Nu Online
Momenteel zijn er 286 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Septemberbruidjes 2012 - welke honeymoon??

12-8-2011 10:37:57
Hallo allemaal,

Wij trouwen volgens jaar 07-09-12 en willen vlak daarna op honeymoon...(gezien mijn verloofde moeilijk verlof kan opnemen buiten het bouwverlof is het makkelijkst vlak na de trouw).
Ik wil heel graag een exotische bestemming, maar ik vrees voor het orkaanseizoen op Cuba, Dominicaanse, Mexico...
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bestemmingen begin september?? De last-minute prijzen in die periode zijn echt spotgoedkoop (er zijn er voor 14 dagen voor 2.200 voor 2!).
Mauritius, Seychellen, Malediven zijn heel mooi, maar prijs is wel stuk hoger...

Septemberbruidjes 2012 - naar waar gaat jullie huwelijksreis??

groetjes en al bedankt op voorhand voor advies, tips,...

Sandra

Sandra
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 970

clara
1-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 10:40:16

Hey Sandra,

We wilden Thailand doen, maar dat zit dan nog in het regenseizoen. Daarom dachten we eventueel Bali of Maleisië. Maar we zijn er ook nog niet uit, dus ik volg zeker even mee :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 10:47:39

Inderdaad...mijn schoonzusje woont momenteel met haar man in India (expat) en zij vertrekken binnen 3 weken naar Mauritius (is maar 5 uur vliegen vanuit India). Zij wou ook eerst Bali doen, maar idd nog regenseizoen...

Ze heeft me wel een site doorgestuurd die enorme kortingen geeft (tot 100% korting voor de bruid, maar wel in half board).
Hier komt de site:
Zeer interessant...:-)
groetjes

Annelies
10-9-2011
 Meld misbruik12-8-2011 11:01:15

We gaan naar Bali... India en Indonesië is wel niet hetzelfde. We wilden ook een verre reis maken maar Dominicaanse en dergerlijke hebben ze ons afgeraden omwille van het orkaanseizoen. Bij ons bleef dan de keuze over tussen Bali en Afrika. Het is Bali geworden ! Ben wel echt benieuwd hoe het gaat zijn. Heb van andere mensen al heel veel goede reacties gekregen over hun reis naar Bali !
Het is aftellen !

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 11:02:12

Thx voor de reactie!
Zanzibar staat bij ons ook nog op het lijstje...:-)

groetjes

Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 11:25:27

Wij twijfelen tussen Zuid-Amerika en Afrika.

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik12-8-2011 11:26:26

hey

Thailand is wel heel mooi :-) Hebben wij begin mei gedaan (begin regenseizoen) en het is super-meegevallen, wij gaan zeker nog terug.
Regenseizoen hangt ook wel af van naar waar je wil.
Uiteindelijk hebben wij 1 dag druilerige regen gehad en 1 dag met buien (van 2 min, direct daarna zon). Dus het regent er zeker niet hele dag aan een stuk.

Wij hebben een rondreis gedaan van 3 weken (Bangkok, Kanchanaburi, Ayutthaya, dan naar het zuiden, national park Kao Sok en de eilanden Koh Tao, Koh Samui en Koh Pangan).

Heel budgetvriendelijk ook (eigen bungalow op het strand al vanaf +- 25 euro/nacht).

groetjes
Joyce

nathalie
2-7-2011
 Meld misbruik12-8-2011 12:02:43

Hoi,

Wij vertrekken begin oktober voor 3 weken op huwelijksreis naar Tanzania en Zanzibar.

Ik denk dat de periode dan alvast goed zit want dan is het daar volop lente / aanloop zomer!

Groetjes,
Nathalie

clara
1-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 12:15:46

Joyce,

We hebben thailand al een drietal keer bezocht, steeds in de zomervakantie en in september. We hebben een paar keer prachtig weer gehad, maar hebben ook ooit vier dagen op een eiland non stop in de regen gezeten :)

Dus we willen graag naar thailand, maar willen ook echt zeker zijn van mooi weer!

Thx voor de website Sandra! In welke prijscategorie valt Zanzibar??

