Nu Online
Momenteel zijn er 485 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kleed

11-8-2011 20:35:35
eyy dames ,
even een vraag hoe hebben jullie jullie trouwkleed gevonden ik vind het onzettend moeiljk hebben jullie eerst winkels afgegaan en dan een afspraak gemaakt ? hoe hebben jullie het gedaan ?
help

annalisa
27-4-2012
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 865

hanne
3-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 20:42:55

Ik ben eerst naar een modeshow geweest van een winkel waar ik de nummers die ik mooi vond noteerde! Die ben ik daarna gaan passen en het derde kleed dat ik paste was prijs :-) ik vond het een goede manier om op zoek te gaan! Groetjes

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik11-8-2011 20:44:07

Heyhey,

Ik heb gewoon op het internet wat rondgekeken en gekeken welke merken ik mooi vond. Vandaag heb ik dan afspraken gemaakt bij bruidswinkels waar ze deze merken verkopen en vanaf oktober ga ik gaan passen. Je mag dan vanalles passen en zo maak je je keuze.

De meeste bruidswinkels hebben liever niet dat je zonder afspraak langskomt.

Groetjes!

Jana
5-5-2012
 Meld misbruik11-8-2011 21:59:10

hey,
ik heb ook via internet rondgekeken achter mijn jurk. maar echter de droomjurk die ik vond kon ik alleen via internet bestellen. dus heb ik een ontwerper gezocht die die jurk kon maken voor mij. en kwa prijs viel het heeeel goe mee!
groetjes

Stéphanie
19-2-2011
 Meld misbruik11-8-2011 23:47:19

Hoi Annalisa

inderdaad, eerst event rondgesnuisterd op internet om stijl van merken te leren kennen. Vond Linea Raffaelli echt ongelooflijk mooie droomjurken. Naar de Chapeau geweest in Antwerpen waar ze vrij veel keuze hebben, maar niet mijn droomjurk. Een hele ervaring om gewoon al een keertje een jurk aan te trekken. Uiteindelijk bij De Cock fashion in Meise gevonden- was er meteen verliefd op. Super vriendelijk daar en je wordt er als een prinsesje behandeld. Je moet inderdaad bij de meeste bruidswinkels een afspraak maken.

Veel succes met de zoektocht

Groetjes
Stéphanie

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 6:19:41

hey

Ik heb eerst het internet afgeschuimd, een ontwerper was wel heel snel gekozen. mijn kleed komt van creations of leyten, prachtige kleren. Maar ik wou absoluut niet gaan in het wit en daar hadden ze een zeer uitgebreid assortiment aan kleuren. dan ben ik op zoek gegaan naar winkels waar ze van dat merk kleren verkochten en ben zo terecht gekomen in het Bruidsparadijs in Antwerpen. Ben er naartoe gereden, zonder afspraak, wat rondgelopen in de winkel en vond mijn droomkleed op een affiche, dan meteen een verkoopster gezocht, mijn kleed uit het rek gehaald en gepast en het was liefde op het eerste zicht.
We trouwen wel pas 12 mei 2012 maar het is al besteld, want het duurt 4 maanden vooraleer het toekomt en dan moet je nog twee passen ondergaan, voor mij eentje in januari-februari en dan de laatste drie weken voor de trouw en dan kan je je kleed meenemen. Prachtige winkel, niet zo een klein boetiekje, ze hebben der werkelijk alles en een goede servies!

veel succes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 8:31:51

Beste Annalisa,

Ik ben ook volop aan het kijken op internet en wacht vol ongeduld op de nieuwe collecties (er zijn er al een aantal uit hoor voor 2012). Veel rondkijken, dingen noteren...en dan maar passen! Ik ben fan van Marylise en heb wel een jurk/model in gedachten maar wie weet...misschien eens ik het pas, is het misschien een flop :-).
Veel succes!

groetjes

Sandra

Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 8:44:25

Hallo

Ik kwam eigenlijk toevallig langs de bruidswinkel en waren binnen gegaan voor boekjes. Het was zo een vriendelijke vrouw en voelde me er direct op mijn gemak dat ik na het weekend een afspraak gemaakt heb en de volgende zaterdag met mijn mama en beste vriendin ben langs gegaan. Heb er uiteindelijk die dag ook mijn droomjurk gevonden. Bij de ene is de zoektocht iets langer dan bij de andere.
Heb toch wel een 6 tal kleedjes aangehad.
Mijn trouwjurk komt van bij lecoqe in lommel.

