TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Severine
24-9-2011
|
10-8-2011 23:40:10
iets in de zin van walking dinner of zo
|
|
Brenda
10-9-2011
|
11-8-2011 1:13:25
ik weet niet welke stijl van tekst je gaat hebben (formeel of eerder losjes) maar je kan er toch perfect opzetten dat ze uitgenodigd worden voor het feest en dat ze met een lege maag moeten komen ?
wij hebben het vrij formeel en schreven : u wordt uitgenodigd op de receptie, gevolgd door het diner en dansfeest.
---> ik wou dat het duidelijk was wie voor wat uitgenodigd was, ik haat het als er staat 'u wordt verwacht om xxxx hr' en dat ik dan niet weet wat er voorzien is.
Als het allemaal heel losjes is kan je bv schrijven
(tekst is gedeeltelijk geleend van de verj uitnodiging van een vriendin)
Wat we niét gaan doen : een veel te dure zaal huren en een traiteur laten aanrukken om ons suf te kunnen vreten en een hoop speeches afsteken waarbij iedereen in slaap valt.
Wat we wél gaan doen : samenkomen in zaal xxxxx, rijkelijk drank laten vloeien en een danske placeren als we daar zin in hebben.
Practisch : we zien jullie graag komen op 10 september 2011 in zaal xxxxx.
Het strekt absoluut tot aanbeveling met een lege maag te komen !
Wat je receptie betreft : zijn er mensen die dan nà 21h30 weg moeten en daarna heb je dan het diner ? of is het een vat met eten tot 21h30 en dan gaat iedereen (ook jullie) naar huis ?
ps : we trouwen op dezelde dag !!!
|
|
sally
10-11-2011
|
11-8-2011 9:15:56
leuk voor de reacties te lezen
Brenda: ik denk dat je een beetje vroeger trouwt dan mij. is het niet 10-9 dat je trouwt? allé dat zie ik toch staan. ik 10-11. ach het maakt niet uit hé, indien je vroeger zou trouwen, kun je me altijd tips geven hoe het is gegaan :)
bij ons mag iedereen komen naar de receptie en nadien naar het dansfeest
en het vat (dansfeest) is tot in de late uurtjes :)
leuke tekst. ik kan dit wel wat gebruiken, mits een beetje aanpassing
alvast bedankt
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
11-8-2011 12:12:29
Misschien moet je al vermelden dat het geen avondfeest is, maar eerder een trouwfuif
(op een vat is er toch muziek, niet?)
Of als jullie de gewoonte hebben van een vat te zeggen, waarom niet schrijven:
"Wij geven een vat"
en dan schrijf je voor het eten:
Met hapjes (of met tapas) en middernachtbuffet (ofzoiets)
|
|
Caro
1-10-2011
|
11-8-2011 16:47:33
Die aanbeveling om met een lege maag te komen vind ik ook wel leuk...
Als ik de uren van de receptie zien, dan zou ik ook zoals Liselotte zegt eerder vermelden dat het een trouwfuif is ipv avondfeest.
En erbij zetten dat jullie hen naast een vat ook wat lekkers te eten zullen geven, dus dat ze zeker nog een leeg plekje in hun maag moeten voorzien
Wat de uren van de receptie betreft, als de mensen daarna nog blijven dan hoef je het einduur niet te vermelden. Wij hebben een eerste receptie waarbij de mensen nadien naar huis gaan. Wij hebben vermeld huwelijksreceptie met hapje en drankje tussen...uur en .... uur. De receptie voorafgaand het diner werd o.a. aangekondigd met "vanaf....uur"
Dus in jullie geval zou ik schrijven "vanaf 19u30"
@ Brenda: wij zijn ook van hetzelfde principe wat betreft die duidelijkheid op de uitnodiging Als je enkel een uur krijgt, is het soms echt raden wat je zal krijgen. Zo zijn wij eens uitgenodigd voor "huwelijksfeest vanaf 20u". Wat kan je dan verwachten? Voor enkel dansfeest leek het ons wat te vroeg, voor een diner leek het ons te laat. Wij dachten aan een "walking diner" of uitgebreide receptie, dus hadden we niets gegeten... Wat hadden wij honger! Enkel chips en nootjes en 's avonds een mini-dessertenbuffet. Ieder zijn keuze, dus daarover hoor je me zeker niet klagen, maar als je honger hebt omdat de uitnodiging niet duidelijk is, dat vind ik toch jammer. Vandaar dat op onze afzonderlijke kaartjes iets uitgebreider vermeld staat waarvoor de mensen zijn uitgenodigd!
|
|
Caro
1-10-2011
|
11-8-2011 16:51:21
Trouwens, we hebben al veel leuke en positieve reacties gekregen, dat ze het fijn vinden dat ze duidelijk weten wat ze moeten verwachten
Succes nog met de voorbereidingen!
|
|
sally
10-11-2011
|
11-8-2011 20:40:08
bedankt,
nu weet ik toch al wat meer hoe anderen het doen.
groetjes
|
|
marinka
7-7-2012
|
17-8-2011 18:01:06
wij geven bv geen receptie apart omdat we het raar vinden om op een bepaald moment de gasten te moeten vragen om te vertrekken of om hen een bepaald uur te geven waarop ze weg moeten zijn. ipv receptie vragen wij hen aan te sluiten bij ons dessertbuffet en kunnen ze zo blijven voor het feest ook
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|