Nu Online
Momenteel zijn er 304 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat zouden jullie doen met een kapster?

9-8-2011 19:38:29
hallo,

mijn toekomstige schoonzus is kapster. op onze dag zal zij zichzelf moeten doen, hun mama, hun zus, mijn vriend wil ze enkele dagen voordien al knippen en die dag dan met wat gel, ... maar ze wou mij ook doen.

onze drie zussen zijn de getuigen.

ze heeft mij al laten verstaan dat ik haar moet betalen, over proefkapsels begint ze nu nog niet graag, en ze is sinds onze verloving al een paar keer bots tegen mij geweest ... net zoals drie dagen geleden!!!

wat zouden jullie doen in mijn plaats? ik ben er over aan het nadenken om toch iemand anders te nemen ...

graag jullie gedacht,
bedankt

ps : mijn vriend zegt dat dat eens moet gedaan zijn, dat ik moet doen waar ik mij moet bij goed voelen. maar zij wordt wel 1 van de getuigen e! en het is mijn vriend zijn zus!

dorien
5-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 566

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik9-8-2011 19:42:25

eerlijk gezegd ik zou iemand extern zoeken. Zeg gewoon dat je haar wilt ontlasten met zo een drukke ochtend, en dat ze moet genieten van de dag zelf.
JIj kan beter tegen een vreemde zeggen wat je wilt en niet wilt, en je ontwijkt er gevoeligheden mee.

Zeker als je ze moet betalen

Gr
Sarah

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik9-8-2011 19:47:54

Ik volg Sarah.
Het gaat al gigantisch druk zijn voor haar en dan vindt ik het eigenlijk als getuige er een beetje over dat ze jou laat betalen. Je zou haast denken dat ze jullie huwelijk aangrijpt om op korte tijd veel geld te verdienen en met de eer te gaan lopen, terwijl het jullie dag is, jullie die met de eer gaan lopen.
Je ventje heeft ferm gelijk als hij zegt dat je je gedacht moet doen. Je kunt het inderdaad een beetje mooi inkleden tegen haar dat ze het al druk genoeg gaat hebben.
Bovendien loop je het risico dat ze - door het vele werk - niet top zal presteren. Ze kan zich dan beter op zichzelf concentreren en de andere mensen die ze al gaat coifferen.
Fijn dat ze het wil doen, maar niet tegen betaling en als jij ééntje uit een lange rij wordt.
Een andere kapster zal zich enkel met jou bezig moeten houden en daar kun je ongezouten je gedacht tegen zeggen.

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik9-8-2011 21:33:29

Ik volg de mening van de anderen hierboven...

Als je iemand extern neemt, kan je wel al een proefkapsel doen op voorhand en zo. En zo kan je ook ECHT zeggen wat je wil en niet wil!

Succes!

xxx

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik10-8-2011 8:56:20

Dag Dorien, ik ga ook volledig akkoord met wat hier al boven staat! Ze zal het te druk hebben, en het laatste wat je wil is uit beleefdheid je mening niet voldoende ventileren en dan eindigen met een kapsel dat je ding niet is. Dat ze jou zou laten betalen, vind ik er echt over, maar dat is eigenlijk gewoon een extra reden om gewoon iemand anders te kiezen.

Ik denk ook dat je dit voldoende mooi kan inkleden zodat ze zich niet aangevallen voelt, het kan zelfs eerder zo overkomen dat je niet wil dat ze te veel om handen heeft en jullie relatie net verbeteren.

Groetjes,
Hanne

Shanna
21-9-2012
 Meld misbruik10-8-2011 9:26:13

Hey Dorien,

Ik zou ook iemand anders nemen hoor!
Jij moet je goed voelen die dag, het is tenslotten U dag en niet die van iemand anders!
En dan wil ze jou der nog voor laten betalen ook...

Volg hier maar je vriend!

Groetjes,

Shanna

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik10-8-2011 9:44:18

Hoi,

Ik zou ook iemand anders proebern nemen maar ik snap wel dat het niet simpel is dit over te brengen zonder kwetsend over te komen.

Je kan wel proberen het in te kleden op basis van je dagschema. Als ze al 3 vrouwen moet kappen en je aanstaande moet "opfrissen" zal ze daar al wel een paar uurtjes zoet mee zijn. Denkelijk zal het dan nog moeilijk zijn dit in te passen zodat ook jou schema mooi klopt... Het is uiteraand niet de bedoeling dat je aanstaande schoonzus (en jij) om 4 uur uit bed moeten om op tijd klaar te geraken.

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-8-2011 14:09:28

Ik zou het ook niet doen omwille van de dagplanning! Zo'n kapsel duurt toch al snel 3 kwartier à een uurtje. Zichzelf, de mama en de zus zullen dus al zo'n kleine 3 uur innemen en dan jij er nog bij... Dan is ze 4 uur bezig! Hoe gaat ze dat allemaal op één morgen doen??

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik10-8-2011 17:34:31

Ik sluit me volledig aan bij wat al gezegd is...

Wij (mijn mama, drie tante's, zus en ik) zijn met zijn allen naar 1 kapsalon getrokken (is wel het kapsalon waar we altijd gaan). Daar stond het hele team klaar voor ons. Ik had voor champagne en ontbijtkoeken gezorgd... echt gezellig om zo de dag te beginnen. Om 6u begonnen en om 7u kwam de rest... ik was om 7u45 klaar waardoor ik nog tijd genoeg had om mij klaar te maken (9u kwam mijn man).

Kies voor je eigen rust en zeg gewoon dat je denkt dat het voor haar heel erg druk zou zijn. Geloof me... je kan alle rust gebruiken :-)

Succes

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:27:10

ja maar het probleem is ook dat zij altijd denkt dat zij het beter doet , de ander doen dit of dat toch altijd niet goed. ik ben dan ook bang dat ze een hele dag commentaar gaat geven ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...