TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
joyce
30-4-2011
|
11-8-2011 9:59:35
hey Sarah
Ik sluit me eigenlijk wel aan bij je verloofde. Ik vind niet dat het jullie taak is om voor een slaapplaats te zoeken/zorgen.
Maar voor La Grange is Lier de beste optie (met veel hotels, B&B's). Zelf hebben we ook ons feest in La Grange gegeven en een overnachting in Lier gehad.
Heel leuk om 's morgens nog even lekker na te genieten samen :-)
Wij sliepen in Sogno d'Oro (een kleine, gezellige B&B in het centrum van Lier, ze hebben wel maar 2 kamers), wel een aanrader! Super kamer, lekker ontbijt (met glaasje champagne omdat ze wisten dat dit onze huwelijksnacht was), goede ontvangst,... (Wij zijn in de namiddag gaan inchecken omdat onze shoot in Lier doorging, dat was dus handig meegenomen).
groetjes
Joyce
|
|
Maaike
28-4-2012
|
11-8-2011 10:11:43
Sarah, ik ken precies jou probleem. Wij houden ons feest in België; in de buurt van mijn familie; maar wijzelf wonen in NL (en dus ook de familie van mijn verloofde en al onze vrienden enzo).
Wij hebben wél bewust gekozen voor een feestzaal waar hotel bij is en waar een villa gehuurd kan worden. Wij hebben dit nu allemaal onder optie staan en gaan deze week bellen met m'n verloofde zijn familie en met onze vrienden of zij er gebruik van willen maken.
Als de familie en vrienden zelf zeggen dat ze het te duur ofzo vinden; dan moeten ze zelf gaan zoeken (dat gaan wij niet meer doen; wij vinden dat we al iets moois aanbieden vlak bij de feestlocatie); maar wij bieden het dus wel aan.
De anderen die vanuit NL komen (denk aan collega's van het werk en kennissen); laten we zelf zoeken naar slaapplaatsen.. Het gaat ons te ver om voor zo'n 80 man allemaal hotels te gaan afbellen. Maar voor de familie en beste vrienden wilden we wel iets regelen.
Ja het is moeilijk he. De 1 zegt: Moet je doen; de ander zegt: Nee mensen kunnen zelf zoeken... Beide zit waarheid in; maar ja ik wil het ook altijd voor iedereen wel doen; dus vandaar dat wij het dus 'half' wel doen..
Wij doen het trouwens wel allemaal mondeling ! Niet via kaartjes; omdat we het lijk ook niet helemaal uitgelegd kregen op een kaartje en we geen lap tekst er op wilden zetten (wat ze dan eventueel niet zouden lezen ofzo...)
|
|
Sarah
18-5-2012
|
11-8-2011 10:12:02
Hey Joyce, Je hebt misschien wel gelijk :) Maar ik ken mezelf en ga er toch mee inzitten :)) Mijn dichtste familie kan wschlijk overnachten in 't Hemelryck, de eigenaar v La Grange zou ze zelfs naar daar brengen. En voor de rest, ofwel plaatsen we een bord met taxi-nummer ofwel voorzien we nog een nachtshuttle naar A'pen. Daar zijn heel veel hotels.
|
|
Wendy
11-5-2012
|
11-8-2011 10:22:31
Wij zorgen ook voor een slaapplaats voor de familie. Omdat er een deel van de familie van luxemburg afkomt. We geven het feest in genk en iets verder dan onze zaal ligt een hotel en daar hebben we kamers geboekt. Lijk ook mijn ouders en zijn ouders blijven er slapen en vrienden. We hebben tot nu toe 12 kamers in optie genomen. We moeten een maand voor de trouw de namen en het juiste aantal gaan doorgeven.
