Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van onze mooie dag...

6-8-2011 16:47:06
Hoi bruidjes en bruidegommetjes,

Ik ben ondertussen al 14 dagen gelukkig getrouwd, maar ik wilde eerst afwachten tot ik een paar foto's kon laten zien omdat ik zelf altijd ook zo graag naar de foto's bij de verslagjes keek
Ik ga proberen hier een "kort" -ahem-verslagje neer te typen (kwestie van het niet té lang te maken) van onze mooie dag, hoewel woorden eigenlijk tekort komen, ik kan moeilijk in woorden omzetten wat voor een fantastische dag het was!
Ik werd al heel vroeg wakker, eerder dan de wekker en ging naar beneden om koffie te zetten en de cavia's eten te geven. Iets gemakkelijk aangetrokken, een wikkeljurk die ik achteraf zou kunnen uitdoen zonder mijn kapsel te beschadigen...
Mijn ouders en mijn broer waren bij mij (ze wonen in buitenland en waren dus bij ons blijven logeren) en ze waren al meer zenuwachtig als ik
Toen ging mijn vader mijn moeder naar de kapper doen met een vriendin (die in een hotel in de buurt was blijven logeren) en om 8u kwam mijn kapster en visagiste - Els Broux van Ateljee-E - toe. Ze heeft prachtig werk geleverd!
Om 9u30 was ik klaar en kon mijn mama, die ondertussen terug was van de kapper, ook geschminkt worden door Els.
Vanaf dan ging alles zo snel! Mijn mama klaar, mijn pa en mijn broer ook klaar, en de eerste genodigden kwamen toe...
En ik moest boven blijven omdat ze mij natuurlijk niet konden zien!
Om 10u30 kwam onze fotograaf toe en was het tijd om mij aan te kleden - een super moment, samen met mijn mama boven mijn kleed aandoen, mijn parfum, mijn juweeltjes... De fotograaf maakte een paar kiekjes van de voorbereiding en toen ging hij terug naar beneden om foto's te maken van de suite.
Ik bleef alleen met mijn mama boven maar ze was zo zenuwachtig, nog erger als ik hihi dus heb ik haar maar naar de gasten gestuurd, om ze te "entertainen"... toen was ik eventjes alleen boven, zalig zo een beetje kunnen nadenken, stilstaan over alles wat er ging gebeuren... zalig gewoon!
Om 11u waren alle genodigden toe gekomen en ik hoorde van alles beneden maar kon niet gaan kijken, was wel spannend! Ik keek door het raam en ineens was hij daar... ik zag zijn auto toekomen! Met knikkende knieën en een bonzend hartje ging ik even piepen aan de trap... de fotograaf zei: "het regent eventjes, dus misschien moeten we maar de eerste ontmoeting doen beneden aan de traphal"... geen probleem! Voor mij was het allemaal goed, zolang ik mijn prins kon gaan zien
Ik hoorde de bel gaan... mijn hart die bonsde... de fotograaf zei "kom maar hoor, hij is er al!" en ik kwam rustig de trap naar beneden gewandeld... toen ik aan de laatste treden was durfde ik pas te kijken, (ik was bang dat ik zou vallen ) en daar stond hij!!! Mijn droomprins, in een prachtig kostuum dat hem echt wondermooi stond! En hij had een super mooi boeketje vast!
Toen pas besefte ik dat iedereen eigenlijk stond te kijken: mijn ouders, zijn ouders, mijn broer, zijn zus, getuigen, vrienden... Zoveel mensen en zoveel lieve woorden! Ze vonden mij allemaal prachtig en ook mijn bruidegom natuurlijk Hij zei al snel "je bent prachtig, echt een prinsesje!" en ik barstte al bijna in tranen van geluk
Iets gedronken en een klein koffiekoekje gegeten en we waren vertrokken! Richting gemeentehuis... eigenlijk ging alles heel snel in het gemeentehuis (zo'n 15 minuten) en toen was het al tijd om naar de kerk te vertrekken.
Toen we aan de kerk toekwamen, stonden daar mensen op te wachten waarvan we beide niet wisten dat ze kwamen kijken! Vonden we wel leuk, zoveel betrokkenheid!
De suite is naar binnen gegaan op "Für Elise" van Beethoven... ik stond met mijn broer, mijn -toen nog- verloofde en zijn mama te wachten, een beetje achter... toen hoorden wij de eerste muzieknoten van "Ave Maria" en Davy en zijn mama hebben de intrede in de kerk gedaan... een paar minuutjes later - maar op dat moment leken dat echt seconden - heb ik ook de eerste muzieknoten van "The Wedding March" gehoord en mocht ik naar binnen aan de arm van mijn broer... Dat moment kan ik gewoon niet beschrijven. Vol trots liep ik naar mijn toen nog toekomstige man en hij zei nog een keertje "je bent echt wondermooi"
De huwelijksviering was heel diepgaand, persoonlijk, echt fijn... vooral tijdens het vergevingsmoment, de huwelijksbelofte, de overreiking van de ringen en het stukje dat wij voorgelezen hebben kwamen de tranen al heel snel hoog zitten... Davy las een gedichtje voor met een krop in de keel... heel emotioneel!

