TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
|
Lesley
15-10-2011
|
7-8-2011 22:01:51
Hey Ilse, wij hebben besloten om de kindjes niet mee te nemen naar het avondfeest. Mijn zoontje is juist 4 geworden en mijn dochtertje gaat juist een jaar zijn als we trouwen. Toen we aan het plannen waren wou ik ze wel eerst meenemen als er plaats was om eventueel een bedje enz te zetten, maar dit is bij onze feestzaal niet mogelijk en mijn dochtertje is nogal op haar rust gesteld, dus we gaan ze bij de babysit thuis laten. Wij hebben voor het buffet 's middags en het avondfeest 's avonds 2 verschillende plaatsen, dus gaan daar in tussentijd dan overhuis om afscheid van ze te nemen. Je zou wel een babysit kunnen zoeken die de hele dag met je meegaat en de kindjes ook achteraf mee naar huis kan nemen als ze moe zijn of als er een aparte ruimte in de zaal zou zijn, ze daar leggen in een reisbedje, is mss alleen moeilijk om ze dan nog eens achteraf terug mee naar huis te krijgen. Je hoort ook regelmatig dat ze een kinderdisco doen na het eten en voor de openingsdans zodat de kinderen er ook iets aan hebben gehad en daarna naar huis gaan.
|
|
Lesley
15-10-2011
|
7-8-2011 22:04:01
Met het eten gaan ze dus wel mee en hebben we een zaal gekozen waar ze ook gewoon kunnen rondrennen enz zonder dat er brokken zouden kunnen vallen Wij trouwen al om 11 uur, daarom hebben wij 's middags eten voorzien voor de suite en terwijl wij dan afscheid nemen van onze kindjes, gaat de suite even overhuis om zich wat op te frissen voor het avondfeest.
|
|
Fredie
26-6-2010
|
7-8-2011 23:22:09
Onze kinderen waren er heel de avond bij en zijn pas tegen 03:30 h in slaap gevallen (de kleinste van 4 dan toch). Voor ons hoorden ze er gewoon bij dus geen sprake van dat ze eerder naar huis zouden gaan. Maar de dag van het feest waren ze wel goed uitgeslapen. Onze kleinste is ons nog steeds heel erg dankbaar dat ze alles heeft mogen meemaken en neen, op geen enkel moment hadden wij -of andere gasten- de indruk dat het een kindertuin was of dat er moest gebabysit worden... We hadden heelwat spelletjes, kleurboekjes e.d. voorzien en er is ook veel gespeeld maar de aanwezige kids hebben zich even goed geamuseerd, eerst buiten in de speeltuin tot het donker werd en daarna op de dansvloer, als de rest van onze gasten en ze zijn niet beginnen huilen van vermoeidheid, integendeel ! Maar ieder moet voor zichzelf weten hoe z'n kleintjes zich gedragen wanneer ze moe worden, he.
|
|
Cindy
17-9-2011
|
7-8-2011 23:22:17
Hoi Ilse,
Wij hebben ook 2 kindjes (2 en 4) en zij gaan mee naar het avondfeest. We hebben een babysit die 's middags (trouwen om 14u vd wet) al aanwezig zal zijn zodat onze zoontjes niet steeds aan ons been hangen ;) en zij gaat gewoon heel de dag mee met ons. Op het avondfeest zal ze ook zijn en tegen dat de kinderen moe worden gaat ze met hen naar huis.
Wij doen niets speciaals met de intrede... zou wel graag hebben dat onze zoontjes bij de openingsdans mee op de dansvloer staan, maar aangezien dat redelijk laat zal worden, liggen ze daartegen misschien al in hun bed. We gaan van hen niet teveel verwachten, de dag zal al lang en vermoeiend genoeg worden voor hen.