Het lijkt me gezellig om de volgende ochtend samen te ontbijten.
|
|
Valérie
1-9-2012
|
11-8-2011 11:02:44
Hey, Ken het probleem. Wij doen ons feest in Domein Martinus, daar is een hotel aan. (Halle-Zoersel) Wij hebben Save-the-date-kaartjes gemaakt voor de familie en goede vrienden met de prijs en gegevens om te reserveren. Had daar een mooi tekstje bij (kan het altijd mailen als je je mailadres geeft). Het hotel bij de zaal is dan volgeboekt door familie en vrienden tot om de dag allemaal samen te ontbijten. Op onze uitnodeging vermelden wij nog zoizo b&b en hotels in de buurt en taxibedrijven voor collega's enzo.
Ik zou het dus vermelden.
Groetjes.
Valérie
|
|
Eline
7-7-2012
|
11-8-2011 19:31:23
Ik ken het probleem... Dat er een taxi gebeld kan worden zou ik niet op de save the date vermelden, mensen snappen dat vanzelf wel. Ook een groot bord ter plaatse neerzetten lijkt me niet nodig, normaal kunnen ze bij de feestzaal wel taxi's bellen. Het volstaat dat eventjes te laten weten tijdens de dag zelf. Wat de kamers betreft: als je nu al weet dat een groot deel van de gasten wil blijven slapen, dan zou ik toch al een paar opties in de buurt opzoeken, met verschillende stijlen/prijsklasse. Op de Save the date kun je zetten dat als gasten graag een overnachting willen boeken, ze jou kunnen contacteren. Jij kan hen dan de opties doorgeven. Als ze jou binnen een redelijke termijn hun voorkeur doorgeven, kun jij al de kamers in één keer boeken. Nee, dit is niet verplicht, daarin heeft je vriend gelijk, maar het is wel gastvrij. De gasten doen tenslotte een hoop moeite voor jullie trouw. Het grote voordeel is namelijk, dat als jij in één keer reserveert, je wellicht een interessante korting kunt onderhandelen. Zeker als je tien kamers of meer tegelijk boekt, zullen sommige hotels hier wel voor te vinden zijn. Geef wel duidelijk door aan de gasten hoeveel ze uiteindelijk moeten betalen.
|
|
kim
7-7-2012
|
11-8-2011 20:08:34
Wij hebben ons feest in Meise en vele van onze vrienden wonen in Antwerpen.
En dan krijg je reacties van 'huh Meise, amai zover!'
Het is dan nog niet eens een half uurtje rijden...
Maar ik ga dus ook hotellekes zoeken in de buurt, en folderkes vragen,
die ik bij de uitnodigingen steek.
Dus wij zorgen voor folders en info, en dat ze dan zelf hun plan trekken om te zien of ze een kamer willen boeken of niet :-)
|
|
Brenda
10-9-2011
|
12-8-2011 9:00:14
wij hebben ook familie en vrienden die van ver komen.
Ik heb in een hotel in de buurt opties genomen op een boel kamers en daar een package prijs voor afgesproken en een datum tot dewelke ik ze kon houden.
Dan heb ik de mensen waarvan ik veronderstelde dat ze zouden willen blijven een mailtje gestuurd met de vraag of ze een kamer wilden, de prijs erbij gezet en de datum tegen dewelke ik het moest weten. en dat het vrijblijvend was en ze natuurlijk ook elders konden gaan maar het dan zelf moesten regelen.
Ze hebben allemaal bevestigd want iedereen vond het practisch dat ze zelf niks moesten zoeken.
Vond het wel handig om het zelf in handen te nemen want uiteindelijk komen ze toch bij jou terecht of je 'nog iets weet', 'iets kunt regelen' etc.
Dan anticipeer ik liefst op voorhand ;o)
|
|
Brenda
10-9-2011
|
12-8-2011 9:02:31
ps : ik heb wél aan het hotel een lijst gegeven met de namen van de gasten en de vermelding wie zelf voor de kamer moet betalen en wie niet.
(wij betalen bvb mijn ouders hun kamer vandaar)
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|