Na de huwelijksviering zijn wij naar buiten gegaan, ik had op voorhand voor iedere gast een bellenblazer voorzien... we kregen de volle laag rijst, én bloemenblaadjes, én daarna ook nog zeepbelletjes! Ik ga dat niet snel vergeten, zeker niet dat ik 's avonds uit elk plooitje van mijn jurk rijst heb gehaald! Maar het gaf wel wat sfeer...
Toen zijn vrienden van ons die op ons hondje letten, ons hondje komen laten zien, zo konden wij toch even onze lieve schat zien en hem een dikke knuffel geven! Alvast bedankt, you know who you are!
Daarna hebben we een lekker ijsje gegeten - we hadden een ijskar laten komen, een echte aanrader! Hmmm lekker... zo leuk, iedereen zien genieten en zelf ook een lekker ijsje kunnen eten op mijn mooie dag.. (voor de duidelijkheid: ik ben dol op ijsjes. Ik zou altijd ijsjes kunnen eten :-) winter of zomer.)

Daarna zijn wij allemaal naar de feestzaal vertrokken, maakten we de foto's met de suite, maakten we een toost op bruid en bruidegom met een lekker glaasje champagne en toen zijn wij met onze fotograaf en ook met een goede vriend (die een beetje back up foto's maakte, hij doet dit enkel als hobby) foto's gaan laten maken. Zalig, een moment voor ons twee, lekker met elkaar bezig zijn en ten volle beseffen dat we eindelijk getrouwd zijn...
Rond 16u30 gingen wij aan tafel en om 19u30 kwamen de gasten voor de avond... We hadden geen "traditioneel" Belgische receptie en avondfeest, we zijn dus eerst aan tafel gegaan met een groep van 30 personen en daarna kwamen er nog 50 mensen bij. Er werden hapjes, drankjes, bruidstaart en soep geserveerd... cadeautjes ontvangen, veel enveloppen gekregen en vooral veel "proficiat" en complimentjes amai
We hebben ons echt geamuseerd, het was - tot nu toe dan toch - de mooiste dag van ons leven en we zouden het zo willen overdoen als we dat konden! Dus voor de bruidjes die nog moeten trouwen, hier een paar dingen die écht waar zijn ook al klinken ze nu super cliché....
- geniet van de voorbereidingen, dat is al een heel groot stuk van de huwelijkspret!
- maak je niet druk om het weer: we hebben zonneschijn en regen gehad en we hebben ons fantastisch geamuseerd en de meest fijne dag van ons leven gehad! Die paar druppels gaan de pret niet bederven!
- geniet ten volle van jullie dag, geniet bewust van elk moment... ook al zijn er veel genodigden, veel mensen om gedag tegen te zeggen, even een babbeltje doen, toch: geniet van die dag! Geef veel aandacht aan jullie naasten, de ouders, de getuigen... zij zullen er altijd voor jullie zijn!