Succes!
|
|
Severine
24-9-2011
|
8-8-2011 0:35:26
Wij zitten ook met hetzelfde probleem. Ons baby'tje zal net 1 jaar worden op ons feest. Vandaar dat wij hem ergens de hele dag in mee betrekken. Maar ik heb op safe gespeeld en heb 2 oppas gevraagd, de ene gaat mee van 's morgens vroeg tot 19u en dan neemt een andere oppas het over tot 's morgens (wij hebben er een hotel bij en hebben een extra kamer geboekt voor oppas en ons kindje) vroeg. Maar wou nog eens weten wat jullie voor deze oppas als kado zouden voorzien of gewoon per uur betalen?
|
|
Nancy
19-5-2012
|
8-8-2011 8:18:39
Onze kindjes zullen 5 en 3 zijn. Wij eten enkel met de suite en dit begint al rond 18.00. Voor de andere gasten is er vanaf 20.00 receptie voorzien. Bedoeling is om dan op tijd met de openingsdans te beginnen. Mijn plan is dan om eerst even met mijn kersverse echtgenoot te dansen en dan nog even de kindjes erbij halen. Dan mogen ze nog even blijven en gaan ze daarna naar mijn mama waar dan een babysit komt.
Veel succes nog met de voorbereidingen!!
|
|
heidi
|
8-8-2011 8:41:49
onze kindjes waren 3 en 2jaar toen we trouwden, en ook enorm gesteld op hun rust, ze zijn de hele dag meegeweest, maar we hadden er wel voor gezorgd dat ze s'middags hun dutje konden doen, wij deden s'ochtend eerst fotoshoot met de kindjes en tijdens hun dutje maakten we foto's zonder de kindjes, op de receptie waren ze ook aanwezig maar nadien hebben we ze met iemand laten meegaan, dit vonden ze helemaal niet erg want ze kenden die mensen goed en voor ze vertrokken werden ze nog eens verwend met geschenkjes van ons en de oma's en opa's (en ook hadden sommige gasten iets voor de kindjes voorzien), wij kozen bewust op geen kindjes en ook onze eigen kindjes niet op het avondfeest te houden, s'avonds wou ik eens een avond uit de bol kunnen gaan met mijn man en dat gaat niet als er 2 kindjes steeds aan je kleed hangen...
|
|
kkkkkk
30-6-2012
|
8-8-2011 9:50:55
Onze meisjes zullen 5 en 6,5 zijn en we gaan ze erbij proberen houden. We laten het feest vroeg starten, denk ontvangst rond 17u met aperitief, dan bbq en dessertenbuffet. Rond 22u willen we starten met openingsdans, eerst ons 2-tjes, en dan met ons 4-tjes, of misschien omgekeerd. Er is een ruimte waar de kids kunnen slapen als het nodig is. Vermoedelijk gaan we ook babysit aanspreken om er de ganse dag bij te zijn. Spannend in elk geval, maar we willen ze er enorm graag bij hebben!
|
|
Penny
20-7-2011
|
8-8-2011 9:55:40
Onze kinderen van 5 en 3 hebben heel de dag meegefeest. Wij hadden onze receptie op hun afgestemd en op de andere kinderen van de familie Bij het avondfeesst waren alleen onze 2 er nog. Zij hebben mee gegeten en hebben onze openingsdans meegedaan. Wij hadden na ons liedje nog het liedje van Mega Mindy Smoorverliefd en hebben dan met hen gedanst. Daarna zijn ze naar huis naar de babysit gegaan.
Het was een lange dag voor hen maar ze zijn die heel goed doorgekomen. Ze zijn zelfs nog een paarb uur wakker geweest om alles aan de babysit te vertellen!
|
|
Erika
7-7-2012
|
8-8-2011 10:51:32
Onze kindjes zullen net 4 en bijna 2,5 zijn. Wij hebben de onthaalmoeder gevraagd om op onze schatten te passen. Zij vond dit een hele eer! De kinderen blijven daar dan van s'avonds en blijven daar slapen. Onze kinderen hebben de onthaalmama super graag, ze gaan er graag naar toe en kennen het daar hé! Ik ben de hele avond en nacht dan ook gerust dat ik me geen zorgen moet maken. Een "vreemde" babysit zag ik niet zitten, want iedereen die je kent is natuurlijk op je feest.
|
|
Shanna
8-6-2012
|
8-8-2011 12:51:07
Bij ons huwelijk volgend jaar zullen mijn kids 2,5 en 4,5 zijn. Wij hebben heel bewust voor een zaal gekozen met een balkon bovenaan. Daar wij een grote familie hebben met nog veel kleine kindjes, en ook de kindjes van onze vrienden, voorzien wij daar een slaapruimte te maken. De mensen kunnen dan zelf plooibedjes of logeerbedjes meebrengen en hun kindjes te slapen leggen wanneer ze dat willen. Er is wel altijd iemand die een oogje in't zijl kan houden.
