TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
An
9-9-2011
|
6-8-2011 20:31:41
Hoi Valérie!
Zo doen wij het:-:-)! Wij hebben die bruidskindjes: Ons dochtertje (Ze zal dan 16 maanden zijn) Mijn 2 petekindjes, allebei jongetjes. (Zij zullen dan 14 maanden en 18 maanden zijn.)
Aangezien onze meid en mijn jongste petekindje nog niet kunnen lopen, denken wij eraan om een 'bolderkar' te nemen en hen naar het altaar te rijden.
De kleedjes: Wij gaan kleedjes kopen van Filou & Friends. Wij bekostigen de outfit maar vragen wel aan de mama's & papa's om zelf voor schoentjes te zorgen. We hebben voor elk ook een knuffel van Sigikid. Alvast veel voorbereidingsplezier, An
|
|
Katrien
12-5-2012
|
6-8-2011 20:46:39
Beste Valerie
Wij gaan voor 4 bruidskindjes :-) De twee kids van m'n nicht (dat zijn de oudste) en de twee kids van m'n verloofde z'n broer (mijn verloofde is ook peter van hun zoontje). Ze hebben de leeftijden: - 4 jaar meisje - 6 jaar jongen - 11 jaar meisje - 14 jaar jongen Mijn nicht zei onmiddellijk toen ik het haar vroeg of hun kids nog bruidskindjes willen zijn, dat zij dit zouden bekostigen qua kledij. Wij (mijn broer en ik) zijn ooit (toen ik zelf nog kid was) ook bruidkindjes geweest bij haar en toen hebben mijn ouders ook onze kledij betaald dus vandaar... Met m'n vriend z'n broer hebben we nog geen afspraken maar ik denk dat ook zij dit zelf zullen betalen. We gaan natuurlijk wel samen op pad zodat alles mooi samenpast. Ik heb het mijn nicht gewoon aan de telefoon gevraagd toen we aan het afspreken waren om te gaan eten in het weekend (ik kon niet meer wachten tot dan om het haar te vragen ;-)) en ze was direct in de wolken dat haar kids dat mochten doen! :-) Groetjes Katrien
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
6-8-2011 20:53:37
Hoi Valérie! Binnen de familie hebben we een vijftal jongetjes van dezelfde leeftijd (5 jaar), tussen hen kiezen zou dus wel eens pijnlijk kunnen worden. Ook is er geen enkel meisje "beschikbaar". Wij hebben dus gekozen voor het dochtertje van Peter's beste vriend en het zoontje van mijn beste vriendin. Deze 2 personen zijn toevallig ook onze getuigen: is niet bewust zo gekozen maar het zal wel leuk zijn dat de ouders de hele dag mee op pad zijn. De kindjes zijn namelijk nog tamelijk jong (2,5 en 3,5 tegen onze trouwdatum). Ik ga samen met de mama's shoppen en wij betalen de outfits; de ouders betalen de schoentjes. Wij hebben tegelijk gevraagd met de getuigen question: beide ouderparen waren fier en ontroerd! Succes ermee, Groetjes
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
6-8-2011 20:54:55
Oh ja, nog vergeten: wij voorzien voor elk een knuffelkonijn met een truitje met hun naam op. Kunnen ze overal mee naartoe slepen + zo hebben ze ineens een fijn aandenken.
|
|
karen
15-9-2012
|
6-8-2011 21:02:15
Hé Valerie,
Hier gaan onze 2 dochtertjes bruidsmeisjes zijn zodat zij zich die dag ook speciaal voelen.
Mijn broer zijn kindje is laatst bruidsjongen geweest. Hij is 18 maanden. Hij was dit samen met 2 oudere kindjes en zij hebben er dan een beetje voor gezord dat hij de juiste richting uitliep enzo en dat was goed gegaan. En de ouders van de kindjes hebben zelf de kleertjes betaald.
Ik denk dat je misschien bij de oudere kinderen is moet horen of zij dat nog willen doen. Ik had hier eens gehoord bij de petekindjes die 9 jaar zijn en zij zagen dat niet zitten.
Groetjes
|
|
Severine
24-9-2011
|
6-8-2011 22:46:48
Wij hebben 3 bruidskindjes genomen, onze baby zal net 1 jaar zijn en net niet kunnen lopen, z'n neefje is er 3 geworden en 'n meisje van ons vrienden zal het bruidsmeisje zijn. Tot zover ik wist, betaald het trouwkoppel de bruidskindjes. (vind ik eigenlijk stom, maar het hoort erbij), voor details, schoenen en zo staan wij verder niet in, vindt het dan ook een schone geste! groetjes
|
|
cindy
17-9-2011
|
7-8-2011 8:47:07
wij hebben 4 bruidskindjes, onze eigen kids van 13,12 en 9 jaar en het kindje van mijn beste vriendin 5 jaar.
We hebben voor de kleinste ook de kleren en schoenen betaald.
|
|
Roxanne
25-6-2011
|
7-8-2011 10:48:37
Ik had 11 bruidskindjes... Ik ben juf en heb dan de kindjes van mijn klasje gevraagd... (2 kindjes konden niet). De kindjes waren 6 jaar.
Ik had eerst de toestemming gevraagd aan de ouders...
Ik wou dat alle jongens en dat alle meisjes hetzelfde aanhadden dus heeft mijn tante de kledij allemaal zelf gemaakt.
We hebben wel alles zelf betaald en ik vind ook dat dit zo hoort.