Ik zou iedereen afzonderlijk willen bedanken en noemen in dit verslagje, maar besef dat dit niet gaat. Toch ga ik hier een poging doen, ook om andere bruidjes te helpen met referenties:

- Bedankt aan jullie allemaal hier op het forum, jullie waren een super grote steun voor mij, zeker als buitenlands meisje in België, want dan weet je niet hoe een Belgisch trouwfeest eruit ziet! Dankzij jullie ideeën, jullie antwoorden, jullie topics... kon ik van dit forum toch veel opsteken! BEDANKT dus van harte aan iedereen die mij hier geholpen en gesteund heeft, en ik zal hier blijven rondhangen! Ik ben nog niet weg!

- Juweeltjes: bedankt aan Dorien's Frutsels voor de prachtige juwelen! Ik wilde ze eerst zelf maken, maar uiteindelijk durfde ik dat toch niet... Jij hebt ervoor gezorgd dat ik op mijn dag echt de juweeltjes van mijn dromen mocht aandoen!

- Bruidswinkel: Blue Bruidsmode in Maastricht op de Heggenstraat! Bedankt voor de prachtige jurk! Nicky, bedankt om de jurk aan mijn wensen aan te passen, want ik vond de jurk van mijn dromen maar niet, maar dankzij jou wel!

- Kapsel en Make up: Els Broux van Ateljee-E! Bedankt meid om mij zo mooi te maken op mijn dag! :-)

- Fotograaf: Peter de Schrijver voor Enoa Huwelijksfotografie (www.huwelijksfoto.com ): bedankt om schitterend werk te leveren, de foto's die we tot nu toe ontvangen hebben zijn prachtig! Echt super! Bedankt!!!

Als jullie nog vragen hebben of iets willen weten, stuur mij misschien beter een privé-berichtje, dan zie ik het zeker!

En voor degenen die al van een foto willen genieten, ook al is dit maar een voorproefje van de fotograaf:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150286428938...

Geniet ervan!
Groetjes,
Filipa

Filipa
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 34 | Gelezen: 1990

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 17:00:58

Bedankt voor je geweldige verslagje! Ik heb mijn doosje met zakdoekjes er alvast weer moeten bijpakken ! Super dat je zo'n onvergetelijke dag hebt mogen beleven! En de foto's zijn echt prachtig...je kleed, je haar, je man, jullie hondje...alles is echt perfect samen!

Geniet nog maar enorm van die roze wolk!

Ik hoop dat onze dag ook zo mag verlopen zoals die van jullie! We zullen je tips alleszins al zeker ter harte nemen!

Lieve groetjes

Chantal

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 17:07:50

Hey Filipa meisje

Zo'n leuk verslagje! En ook de foto's zijn schitterend!
Ik wens je nog een fantastisch leven met je man toe!

Dikke knuf
Esther xxx

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 17:20:39

Heeel mooi, proficiat!!
liefs!

Fien
13-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 17:44:01

Een zeer mooi verslag! Een hele dikke proficiat en geniet van het getrouwde leven ;-)

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 18:06:07

pff ik wou dat onze dag er ook al was!! maar ik geniet zo van de voorbereidingen... en verlangen naar de dag is zo groot!!!

proficiat!! super mooi verslag en foto's van een prachtig moment in jullie leven!!!

geniet van het leven samen!!!

lies
27-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 18:13:44

de bruid en bruidegom en heel jullie dag zagen er stralend uit! Bij ons is het aftellen begonnen.

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 18:16:45

Proficiat hoor! Heel mooi verslagje en dito foto's! Geniet van de wittebroodsweken!