Wij trouwen om 15u voor de wet (dus hebben ze eerst hun dutje kunnen doen) en vandaar direct naar de feestzaal voor de diner. Tegen 17u aan tafel, aangepast menu voor de kids voorzien. Rond 21u onze openingsdans waar we ze bij betrekken. Nadien kunnen ze nog opblijven zolang ze willen en als ze moe worden leggen we hen te slapen.
Wij hebben zo al meerdere trouwfeesten gedaan en is altijd al goed verlopen. Er moet natuurlijk wel gelegenheid zijn in de zaal waar jullie voor kiezen.
|
|
tima
8-9-2012
|
8-8-2011 14:03:06
ons zoontje zal 4 jaar zijn hij komt heel de dag mee tot en met de receptie mag ie hapjes eten nog wat aandacht krijgen van de gasten en dan gaat hij huiswaars . mijn zoontje is nogal gesteld op zijn uren staat ie om 7u op is ie tegen 19u moe vraagt ie zelf naar ze bedje kan hij niet gaan slapen wordt ie knap lastig dus daar heb ik geen zin in en een dutje wil ie al lang niet meer doen dus geen optie aja wij hebben ook een vriendin van de familie die voor babysit speelt en zij daot dit als huwelijks kadoo voor ons
|
|
robine
31-8-2012
|
8-8-2011 17:25:36
Hoi, hier hetzelfde probleem... wij trouwen pas 31/8/12... onze kindjes gaan hele dag mee tot het eten en dan gaan ze samen met mijn schoonzus haar 2 kindjes (dan 2,5 en 6,5) mee naar haar thuis waar dan een babysit samen voor de 4 kindjes zorgt. onze kindjes worden 4dagen na onze trouw 3 jaar !! de exacte babysit weten we nog niet... ik heb geen zussen aan mijn kant dus iedereen die wij kennen is dan aanwezig op trouwfeest... wss de schoonmoeder van mijn schoonzus.
|
|
Liesbeth
19-5-2012
|
9-8-2011 13:29:36
Onze kindjes gaan de hele dag mee op stap, tegen dan zijn ze drie en half en vier en half en 's avonds gaan ze bij vriendjes uit de klas slapen, deze komen bij ons thuis 's middags voor de mis op de thuisreceptie en gaan mee naar de kerk...na de photoshoot gaan ze dan naar die vriendjes...Wij denken dat de dag al vermoeiend genoeg zal zijn en willen ook voor onszelf 's avonds een eigen moment hebben...
|
|
Katja
17-6-2011
|
9-8-2011 16:44:24
Hallo Ilse
Ikzelf ben op 17 juni getrouwd en heb 2 kindjes (2 en 4,5jaar).
Ons huwelijksdag begon eigenlijk maar in de namiddag, aangezien we enkel voor de wet getrouwd zijn om16u.
Ons zoontje van 2 hebben we zijn gebruikelijke middagdutje laten doen.
En onze dochter is op de middag mee met mij naar de kapper gegaan.
Achteraf zijn ze dan heel de tijd bij ons geweest er was namelijk genoeg familie waar ze mee konden spelen :-)
Ik heb mijn zoontje dan zelf tegen 21u naar huis gebracht en in zijn bed gestoken en onze babysit heeft het dan van ons overgenomen.
Onze dochter is gedurende heel het feest bij ons gebleven en heeft het volgehouden tot het einde, ca 2u. Ja bij ons was het niet zo laat omdat we heel veel familie hadden die nog van west vlaanderen naar Antwerpen moesten rijden.
We hebben wel 2 weken later nog een 2e feest georganiseerd voor vrienden en collega's, maar toen waren onze kindjes niet aanwezig, zodanig we volledig uit de bol konden gaan :-)
Moest ik mijn huwelijk opnieuw organiseren, zou ik het net op dezelfde manier doen als toen.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|