Terug naar overzicht
Dag Stéphanie, hier heb ik geen ervaring mee. Wij hebben ons wettelijk huwelijk 's morgens, en 's avonds in de feestzaal houden we een eigen ceremonie. Aangezien je nooit weet met het weer, hebben we meteen besloten om de ceremonie binnen te doen, in één van de zalen van onze feestzaal. Dit organiseren we in samenwerking met De Mens Nu. Verschillende feestzalen gaven ook de mogelijkheid om dit in de tuin te doen (bv feestzaal Ten Dauwe). Als je graag de ambtenaar van het stadhuis op locatie wil hebben, dan denk ik dat je best eens vraagt op het gemeentehuis of dat mogelijk is. Ik heb hier eens ergens in een andere post gelezen dat dat niet mogelijk zou zijn, omdat het huwelijk moet voltrokken worden op een "openbare plaats" of zoiets (ik heb de details hiervan niet gevolgd). Veel plezier met de voorbereidingen!Hanne
In België gaat dat meestal niet, in Nederland wel. Je vraagt inderdaad best eens na bij je gemeente. Elke gemeente heeft plaatsen mogen aanduiden waar je kunt trouwen naast het gemeentehuis, maar meestal is dat niet buiten en het is altijd op een openbare plaats.
Ik ben het op het gemeentehuis al gaan bevragen maar ze zijn me het antwoord nog schuldig. Ze zouden er mee bezig zijn dit te veranderen zodat het wel mogelijk word maar aangezien onze regering een kleuterschool is, loopt dit allemaal vertraging op. Onze ceremonie gaat buiten door bij goed weer maar als het te risicovol is, is er de mogelijkheid om het binnen te doen in en aparte zaal. De Mens Nu, dat ken ik helemaal niet. Wat is dat juist?
Dag Stéphanie, Hopelijk lukt het voor jullie daar het in veel gemeenten of steden nog niet gebeurd. Eventueel alternatief is de dag zelf of op voorhand te huwen in het gemeentehuis en dan op de dag zelf een alternatieve ceremonie te doen in de tuin op jullie trouwlocatie. GroetjesDavy
Dag Davy, Dat is inderdaad een mogelijkheid maar mijn vriendin staat er niet echt voor open om de dag zelf naar de gemeente te gaan. Toch bedankt voor je reactie. Groetjes
heej je kan de dag zelf ook een viering houden bv. met de goede herder, rent a priest,.. dit kan je wel op een eigen gekozen locatie doen groetjes en succes!!
Hey Dorien, ja dat gaan we zeker doen maar dat maakt het niet wettelijk hé. Groetjes