Liefs,

Nathalie

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 18:22:47

Filipa,

Dit was nu een verslagje waar ik al 2 weken naar uitkeek ;-)! Ik heb er enorm van genoten, en jullie duidelijk ook. Een hele dikke proficiat aan een prachtig bruidspaar. jullie straalden allebei. Ik hoop dat dit zo voor de rest van jullie leven mag zijn.

Ps ... hoe was het met boekje (101...... you know)

Geniet van jullie huwelijksleven samen!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik6-8-2011 18:36:11

Wat een leuk verslagje. Na al de stress kan je nu genieten maar ja spijtig ik ben geen lid van FB dus kan ik je foto's niet zien......

Geniet nu van mevrouw zijn.......................................

Groetjes Frida

Valérie
1-9-2012
 Meld misbruik6-8-2011 18:36:24

Dikke proficiat. Geniet ervan.
Super mooi verslagje met prachtige foto's.
Veel geluk.
Valérie

Debbie
8-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 19:09:17

Amaaaaai, das was supermooi!! en PRACHTIGE foto's! jullie straalden echt van kop tot teen! en de liefde was enorm aanwezig... superdikke proficiat!!!

An
25-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 19:09:33

Wat een prachtige foto's! Jullie stralen echt, je ziet aan de foto's dat het een geweldige dag was. Ik heb Els ook geboekt voor mijn grote dag. Nu ik zie hoe goed jij eruit zag, kan ik op mijn twee oortjes slapen :-)

Elien
21-4-2012
 Meld misbruik6-8-2011 19:14:25

Dikke proficiat!
Je was prachtig, heel mooi kleed!
Elien

Mieke
12-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 19:18:51

Hey,

Prachtige foto's.
Je zag er echt prachtig uit! Heel mooi kleed.
En een prachtig bruidsboeket.

Grts,
Mieke

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 19:34:07

Proficiat he!

Ik vind je echt héél mooi! Prachtig kleed en je kapsel is ook super!
De foto's zelf zijn ook speciaal en vind ze héél mooi!

Ik wens jullie een gelukkig en lang leven samen!

Samira
2-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 20:05:04

Wauw, tof verslag, prachtige foto's

Een dikke proficiat!

An
9-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 20:36:24

Oooh, super!

Een hele dikke proficiat!
Jullie foto's spreken voor zich: het was een prachtige dag en jullie straalden!

renske
12-8-2011
 Meld misbruik6-8-2011 20:40:16

zeer mooie foto's een heel dikke prfoticiat toegewenst en geniet van het getrouwde leven
en dat jullie elke dag zo mogen stralen ;-)
ik bedank je ook voor al je tips en enzo die je reageerde op mijn berichtjes zeer hartelijk bedankt!

grtz renske

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik6-8-2011 20:42:04

Hey Filipa en Davy,

vooreerst : onze welgemeende gelukwensen met jullie huwelijk ! De foto's spreken voor zich, he ; jullie strààlden gewoon allebei, het staat op jullie gezichten te lezen hoe intens de momenten waren, hoe mooi de dag wel was en hoe dol jullie op elkaar zijn. Wij wensen jullie dus een leven vol liefde, fantastische momenten en handenvol geluk toe ! Blijf nog maar lekker even op die heerlijke wolk zitten om glimlachend terug te blikken op die heel speciale dag ...
Nog heel veel geluk samen en veel liefs,
Fredie

P.S. : O, ik zou het haast vergeten : heel geslaagd, je uiteindelijke kapsel !

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik6-8-2011 20:57:11

Bedankt voor je verslagje, ik heb ernaar uitgekeken! Wat de foto's betreft, kan ik me alleen maar aansluiten bij de andere forummers: jullie straalden, het plaatje klopte tot in de details. Prachtig!

Geniet van jullie wittebroodsweken en van het verdere leven samen!

