Nu Online
Momenteel zijn er 300 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vrijgevige mensen

12-8-2011 9:19:41
Hallo allemaal,

Ondertussen staat de teller op 7 dagen en 14 uren en 41 minuten!!! Zo spannend! Ondertussen hebben we al enkele cadeaus gekregen en we zijn kei hard geschrokken van hoeveel de mensen geven. Er werd al op onze rekening gestort en echt grote bedragen. En zelfs van mensen die we niet uitgenodigd hebben, krijgen we kaartjes met geld in. De buren van mijn ouders bijvoorbeeld en echt ook met heel veel geld in, ongelooflijk. We hadden dat echt niet verwacht.
Wel leuk natuurlijk :)!

Mijn laatste werkdag vandaag en dan nog een strikte planning af te werken om alles klaar te krijgen!

Doei
Sharon

Sharon
20-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1120

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik12-8-2011 9:41:39

Hey Sharon,

Dat is inderdaad leuk!! Geniet er volgende week van!!

groetjes

sofie

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik12-8-2011 10:41:27

Amaai!! Leuk seg! Het komt vaak van de mensen waarvan je het minste van verwacht hé!!
Geniet maar van je laatste week als verloofde vrouw
Groetjes xxx

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 10:44:55

Oh, super...altijd leuke verrassing om centjes te krijgen uit onverwachte hoek :-)!
Blijven aftellen...het is er bijna!! :-)

groetjes

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik12-8-2011 11:19:04

hey Sharon

Kan ik alleen maar beamen :-) Het komt soms uit een heel onverwachte hoek... Collega's die zelfs meer geven dan familie... Mensen die niet kunnen komen, die nog grote cadeaus geven,...
Allé wij hebben de 2 kanten gezien hoor, wij zijn zowel in positieve als ook in negatieve zin verschoten van sommige mensen.

Nog even aftellen, en dan is het jouw beurt! Geniet er van (en zeker ook nog van de voorbereidingen!)
groetjes
Joyce

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-8-2011 12:12:41

Idd, vaak in 2 richtingen! De mensen die op voorhand storten, zijn zeker van hun geld en geven dan ook meestal grote bedragen, waar je van schrikt of ze toch geen nulletje teveel hebben overgeschreven... Waar je in omgekeerde richting van schrikt, krijg je vaak op de dag zelf... Zo waren onze 2 laagste bedragen €60 van een koppel voor avond- en dansfeest en €25 van een koppel voor dansfeest + receptie op zondag (hele middag). Ook zijn er dan nog de 'geschenkjes' die je krijgt... :s Een orchidee (van pakweg €15) van mijn neef met vriendin (als cadeau voor het hele avond- en dansfeest) en van een andere neef met zijn vrouw een kandelaar met een kaars... :s
Ach ja... Goed bijhouden op een lijstje, dan kan je in dezelfde trant ook geschenkjes geven als zij ooit een feest geven! ;-)

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik12-8-2011 12:26:52

hehe Veronique, ik herken mezelf wel een beetje in jou :-) Wij hebben ook alles bijgehouden (al was het maar om geen vergeten geld in andere cadeautjes te moeten zoeken, zoals bvb tussen een spelletje ofzo), maar we zijn er in ieder geval ook wel ferm van geschrokken (25 euro idd voor een dansfeest met uitgebreide hapjes (voor een koppel) zat er bij ons ook tussen, maar evengoed wel grote bedragen van mensen die verder van ons af staan)
misschien dat die mensen gewoon geen besef hebben natuurlijk van wat een feest eigenlijk kost, maar toch...

