Nu Online
Momenteel zijn er 583 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat heb ik spijt over de voorbije jaren...

8-8-2011 9:59:08
toen ik het de trouwende koppels moeilijk wou maken door :
- allemaal 1 frank stukken (toen bestonden die nog) te geven, maar wel in een emmer glucose van 10 liter
- stapels oud krantenpapier af te geven waar het geld tussen verstopt zat en ze dus blad per blad open moesten vouwen
- munten met van die sterk klevende bruine plakband aan elkaar te plakken.

dat was allemaal omdat ik dacht zelf nooit te trouwen !!

ik heb er nu al een paar horen gniffelen toen het over onze trouw ging dus ik hou mijn hart vast...

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1183

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik8-8-2011 10:26:58

hahaha ja ja ken dat gevoel!!! Als ik sommige hoor babbelen dan denk ik al in m'n eigen "kalm blijven, alles komt goed.." in principe ga ik me al voorbereiden op het ergste dan kan het alleen nog maar beter zijn!! Hahaha!!
Mja dat hoort er nu éénmaal bij hé... het kan nog plezant worden
groetjes xxx

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-8-2011 11:22:18

Idd! :-)
Maar ik geef je één goede raad: als je zo'n geldcadeaus krijgt, probeer die zelf uit te geven bij de bakker, de krantenwinkel,... Want als je daarmee naar de bank gaat, krijg je nooit je totale bedrag in handen! Die moeten dat nl. verzenden naar de Nationale Bank waar alles wordt nagekeken (of er geen vals geld tussen zit, Turkse lira's ipv euro --> lijken goed op elkaar!,...) en die rekenen natuurlijk kosten aan! Wat wel jammer is van je geldcadeau, natuurlijk...

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik8-8-2011 11:27:09

Ik vind het ook zo'n heikel puntje.
Ik ben al 37 jaar, dus ik had zeker nooit meer gedacht nog te trouwen.
Dus voor mij was het dan ook geen probleem dat ik mee zo van die dingen organiseerde voor anderen.
Nu trouwt mijn beste vriendin in oktober en heb ik een erg dubbel gevoel. Ik zou zo graag samen met de andere meisjes vanalles uitsteken, maar ik weet dat ik het dubbel en dik terug mag verwachten.

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik8-8-2011 11:48:41

Wij hebben er geluk geen gekregen :-)
Hadden er ook heel veel schrik voor maar geen enkel fopcadeau of klein geld ergens in verstopt!

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik8-8-2011 12:10:30

wij hadden er een heel serie. Wij hebben alles wel naar de bank gebracht en hebben niets moeten betalen.

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik8-8-2011 12:21:03

ik heb zelf een bakkerij dus worst case scenario moet ik de komende jaren niet meer naar de bank om kleingeld te halen ;o)

Jill
9-3-2012
 Meld misbruik8-8-2011 12:53:16

Het is inderdaad waar dat je niet alles krijgt als je dit binnenbrengt in de bank. Maar voor ongeveer 10 kilo kleingeld kost dit een kleine vier euro... Dus ik denk niet dat het op die vier euro aankomt he.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik8-8-2011 13:36:02

En toch zijn het de kado's waar je leuke herinneringen aan hebt (en regelmatig nog aan terugdenkt en gniffelt)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-8-2011 14:21:34

@Jill: De juiste prijs van de kosten weet ik niet... Wij hadden ook alles binnen gedaan en moesten geen kosten betalen, aangezien mijn papa in de bank werkt... ;-)

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik8-8-2011 15:10:29

ik vrees daar ook voor hoor. wij zijn gisteren zelfs op de bespreking van onze grote dag buitengestuurd omdat ze nog het een en ander moesten bespreken ben toch eens benieuwd wat ze in petto hebben.

Katrien
12-5-2012
 Meld misbruik8-8-2011 21:08:29

De kosten voor het kleingeld zijn 3,72 euro voor een zak maximaal te vullen tot 10kg.
En dit bij Dexia Bank :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...