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 12:24:53

Zanzibar hangt er een beetje vanaf...als ik vandaag de last minutes bekijk voor september 2011 dan heb je het al voor 1.100 euro per persoon voor een weekje bijvoorbeeld...wel in all inclusive en 5*

groetjes!

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 12:55:34

Heyhey,

Wij hebben lang gekeken naar Mauritius en Dominicaanse Republiek maar dan konden we niet onmiddellijk na ons huwelijk vertrekken maar pas in oktober-november naar Mauritius of januari-februari naar Domincaanse want anders zit je inderdaad met het regen- en/of orkaanseizoen... Maar "droog" op Mauritius en de Dominicaanse wil nog altijd zeggen gemiddeld 19 dagen neerslag per maand in Mauritius en 8 in de Dominicaanse (heb het allemaal uitgezocht :-p). We hebben dus besloten dat we waarschijnlijk naar Zanzibar gaan (ev. in combinatie met Tanzania) omdat we dan onmiddellijk kunnen vertrekken (juli-augustus-september zijn de beste maanden) en we daar maar gemiddeld 4 dagen neerslag hebben per maand en toch witte stranden met palmbomen hebben ;-).

Groetjes!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 13:27:25

Ewel Evelien, tot die redenering ben ik vandaag ook gekomen...dat Zanzibar qua 'zonkans' het beste scoort...Dominicaanse en Mauritius vind ik zo ne gok (dure gok eigenlijk) dat kan meevallen maar dat kan zeker ook dik tegenslagen als er een orkaan voorbij komt :-).
Heb nog wat tijd om uit te zoeken...maar ik hou Zanzibar ook zeker in het achterhoofd!

Bedankt voor je reactie!

groetjes

Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 13:40:34

Wij gaan waarschijnlijk in juni of september een rondreis door Indonesië doen. Enkele eilandjes uitkiezen (Sumatra, Java, Bali, Sulawezi, Borneo, Komodo, Flores, Rinca,....) keuze genoeg! Het hangt er natuurlijk vanaf wat je allemaal wil.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:21:10

Wij hebben eigenlijk eerst gekozen waar we naartoe wilden (Thailand) en dan gekeken wat de beste periode is. Wij trouwen 1 oktober, gaan daarna een weekje naar frankrijk en in februari trekken we dan voor 3 weken naar Thailand. We hebben lang getwijfeld om het zo te doen, maar uiteindelijk zijn we niet van plan om daar snel terug te keren, dus dan gaan we liever meteen in de allerbeste periode.

De meeste mensen aan wie we dit vertellen, vinden dit helemaal niet raar eigenlijk :o) (Hoewel ik het zelf soms nog raar vind)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 16:51:36

@ Hanne: wij gingen ook zoiets doen als we toch naar Mauritius zouden gaan (nl. midweekje Rome en dan later naar Mauritius) :-). Zag het immers niet zitten om onmiddellijk weer te gaan werken na de trouw ;-).

@ Sandra: ja ik vind het ook een dure gok en zou het bovendien vreselijk vinden om constant een grijze lucht op mijn foto's te zien... Vandaar toch maar iets anders :-).

Groetjes!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 17:10:19

@ Hanne en Evelien: wij hebben er ook aan gedacht om begin januari pas Dominicaanse of Mexico te doen...Maar is dan ook dure periode é. Ok, een huwelijksreis mag wat kosten, maar vond het toch te duur...Dus, terug beginnen zoeken naar bestemming voor september :-)

@ Evelien: Ik ben deze zomer 3 weken naar Spanje gegaan en heb daar 4 zonnige dagen op 21 gehad...ik wil geen wolken meer zien :-) op mijn volgende reis!!!

Jurgen
1-9-2012
 Meld misbruik13-8-2011 10:56:02

Hey,

Wij willen graag naar barcelona gaan + eventueel strandvakantie eraan of doorreizen naar een andere stad.
We wouden 17 juni (dat geweest is) voor 5 dagen naar barcelona maar aangezien ik zwaar ziek ben geworden konden we niet gaan. Dus zal het voor volgend jaar zijn, alhoewel ik ook wel graag naar Zuid-Afrika zou willen gaan.

Groetjes

Hadass (vriendin Jurgen)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...