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 13:08:27

Wacht maar tot je kindjes krijgt :) Wij hebben al 2 kindjes en was er de 1e keer ook echt van geschrokken hoeveel we kregen. En dan ga je inderdaad ook een beetje teruggeven naargelang je zelf gekregen hebt.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik12-8-2011 13:19:27

Hallo allemaal,

Merci voor de reactie, ik ben het nu ook aan't bijhouden :)!
Ik vind dat ook altijd moeilijk hoor, hoeveel we gaan geven. Ik versta ook wel dat jonge mensen het soms moeilijk hebben: ze zijn zelf aan't bouwen of verbouwen en in hun omgeving zijn er kei veel mensen die trouwen en/of kindjes krijgen... Het is een ware babyboom en er is ook veel trouwwoede onder onze leeftijdsgenoten, dus er moeten veel cadeautjes gekocht worden.
Ik begrijp alleen niet zo goed dat mensen die niet uitgenodigd zijn, cadeau's kopen.

groetjes
Sharon

Jill
20-8-2011
 Meld misbruik12-8-2011 14:40:16

Hey Sharon,

Wij zijn ook volop aan het aftellen, nog 7 dagen en 9uren :-)

Wij hebben ook al enkele envelopjes gekregen met centen in, ook van een aantal mensen die we zelfs niet uitgenodigd hebben.

Ook al heb je de mensen niet uitgenodigd, als ze je iets geven wil het zeggen dat ze het jullie zeker en vast gunnen!

Alvast nog veel plezier in het voorbereiden, want het begint te korten hé!!

Groetjes
Jill

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:40:01

Hey,

ik ben ook wel verbaasd dat er blijkbaar mensen zijn die iets geven als ze niet uitgenodigd zijn! Zeer sympathiek, zou ik zo zeggen. Aangezien wij een dansfeest geven met hapjes, maar zonder echt diner, verwachten we ons zeker niet aan grote cadeaus. Wat ik heel straf vond: bij mijn zus is er een koppel geweest (neef + vriendin) die niks gegeven hebben. Ja, je leest het goed: nul euro. Daar viel mijn mond van open.

Enfin, geniet er maar al van, en van het uitkijken naar de grote dag!!

Hanne

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-8-2011 16:36:11

Wij hadden ook zo'n neef + vriendin die niks hadden gegeven... Mijn mama heeft dat dan eens laten vallen bij haar zus, die op haar beurt mijn nonkel aansprak (vader van die neef) en warempel... Een maand na datum verscheen er plots nog een bedrag op onze rekening! :p
Ook hebben we wel gemerkt dat sommige neven / nichten er zomaar vanuit gaan dat hun ouders wel voor hun zullen meebetalen, dus mss was dat bij jou ook het geval, Hanne?

Silke
18-6-2011
 Meld misbruik12-8-2011 20:21:28

Hallo,
We zijn ook verschoten van de bedragen !
Van sommige kregen we veel 200 euro en sommige héél weinig van een gezin met 5 kregen we 50 euro en ze kwamen dan nog maar met 4, maar ik had wel voor 5 voozien, ja lap daar gaat het geld van het eten, denk je dan. Ach ja ik ben héél hard geschrokken ! zelf geef je altijd een mooi bedrag, da's nu wel gedaan ! Ik kwam aan een gemiddelde van 25 euro per persoon, en dat voor avondfeest en dansfeest ! Wat ik best wel laag vond !
Groetjes en geniet er nog van !

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik12-8-2011 21:04:32

Wij hebben zelf geen rekeningnummer of envelopje op de uitnodiging gezet, vooral omdat we geen feest geven om er iets voor terug te krijgen. Natuurlijk zijn kado's of geld wel leuk, maar in de eerste plaats gaat het nog altijd om het gezellig samenzijn vind ik.
Vind het zelfs een beetje spijtig dat men tegenwoordig zo kijkt naar wie wat gegeven heeft, of hoeveel 'en dat voor een hele middag'...
Zoals ik al zei: mijn mening is dat je geen 'hele middag' een receptie geeft om dan 'in verhouding' of geld te krijgen...

