TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Chloë
3-9-2011
|
8-8-2011 21:42:08
Wij hebben het beperkt gehouden in de zin van het budget. Wij hebben wel receptie en avondfeest (= dansfeest) maar eten enkel met onze ouders, broers en getuigen. Dit kost ons in totaal een 5000euro Receptie en avondfeest en ook zelf ineengestoken viering (om er net iets meer van te maken) doen wij in een parochiezaal, wat een pak geld scheelt! Onze zoon die tegen dan 15 maanden oud is, zal een prachtige rol als ringendrager krijgen!
|
|
Lesley
15-10-2011
|
8-8-2011 21:42:56
Hey Sylvie, wij gaan in de dag met de naaste familie een buffet eten (ongeveer 20 man), we wilden dit eerst gewoon thuis doen, maar ik begin een beetje schrik te krijgen van de rommel enz en nu hebben we een zaal gevonden die gratis verhuurt als je daar eet, dus daar ga ik volgende week eens horen. Voor 's avonds hebben wij een dansfeest met een receptie met warme hapjes en bruidstaart/dessertenbuffet voor iedereen. We trouwen enkel voor de wet, geen speciale auto's, maar je zit toch wel heel vlug op een bepaald bedrag ook al hou je er rekening mee Mijn zoontje is 4 en mijn dochtertje gaat juist een jaar zijn als we trouwen. We gaan tussen het buffet en het avondfeest nog overhuis om ze dan achter te laten bij de babysit. Het is denk ik de normale reactie van de mensen dat ze direct achter het feestje vragen, was hier ook zo Maar je moet doen waar je je goed bij voelt hé, als jullie geen feest willen, dan moet je dat zeker niet doen. Wij wilden in't begin gewoon een zaal huren en alles zelf regelen, maar zijn nogal vlug van dat idee afgestapt omdat het toch ook duur uitkwam en veel werk met zich teweeg bracht. Misschien kan je zo'n brochetterie nemen met binnenspeeltuin aan ofzo? Of een zaal zoeken waar je nog een springkasteel ofzo in geraakt en dan toch in de dag een feestje geven? Ik ga als de zaal groot genoeg is ook horen voor zo'n indoorspringkasteel want mijn zus heeft 2 dochtertjes van 2 en 4 jaar die in de dag ook gaan meekomen ('s avonds geen kindjes op het avondfeest, zaal is daar echt niet voor ingericht)
|
|
Cindy
10-9-2011
|
8-8-2011 22:05:31
Hey Sylvie,
Wij gaan trouwen in heel intieme kring, eigenlijk weet niemand buiten mijn moeder dat we gaan trouwen en de dag zelf halen we mijn schoonmoeder en mijn ouders op, gaan naar het gemeentehuis en achteraf gaan we iets eten, dit vooral omdat we niet houden van die belangstelling, ook hebben wij 2 kleine kids (3 en 1.5 jaar) en wij zijn ook nog grondig aan het verbouwen of beter gezegd bijbouwen, dus wij geven ook liever onze centjes aan onze verbouwingen. De reden dat wij niemand iets gezegd hebben is dat ze ons zeker niet konden proberen van gedacht veranderen, we trouwen zoals WIJ het willen niet zoals een ander het wil.
Dus doe wat goed is voor jullie al dan niet met een feest
|
|
Saskia
8-6-2012
|
8-8-2011 22:17:41
Hey,
Hier trouwen wij een beetje om hetzelfde principe (uiteraard zien we elkaar ook wel graag)
We willen er ook niet enorm veel geld aan geven omdat we net een nieuwbouw hebben en 2 kleine meiden. Maar zelf wou ik toch "iets" doen en mensen waarvan we houden erbij hebben.
Je kan het toch echt wel zelf zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Als je is goed rond hoort vind je altijd mensen die je met dingen willen/kunnen helpen.
Maar zoals ook eerder al vertelt, jullie moeten doen wat jullie zelf graag willen.
Als jullie het intiem willen houden dan zeker doen.
Zo is één van mijn beste vriendinnen in het huwelijk getreden (enkel voor de wet) en hebben die iedereen voor de receptie gevraagt en nadien enkel met de familie gaan eten dus ook geen dansfeest!
Niemand had hier commentaar op hoor.
Veel succes
|
|
Severine
24-9-2011
|
9-8-2011 1:03:40
Je kan ook enkel trouwen voor de wet. en desnoods voor de kerk er dan bij. En je moet daar niet mee inzitten tegenover anderen, begrijp jou volkomen, een feest geven kost een bom geld, maar je kan de mensen te woorde staan als je gewoon zegt dat je het intiem wilt vieren!
|
|
heidi
|
9-8-2011 8:41:23
mijn zus is in Juni getrouwd, ik mocht alles regelen maar ze hadden bijna geen budget, en toch vond iedereen het mooi en was het er niet aan te zien dat het goedkoop was,
haar kleedje hebben we voor 100euro gekocht in rue de brabant (het was een nieuw en zeker niet aan te zien dat het goedkoop was), juwelenset heeft ze van mij als geschenk gekregen, avondfeest was een dansfeest, duidelijk vermeld op de uitnodigingen (uitnodigingen zelf gemaakt), er was wel een huwelijkstaart voorzien (zelf gebakken aangezien ik en mijn man traiteur zijn) en broodjes voor het avondfeest...
de zaal was een parochiezaal maar zeer mooi aangekleed met weinig geld, dj was iemand dat we kennen en het zaalhulp kwam van kennissen
haar huwelijk zal nog geen 2500euro gekost hebben met drank, gemeente kleed en alles in...
je kan een feest echt wel budgetgericht doen als je wat hulp hebt van anderen... mijn zus haar zwaarste kost van de dag was de fotograaf omdat ze dit wou, deze koste 500euro en het resultaat is zeer mooi
|
|
Kathleen
14-5-2010
|
9-8-2011 9:14:41
Dag Julie,
Hoewel we geen kindjes hebben en niet met verbouwplannen zitten, hebben we onze trouw heel bescheiden gehouden. We zijn alleen voor de wet getrouwd. 's Avonds zijn we met onze ouders en getuigen uitgebreid gaan eten in een wat chiquer restaurant.
Alleen op onze ringen en fotograaf hebben we niet op een euro gekeken. Onze kledij was ook niet goedkoop, maar we kunnen het nog aandoen als de gelegenheid zich voordoet.
Onthou één ding goed. Het is jullie huwelijk en jullie doen het zoals jullie het willen. Commentaar krijg je toch eender wat je doet.
Groetjes,
Kathleen
|
|
Sylvie
11-5-2012
|
9-8-2011 21:15:51
Hey allemaal, Bedankt voor de reacties! Ik ben nu nog meer overtuigd om het intiem te houden en 's avonds gewoon te gaan eten met onze ouders en de getuigen. Het enige waar ik niet ga op besparen is de fotograaf en de ringen want dat zijn toch de mooiste herinneringen die we er zullen aan overhouden
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|