Terug naar overzicht
heb je ook muziek nodig bij de wet?
wij hebben gewoon eens doorgeklikt op vanalles en nog wa op youtube, en best wel veel liedjes gevonden die we graag horen....
Wij hebben de liedjes gekozen aan de hand van de tekst.. Bij ons zeggen alle teksten iets over elkaar of geven we elkaar een boodschap mee. :) Groetjes, Jessica
Ook wij hadden liedjes gekozen waarvan we de tekst mooi vonden of tekst met een boodschap in. Groetjes
Wij hebben live zangers in de kerk en zij hadden een soort van lijst doorgestuurd wat ze al op vorige huwelijken hadden gespeeld, dus daar hebben we een paar liedjes uit gekozen. We hebben ook twee liedjes zelf gekozen aan de hand van de tekst en het moment van de viering, dit was voor hen natuurlijk geen probleem...
Wij hebben muziek gekozen die reeds betekenis had voor ons, of waar de tekst volledig klopt met ons verhaal. En youtube en google is your best friend in dit geval!!
Bij ons hetzelfde als bij Sara ; we hadden heelwat nummers uit het repertoire van Il Divo omwille van de teksten maar toch hadden we bvb ook "Stand by me" van Ben E. King, "Donna amante mia" van Umberto Tozzi en Unchained Melody (de soundtrack van de film "Ghost") omdat die nummers een speciale betekenis hebben voor ons.
Voor ons is ook de tekst op zo'n moment het belangrijkste en we hopen dat het echte kippenvelmomenten worden. Wij hebben ook gekozen voor een live zangeres. Liedjes als "Ik heb je lief" van Stef Bos of dat van "Paul De Leeuw", "Ik wil jouw man zijn" van Raymond van het Groenewoud "Voor haar" van Gene Thomas en andere kleinkunstachtige liedjes vind ik heel mooi voor tijdens een huwelijksmis! Voor ons hoeft het zeker niet te 'pop' zijn, want dat heeft onze priester ook niet zo graag.
ja ik heb tot nu een 20tal nummers waarvan ik echt de tekst mooi vind. heb vorige nacht inderdaad ook op youtube gezeten om de liedjes te luisteren en als het dan mooi was de tekst in het nederlands bezien ... kan namelijk heel slecht engels en andere talen dusja mooie teksten en liedjes overgehouden :) kan me iemand helpen bij de vraag of je ook voor de wet liedjes nodig hebt en zo ja hoeveel? alvast bedankt! x
luister eens naar the love of my life van Darla Day (=wedding song) romantisch en mooi.... wij gerbuiken ook hou van het leven van Liliane st pierre, en loved van Kim Wilde als uittrede lied -)