Maar wie ben ik hé

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik13-8-2011 11:45:46

Hey Ester,

Je hebt gelijk, het is ook daarom dat we er van geschrokken zijn dat er toch mensen zijn, die we zelfs niet uitgenodigd hebben, die veel geld geven. Dat is toch een leuke verrassing, want tenslotte kost een trouwfeest veel geld, dus dat is altijd welkom. Natuurlijk doe je het daar niet voor. Ik hou wel graag bij wat we gekregen hebben en van wie, omdat we die mensen ook allemaal een bedankfoto moeten sturen hé! En ook omdat ik het anders vergeet en ik niet wil vergeten om merci te zeggen aan de mensen die al iets gegeven hebben enzo...
En zoals ik al zei, begrijp ik ook dat sommige jongen mensen dat niet kunnen blijven trekken: iedereen rond hen trouwt, koopt kindjes, bouwt, doet housewarmings, ... En dan hebt ge vaak zelf nog al die kosten van huis kopen, bouwen en/of verbouwen, zelf een trouw of zelf kindjes.... Dus dat is niet simpel hé.
Toch vind ik het nog steeds onbeleefd om zonder iets naar een feest te gaan (zoals hierboven enkele keren vermeld), dat hoeft dan niet veel te zijn, maar het is het gebaar dat telt.
Groetjes en allemaal nog goed voorbereiden!

Sharon

Esther
3-9-2011
 Meld misbruik13-8-2011 13:12:34

Hey Sharon

Dat is waar, het is wel onbeleefd om helemaal niets mee te nemen. En het gebaar telt idd, vandaar dat ik, als iemand een orchidee meebrengt (die trouwens mijn lievelingsbloemen zijn), dat een mooi gebaar vind

En ja, de mensen die niet eens komen, dat die je zelfs iets toe stoppen, wil zeggen dat ze jullie héél graag hebben, mooi! :-)

Groetjes en geniet ervan volgende week!

xxx
Esther

dorien
5-5-2012
 Meld misbruik13-8-2011 17:53:39

ik ben dan persoonlijk weer niet zo voor bloemen... en als ik dat hier zo lees komt er bij mij direct in de gedachten : na je huwelijk ga je toch op huwelijksreis en dan zijn ze erna verwelkt? kan je dat dan niet vermelden? zou zonde zijn er geld aan te geven dat je er niets aan hebt e ...

Louise
23-7-2011
 Meld misbruik13-8-2011 22:01:19

wij zijn ook in twee richtingen verschoten... we kregen van de meeste mensen die enkel naar de receptie kwamen 25 euro per persoon, maar soms ook maar 15 euro per persoon...

voor het diner lagen de bedragen ver uiteen, minste was 25 euro per persoon, en hoogste 250 euro per persoon...

van de 110 koppels die we uitnodigden kregen we denk ik van een kleine 10 koppels nog geen cadeau. ik vermoed dat enkelen het vergeten zijn, allé dat hoop ik toch...
al moet ik toch wel zeggen dat bij sommigen het echt pikt, zo is er eentje die drie maanden geleden zelf trouwde en van ons toch een mooi gevuld envelopje kreeg...

en dan waren er nog twee enveloppen zonder namen bij, daar is het dus raden van wie we ze kregen. we kregen weinig planten of bloemen, wat ik enerzijds wel jammer vond, want we gingen niet op reis en we hadden er dus wel ten volle van kunnen genieten.

Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik14-8-2011 8:22:25

Dorien, ja wij hebben vermeld dat bloemen niet in onze reiskoffer gaan :)! Want idd anders zijn ze verwelkt als we thuiskomen.

Doei
Sharon

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik14-8-2011 13:26:39

Ja, ok, je trouwt niet voor de geschenken... Uiteraard! Wij gingen ervan uit dat we alles zelf zouden betalen, maar je moet ook iet of wat je wereld kennen, hé... Het is naïef zelf grote cadeaus te geven om dan een peulschil terug te krijgen... Je moet weten, die neef van die orchidee, gaf vorig jaar een housewarmingparty (enkel wat chipsjes en drank), maar meldde dan wel mooi een rekeningnummer op de uitnodiging... Tja... Dan ben ik ook niet gek om daar iets op te storten, hoor! Zelf een bloemetje geven voor een uitgebreid diner en tot 's morgens vroeg drank à volonté, maar dan wel een rekeningnummer vermelden voor zo'n housewarming... :-/ Tja...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...