Eline
23-6-2012
 Meld misbruik6-8-2011 21:49:43

Prachtige foto's en een zeer mooi verslagje!!! geniet ervan
Eline

francis
6-7-2012
 Meld misbruik6-8-2011 21:53:22

van harte
en wat een leuk verslag en wat een mooie foto's als ik dit zo lees en zie krijg ik zo een zin in onze dag, maar moet nog zo lang wachten.

nou geniet van jullie broodwerken

francis

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik6-8-2011 23:23:44

super gefeliciteerd Mevr cielen !!!! jullie zagen er stràlend uit en zo te lezen was het een superdag.
Ik was deze middag nog aan het bedenken dat ik geen verslagje van je gelezen had en vreesde al dat ik het gemist had.
Blij dat het toch gelukt is met je ijskar en leuk om je jurk nu op de persoon te zien mét de bloemetjes erop genaaid.

Geniet van married life, blijf altijd even gelukkig als nu en bezoek ons hier af en toe nog eens, je tips zijn voor velen van ons bijzonder waardevol geweest waarvoor mijn grote dank !!!

xxx
brenda

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik7-8-2011 12:21:34

Wauw, echt super leuk jouw verslag!
Foto's zijn ook héél mooi!
Dikke proficiat en veel geluk samen!

Groetjes,
Sonja

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik7-8-2011 21:39:07

Hoi Filipa

Proficiat met jullie Huwelijk, leuk verslagje!!

Ik ben toch razend benieuwd hoe hij reageerde op het boekje??

Geniet er nog van!!

Grtjs

Sara

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 10:15:20

Hey Filipa,

Ik denk dat vele mensen van dit forum nog meer aan jou hebben gehad dan jij aan hen. Iedereen heeft vol spanning op jouw verslagje gewacht. En het voldeed volledig aan de verwachtingen. Ik kreeg ook tranen in de ogen en kippenvel. Spijtig dat ik hier die foto's niet kan zien, maar vanavond doe ik dat zeker :)!

In ieder geval nog eens een heel dikke proficiat! Ik wens jullie veel geluk samen en geniet nog goed van elkaar (van je prins ;))!

Doei
Sharon

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik8-8-2011 10:55:53

een heel mooi verslag dus het is heel zeker een geslaagde dag geweest. Geniet nog van de wittebroodsweken.
Heel mooie foto's.
Proficiat

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik8-8-2011 11:21:21

Hey!,

Zeer mooie foto's en heel leuk verslagje.
Hopelijk ziet onze dag er even goed uit :)
xxx

hadass

nancy
20-7-2012
 Meld misbruik8-8-2011 15:19:48

leuk verslagje hoor toen ik je verslagje las kreeg ik zelfs tranen in men ogen ,
hhihi ,echt een heel mooi verslagje ,
ik wens jullie heel veel geluk toe samen ,
en geniet ernog van samen ,

spijtig dat ik niet van jullie fotokes meekon genieten want ik kreeg spijtig genoeg de
link niet open

veeel geluk samen
grtz nanske

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik8-8-2011 18:30:10

En de foto's zijn schitterend! Jullie straalden!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik8-8-2011 19:50:32

hey Filipa

Proficiat! Jullie zagen er fantastisch uit! En jullie hebben genoten, dat kan ik wel opmaken uit je verslagje :-)

Veel geluk samen!

groetjes
Joyce

tamara
19-5-2012
 Meld misbruik9-8-2011 9:38:21

hallo Filipa,

proficiat met jullie prachtige dag.
het is leuk om jouw verslag je te lezen met tranen in de ogen.
het zijn super mooie foto's.
veel geluk samen...

tamara

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 12:47:38

Hey,

super verslagje... Echt heel veel geluk, en je zag er ech heel heel goed uit.

Groetjes Ellen

frederica
19-6-2011
 Meld misbruik15-8-2011 11:05:26

Geen woorden voor...echt prachtig!!!Veel geluk samen!!! XXX

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info