Nu Online
Momenteel zijn er 703 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

diamant vs brilliant

11-8-2011 17:29:52
ik was keertje aan het kijken naar trouwringen en ik vind er veel van fede di oro mooi. Ik las dat die met brillianten gemaakt worden.
mijn verlovingsring is met diamantjes en schittert echt giga hard ( ja, ik heb mijn verloofde zo zot gekregen voor een diamanten ring te kopen). Gaat dat opvallen dat er geen diamanten in mijn trouwring zitten? Ik heb altijd gehoord dat vooral de schittering van een diamant een groot verschil is en effectief mijn verlovingsring in vrij bling bling.

Mensen met ervaringen?

Sara
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1448

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:33:44

Ik denk dat het verschil wel meevalt hoor, een brilliant schittert ook heel erg :-). Mijn verlovingsring is brilliant en geloof me, je ziet het verschil niet (tenzij je een expert bent natuurlijk :-p). Zirkon zou ik daarentegen dan weer niet nemen, want dat verschil ga je volgens mij wel zien :-).

Wel handig om te weten dat de trouwringen van Fede di Oro met brilliant gemaakt worden, past mooi bij mijn verlovingsring ;-).

Groetjes!

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik11-8-2011 17:35:36

Hey,

ik begrijp de vraag niet zo goed. een brilliant is een diamant die op een bepaalde manier geslepen is... het is dus allebei hetzelfde, toch?

groetjes,
Isabelle

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik11-8-2011 17:37:24

Een briljant is een diamant dit is een bepaalde slijpwijze van de diamant
Je zal je mss vergissen met een Zirkonia, die gebruiken ze ook regelmatig in ringen.

Dit heb ik gevonden via Google:
Briljant wordt vaak met diamant verward, maar het zijn geen twee synoniemen.
Zo is briljant slechts de uitvoeringsvorm van diamant geslepen met 57 facetten.
Briljant is eigenlijk een afkorting voor briljantgeslepen en staat voor de manier van slijpen die bijdraagt tot de uitstraling en de lichtreflectie van diamant.

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik11-8-2011 17:40:01

voila de dames van 15 oktober zijn het eens

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:40:35

Een briljant is ook een diamant hoor, maar de term briljant verwijst naar de manier van slijpen. Normaalgezien verhoogt deze manier van slijpen de lichtreflectie (en dus de schittering). Met andere woorden: een briljant is de 'verfijnde' versie van een diamant, die meer bling bling geeft, zoals je het zelf omschrijft.
Ik denk dus niet dat een trouwring met briljant gaat misstaan naast een verlovingsring met diamand (briljant?). sowieso draag je beide aan een andere hand ;-)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:41:52

sorry, dat moet dus diamant met T zijn

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:46:55

hmmm... ok dan verander ik mijn vraag.... verwarring alom na een vermoeiende werkdag

zie je echt verschillen in het aantal karaat en de slijpwijze van de diamant?

Ik weet met mijn verlovingsring heb ik een certificaat gekregen, krijg je dat bij FDO ook? Ik vind daar niks van op de site

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-8-2011 17:59:48

In hun brochure (op de website) staat:

"Certificaten 18 kt goud en brilliant"

Dus ik denk van wel :-)

Groetjes!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik11-8-2011 19:18:26

Karaat is omvang, maar je hebt nog andere kwaliteit parameters ook
FDO werkt met G kleur SI kwaliteit. Je kan altijd upgraden .
Als je meer informatie wilt dan dien je achter de 4 C's te zoeken van een diamant via google.
Veel opsnorplezier.

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik11-8-2011 19:53:22

Met het blote oog zie je het verschil nauwelijks, zeker als deze nog eens verwerkt zit in een ring. Zet je er de loep op dan ga je het verschil snel merken! ;-)

Wij hebben om die reden zelf de steentjes aangeleverd voor mijn trouwring. Zo zijn we zeker welke kwaliteit erin steekt.

Als je echt bling bling wilt moet je mss eens een kijkje nemen bij gassan diamonds, echte aanrader. Zij hebben een speciale cut nl. met 121 facetten! Dit is een cut die niemand anders heeft, enkel gassan diamonds. De cut creëert nog meer schittering! (wel prijzig, maar dat had je wss al door ) http://www.gassandiamonds.nl/en/collection/gassan-121.h...

Grtjs

Sara

Sara
20-8-2011
 Meld misbruik11-8-2011 19:54:41

ff een kleine toelichting, wat het verschil met blote oog betreft... Ik heb het hier over kleine steentjes hé! geen joekels van stenen hé, want daar kan je ni naast kijken...

Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik11-8-2011 19:57:43

@Isabelle: we waren idd op dezelfde moment aan het typen
Leuk om iemand te vinden die op dezelfde dag als mij trouwt

@Sara: neem anders je certificaat mee naar FDO, zij zullen dat ook wel weten met welke ring het dan te vergelijken is denk ik.

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik12-8-2011 7:49:43

Mijn verlovingsring en trouwring zijn 2 verschillende stijlen eigenlijk. Mijn verlovingsring is heel klassiek, solitair diamant en 4 diamantjes er naast aan iedere zijde (bling bling ;) en mijn trouwring is wat breder, moderner met 8 kleine briljantjes in (ook FDO). Ik wou graag dat mijn man en ik een set ringen hadden, zodat ze ongeveer hetzelfde zijn - die van hem heeft gewoon geen steentjes.

Zou me geen zorgen maken om "niet samen passen" hoor, het blinkt allebei :)
Je krijgt bij FDO inderdaad ook een certificaat en er zijn wellicht 1000 opties wat goud & briljantjes betreft (ook in prijs).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...