TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Charlotte
1-6-2011
|
10-8-2011 8:01:02
Wij zijn er 'bijna' heen geweest deze zomer op huwelijksreis, maar hebben uiteindelijk voor Mauritius gekozen. Naar het schijnt (verschillende onafhankelijke bronnen ;-)) zijn de Seychellen prachtig, maar heb je het er na een weekje wel een beetje gehad. Omdat wij voor 2 weken zijn geweest, hebben we dan afgehaakt voor die bestemming deze keer. Maar we trekken er zeker nog eens heen als we maar een weekje weg kunnen, ongetwijfeld, want de natuur schijnt er nog prachtiger te zijn dan op Mauritius! Qua prijs ligt het ook een klein beetje hoger, vooral te wijten aan het extra transport naar de eilandjes.
Je kan ook combineren: weekje Mauritius + weekje Seychellen. Hangt ervan af of je graag tijdens je reis switcht van hotel en zo...
Een (misschien al gekende) tip: ook voor de Seychellen kan je stukken goedkoper boeken via Mauritiustravel.nl in vergelijking met andere reisorganisaties.
Hopelijk ben je hier al iets mee...
|
|
Chantal
16-6-2012
|
10-8-2011 8:44:47
Wij gaan op huwelijksreis naar de Seychellen volgend jaar en hebben inderdaad geboekt met Mauritiustravel.nl. Ik weet dus nog niet hoe het zal zijn, maar heb al een aantal documentaires gezien over de Seychellen en de natuur is er echt geweldig mooi! Er zijn wel een heel aantal dingen dat je kunt gaan doen (er zijn verschillende natuurreservaten, duiken/snorkelen, vanalles rond de nationale vrucht: coco de mer (lijkt een beetje op enorm grote kokoksnoten, maar dan twee aan elkaar geplakt), reuzenschildpadden, eilandhoppen, ...
En misschien dat je het na een weekje wel gehad hebt (al dat ik het raar zou vinden om één van de meest ongerepte plekjes op aarde snel beu te worden)...en wij zijn sowieso luilekker mensen. Dus zet ons op een prachtig strand, met een cocktail en een zalig zonnetje en wij zijn content . Wij gaan ook echt om helemaal te ontspannen en volledig uit het drukke hectische leven weg te zijn en ik kan mij geen beter plekje inbeelden dan de Seychellen om dit te kunnen doen.
Ook zijn de Seychellen vrij van orkanen omwille van de ligging van de eilandjes (voor mij was dit een vereiste dat we ergens naartoe gingen waar geen orkanen komen, want ben daar echt panisch bang voor!)--> Het slechtste weer dat daar kan zijn is veel wind en regen en dit zou dan niet lang duren. Orkanen komen volgens de reisagent aan op Madagaskar of Mauritius en tegen dat deze storm bij de Seychellen is, is dit dus enorm afgezwakt naar gewoon veel wind en regen.
Ook geen gevaarlijke beestjes, en ook Malaria is daar al heel lang uitgeroeid.
Ideaal plekje dus lijkt mij !
Lieve groetjes en veel succes nog met jullie keuze!
Chantal
|
|
Kirsten
18-2-2012
|
10-8-2011 18:10:57
Heel erg bedankt voor jullie reacties! :)
Wij gaan zowiezo niet veel langer dan een week op huwelijksreis gaan, en het is voor ons niet nodig om elke dag echt een uitstap te doen. Een dagje strand of zwembad mag er voor mij zeker tussen zitten :)
Dat van de orkanen is ook heel interessant! Goede info Chantalle :)
Ik zou wel onze reis in een reisbureau willen boeken, ik vertrouw dat niet zo via internet :s
Ik heb wel gehoord dat alles op het eiland ongelofelijk duur is (als je een uitstap doet, iets eet, iets drinkt,...). Weten jullie hier iets van?
Groetjes
|
|
Chantal
16-6-2012
|
10-8-2011 20:52:23
Bij Mauritiustravel kun je ook langs gaan als je dat graag wilt zenne...wij vertrouwden het ook niet om het via internet te doen (je weet nooit wie er dan achter de andere kant van de pc zit), dus voor hen was het geen probleem dat we langskwamen (ze hebben ook echt kantoren waar ze hun klanten ontvangen). Het enige is dat ze in Nederland zitten (wel niet zo ver over de grens, maar toch als je van west of oost-vlaanderen moet komen is het toch een heel tripje...(wij wonen dicht bij de Nederlandse grens, dus voor ons was dit geen probleem). Maar moest je dus dichtbij wonen, loont het zeker de moeite om er langs te gaan, want de prijzen liggen echt zeker de helft (!!!) lager! Een vergelijking: onze reis kost nu een 4000 euro, en via Thomas Cook hadden we hier 8200 euro voor betaald (zelfde hotel, zelfde periode, zelfde duurtijd). Dus ja...scheelt echt veel! Mauritiustravel organiseert alleen maar reizen naar Seychellen en Mauritius waardoor zij heel goede deals kunnen afsluiten met de hotels, vandaar dat ze hun reizen veel goedkoper kunnen aanbieden.
En i.v.m het feit dat het duur is op het eiland zelf: onze reisagent vertelde dat dit inderdaad zo is als je de winkeltjes rondom het hotel binnengaat (dan betaal je je blauw), maar als je iets verder een dorpje intrekt, betaal je gewoon wat de lokale bevolking betaalt en dit valt dan heel goed mee! Goed uitkijken dus naar de goedkopere winkeltjes!
Lieve groetjes
Chantal
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|