Ik heb geen enkele negatieve reactie gekregen dat deze kinderen geen familie zijn. Ik kreeg alleen maar de reactie van ZOVEEL??? maar nadien vond iedereen het prachtig!
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150259463422361.326578.642222360&l=5ae75a0b39&type=1
dit zijn de fotokes :-)
dus gewoon doen waar je zin in hebt...
|
|
Amy
25-5-2012
|
7-8-2011 11:06:46
Wij hebben 4 bruidskindjes 2 van mijn oudste broer,1 van mijn andere broer en 1 van mijn toekomst schoonbroer.
Het zijn 3 meisjes en 1 jongentje
meisje van 4jaae
Meisje van 3 Jaar
Meisje van 18maanden ons petekindje van ons allebei
En dan het jongentje van 14 maanden als de klenste nog niet kan lopen nemen wij een bolderkar.
En de kleertje kopen de mijn ouders van de 3 meisjes en mijn toekomstige mama van het jongentje.
De oma stonden daar op dus kan ik dat niet weigeren
Maar je moet doen waar je u goed bij voelt.
Ik kon niet kiezen tussen de kindjes van mijn broer en voor de minste ruzie nemen wij ze allemaal
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-8-2011 11:39:23
Wij hadden er géén. Wij vonden dit geen meerwaarde en hadden ook niet echt kleine kindjes in de familie, tenzij dan achterneefjes en -nichtjes, maar die zien we niet vaak... Buiten de familie kindjes nemen, kan dan weer gevoelig liggen... Dus nee, geen bruidskindjes en dat was ferm relaxed! :-)
Als juf zijnde, vond ik het heerlijk om véél kindjes in de viering te hebben, maar ik vond het ook zalig dat ik eens een keer niet zélf op hen moest letten en hen stil moest houden! :-)
|
|
Britt
23-6-2012
|
7-8-2011 14:11:42
Wij hebben 3 bruidskindjes, mijn petekindje (dochtertje van men getuige, zal tegen dan 16 maand zijn en wel kunnen lopen met hulp) de dochter van mijn zus en de zoon(petekindje van mijn verloofde) van zijn broer.
Mijn zus heeft 2 kindjes en mijn schoonbroer 3 dus om de kerk int midden te houden hebben we bij elk 1 gekozen. Wij betalen de kledij + schoenen. Ik vind dit niet meer dan normaal aangezien wij kiezen wat ze gaan dragen.
groetjes
Britt
|
|
robine
31-8-2012
|
7-8-2011 20:10:01
Wij nemen onze kindjes.. worden 4 dagen na onze trouw 3j (2-ling) mijn ouders gaan wss de kindjes hun kledij betalen. ben er alleen nog niet uit of ik echt een "trouwkleedje" ga kiezen of "gewone" kledij dat ze achteraf voor school ofzo nog kunnen aandoen.
|
|
Brenda
10-9-2011
|
7-8-2011 23:41:51
wij hebben mijn metekindje als bruidsmeisje (ze zal de week erop 9j worden).
Ik heb het haar zelf gevraagd, niet aan haar ouders.
En de kledij is eigenlijk vanzelfsprekend geweest dat ik die zou betalen : ik heb een jurk gekozen uit de collectie van een bevriende ontwerpster en die wordt nu door een naaister op kinderformaat gemaakt en haar moeder zou het met de kostprijs niet eens geweest zijn denk ik...
haar schoentjes koos ik in de solden (witte kicker sandaaltjes met zilver) en daar kan ze dan hopelijk in september nog wat aandoen...
|
|
jamina
31-8-2012
|
8-8-2011 16:06:03
Wij trouwen de dag voor jullie, dus dikke proficiat en hebben gekozen voor 2 kindjes, ons eigen zoontje zal dan 2,5 jaar zijn en mijn metekindje is dan 1,5 jaar en das een meisje, dus een perfecte mix... ondertussen heeft dan ook mijn schoonzus een kindsje van een jaar, maar omdat we geen van beide meter of peter zijn, vinden we niet dat we ons hier slecht over moeten voelen, alhoewel we dit al vaak hebben moeten horen :-) maar 3 kindjes vinden we dan ook te kostelijk...
Wij bekostigen zowiezo de kleerkes... vind dit eigenlijk ook normaal, alhoewel men zus het zeker niet erg zou vinden dit zelf te doen voor haar kindje...
Ik denk dat je je ook goed moet voelen bij de kinderen zelf, bij welke kindjes heb je een goede band, en bij welke minder... uiteindelijk is het jullie dagje... en moeten jullie je allemaal tip top voelen bij elkaar!! Veel succes!!
|
|
Nienke
2-9-2011
|
11-8-2011 22:17:43
Bij ons moet het juist lukken dat wij allebei meter en peter zijn van een kindje van mijn zus en zijn broer. Het meisje wordt in januari 3 en de jongen wordt in november 2. De ceremoniemeester vondt in het begin dat ze iets te klein worden maar wat is er schattiger dan 2 kleine kindjes die samen de kerk komen binnenwandelen. En wat maakt het uit dat ze eens buiten de lijntjes kleuren, het zijn kinderen en niemand maakt zich hier druk om. De kleertjes hebben wij zelf betaald, de ouders mochten mee maar moesten niet. Uiteindelijk zijn wij alleen met de kindjes geweest en de ouders waren supercontent met hetgeen wij gekozen hebben.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|