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik12-8-2011 8:53:50

1) op internet en in bruidsmagazines rondneuzen
2) tijdens opendeurdagen met mijn moeder al een beetje gaan voorpassen (was in januari 2010 al) Zo wist ik al wat me niet stond => spijtig genoeg waren de kleedjes die ik op foto mooi vond echt niets voor mij als ik ze aanhad
3) afpraken maken in sepember om de nieuwe collectie te passen in winkels in de buurt, die ik op trouwbeurzen tegenkwam of waar ik leuke commentaar over had gehoord.
4) PASSEN PASSEN PASSEN (en ook dingen die je op de kapstok niets vind of dingen die de verkoopster je aanrijkt)

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 8:57:45

Hey Annalisa,

ik heb wat bruidsmagazines gekocht maar uiteindelijk ook net als de anderen een beetje op internet rondgekeken om te zien wat ik mooi vond. Dan heb ik een afspraak gemaakt in 2 bruidswinkels, in elke winkel heb ik toch zo'n 10 à 15 jurken aan gehad. In de eerste winkel was er echt niks dat ik mooi vond bij mezelf, en ik was helemaal niet blij met de houding en de hulp van de verkoopster (Mia Monta was dat). Mijn andere afspraak was bij La Sposa in Roeselare, eerst wat gebabbeld over het soort jurk waar ik naar op zoek was en dan een aantal modellen gepast. Bij La Sposa raden ze altijd aan om ook eens echt andere dingen aan te doen dan wat je in gedachten had, omdat je soms echt met andere stijlen opvallend beter staat dan wat je zelf eerst dacht. Daar heb ik dan ook mijn jurk gevonden en ik ben er heel blij mee :o)

Groetjes,
Hanne

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik12-8-2011 9:41:47

Ik heb vooraf niks uitgezocht, want ik vreesde ervoor mijn zinnen op bepaalde kleedjes te zetten die dan bij het passen misschien niets voor mij zouden blijken te zijn. Ik wou openstaan voor alles. Op een 'zotte' middag heb ik ineens enkele afspraken met bruidswinkels vastgelegd. De eerste waar ik ben geweest, heb ik wel 40 kleedjes aangehad, maar ongeveer halfweg was het al prijs. Na er een nachtje over te hebben geslapen, heb ik beslist dat het dit zou worden: het voelde perfect! De andere afspraken heb ik dan gewoon afgezegd. Je voelt het gewoon wanneer het geen zin meer heeft om verder te zoeken.

Iedereen heeft zijn eigen manier van zoeken natuurlijk, maar neem het van me aan: het kleedje dat ik uiteindelijk heb gedragen op mijn huwelijk zou ik er NOOIT hebben uitgehaald in een cataloog of op een modeshow. Het mag pretentieus klinken (al ben ik dit van geen kanten, eerder omgekeerd), maar ik vond er mezelf mooier mee staan dan het betreffende model in de 'boekskes'. En blijkbaar ik niet alleen ;-). Het paste me gewoon. Jaja, wel een leuke verrassing...

Veel succes met je zoektocht!!

Stéhpanie
1-6-2013
 Meld misbruik12-8-2011 9:48:27

Hallo,

Zoek een methode waar je u zelf goed bij voelt.

Ikzelf heb eerst een trouwbeurs bezocht en heb ook modeshows bijgewoond zowel op de beurs als in winkels.

De stijlen die me aanstaan heb ik brochures van aangevraagd en meer info van opgezocht op internet. Dan heb ik een winkel gezocht die de kleedjes die mij aanstaan in zijn gamma heeft. Daar heb ik dan een afspraak gemaakt om te gaan passen.

Groetjes

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik12-8-2011 16:23:28

Hey,
* ik had ook eerst de wondere wereld van internet gebruikt. Totaal verliefd op Jesus Peiro
*ben dan eerst naar een opendeurdag bij Liliaen Claes geweest. Ik was eigenlijk toen helemaal overweldigd door mezelf in een jurk te zien. En ze hadden niet echt mijn goesting
Wel veel marylise gepast
*me laten overhalen door mijn moeder om naar de opendeurdag van JPC te gaan.Was eigenlijk totaal niet in de stemming...
Heb gewoon gezegd ik wil eentje mikado zijde, trouw in de winter en ik zie graag jesus peiro.Drie uur later ben ik buiten gewandeld met een bestelling voor een mikado zijde jurk met mouwen .Maar absoluut niet de stijl van Jesus Peiro.! In september kan ik eindelijk terug gaan passen!

Meg
24-9-2011
 Meld misbruik14-8-2011 12:15:02

hey,

ik heb wat in de trouwboekjes gekeken, en die ook wat op de salontafel laten rondslingeren zodat ik een beetje een idee had van wat mijn verloofde mooi of niet mooi vond.

nadien ben ik dan naar een paar open deur dagen geweest zodat ik eens rustig kon kijken, ben zo bij Kaat Tilley, Maxime, Lilianne Claes en nog eentje geweest. overal een paar jurken kunnen passen, daar deden ze helemaal niet lastig over. ik vond de dame bij Lilianne Claes wel wat opdringerig en daar hadden ze echt niks dat mij in de smaak viel. Uiteindelijk komt mijn jurk van bij Veerle Praet in Brugge, omdat dit nogal ver is van waar wij wonen heb ik daar wel gelijk een afspraak gemaakt om langs te gaan.

Ik vond die jurkenzoektocht wel een hele fijne tijd!

Jessica
5-5-2012
 Meld misbruik15-8-2011 15:52:54

Hey

Ik heb ook eerst gekeken op internet welk soort merk het meest bij mij paste en ook zelf weten wat bij je past van stijl.
Daarna ben ik opzoek gegaan op internet welke zaken dat merk hebben.
Toen ik ernaar toe ging, heb ik gezegd wat ik zoek. Het eerste kleed dat ik aandeed was het gewoonweg! Ik heb er natuurlijk nog gepast,maar kwam steeds terug op het eerste :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info