzetten als ik naar kapper ga en dan komt mijn mama met mijn kleed, daar hangt het te wachten dus hij ziet het niet op voorhand!
Ons mama kan zich dan ook ineens bezig houden met mijn zoontje in de gaten te houden dus 2 vliegen in één klap :)
Mijn vriend komt mij dan ophalen nadat hij zich heeft omgekleed bij zijn ouders.

marinka
7-7-2012
 Meld misbruik26-8-2011 21:57:21

wij slapen gewoon samen en maken ons gewoon samen klaar.
we hangen niet zo erg vast aan die tradities.
mag er niet aan denken dat ik ook maar 1nachtje zonder mijn schat zou moeten slapen,maakt het voor mij net moeilijker want de stress zal al erg genoeg zijn dus zou toch graag een beetje slapen. de transformatie van "gewoon" naar bruids zal zo ook wel spannend genoeg zijn

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...