Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal low budget

12-8-2011 11:58:29
Mijn vriend (vlaams) heeft mij tus nu 1 week geleden tegen huwelijk gevragt en nu zit ik an het planen voor een bruiloft. Ik had altijd gedroomed van een moie locatie in een kasteel of een park of iets moies maar ik heb all gezien dat het met onz budget niet zal lukken.
Wij moeten ons huwelijk helemal zelf betalen en wij hebben dat problem dat mijn familie en familie vrienden allemal uit Duitsland moeten komen tus wij moeten zij ook tussen kerk en avond altijd met eten en drank verzorgen.
Ik denk dat ons budget voor de hele bruiloft liefts tussen 5000 en 6000 euro zal zitten (give or take). De kleding is er niet inbegrepen. Hebben julie mischien ideen vor mij? Ik zal graag in een kerk gaan trouwen en dan tenminste cake en eten hebben vor mijn gasten en s'avonds nog een dans feestje doen. De idee is so een 60tal mensen voor de kerk en eten en 40-50 meer vor de dansparty (so 100-110 mensen).
Is dat te doen? Heeft iemand tips voor catering of zaal of alle twee? Ben all heel triestig omdat ik da gevoel heb dat mijn droom bruiloft niet zal lukken :(
Sorry voor dat slechte Nederlands, ben hier maar 2 jaar en praat gewoonlijk engels. Ah ja, wij wonen in Leuven en het mag tus niet zo erg ver weg ervan zijn en ik heb veele oude mensen erbij.

Michaela
22-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 2275

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-8-2011 12:03:54

Een kasteel of park zal met dat budget niet lukken, vrees ik... Heel wat kastelen vragen al €1000 huur, dus enkel en alleen de locatie, zonder eten of wat dan ook...
Ik denk dat je dan beter op zoek gaat naar een parochiezaaltje of zo, waar je zelf kan zorgen voor een brouwer die de drank levert en een traiteur die het eten verzorgt.

ruth
15-9-2012
 Meld misbruik12-8-2011 12:09:10

I'll say it in english...

Don't be scared, you will find something you both will like and that fits the budget.

I don't know many places around Leuven to organize a party, because I'm from Limburg.

You can do it in your own garden perhaps: have a little reception with finger food en bubbles, en than have a barbecue for everybody. You can rent a big tent (they have very nices onces these days).
You can also rent a caterer, like for example a typical belgian "frietkraam", so that every guest can order his own meal, it's not that expensive as I remember. I knowsome people who did that, and it's nice, you can talk to the caterer from what hour he has to show up, and how long he is going to stay.
This might help you

Ruth

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik12-8-2011 13:18:40

Wij trouwen in het hof van Nazareth in Lier, mooie en sjieke locatie. En wij komen niet duurder uit dan jullie budget!

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik12-8-2011 14:49:14

@ Carmen: dan hebben jullie toch niet veel volk op jullie feest want hof van nazareth is ontzettend duur è. Daar kom je niet rond met 5000euro hoor. Wij zijn daar ook gaan horen en we hdde te weinig mensen voor het diner en moesten we 20euro de man meer betalen omdat we met te weinig waren.

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik12-8-2011 15:14:44

Dag Michaela,

eerst en vooral: proficiat met je Nederlands, het is echt wel goed!

Mijn bruiloft is ook "downsized" vergeleken met wat ik als ideaal trouwfeest voor ogen had, ook omwille van het budget. Maar bedenk het volgende: het gaat erom dat jullie een leuke tijd hebben met jullie dierbaren, om te vieren dat jullie voor elkaar gekozen hebben. En daar draait het allemaal om!

Je hebt niet zo'n groot aantal gasten, dus ik denk dat je de kosten zeker binnen budget kan houden. Je kan er ook voor kiezen om buiten het "seizoen" te trouwen, dat scheelt echt veel in de kosten en dan heb je vaak meer mogelijkheden. Anders kan je inderdaad een eerder gewone zaal zoeken, en zelf de catering en zo regelen. Hoe dan ook, lekker eten in goed gezelschap hoeft niet duur te zijn. Samen vinden jullie zeker een oplossing!

Groetjes,
Hanne

Davy

Meld misbruik12-8-2011 18:56:29

Dag Michaela,

Misschien is Feestzaal Camargue in Korbijk-Dijle iets voor jullie. Is geen kasteel maar is wel een feestzaal met een mooie tuin. Kijk maar eens op www.feestzaalcamargue.be
Zij bieden zeer lekkere buffetten en valt wel binnen jullie budget denk ik.

Groetjes

Davy

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik12-8-2011 19:00:31

Hier enkele tips voor locaties :
Het huis van Mihr in Herent
Den Ast in Kampenhout
3Hoog-Leuven
Kasteel De Bunswijck-Leuven
Park van Relst
Traiteur Deli-Dish

Groetjes,
Sonja

Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik14-8-2011 11:45:17

Britt, ik stuur je ff een pb'tje. Ik weet niet of je prijzen hier zo mag zetten?

kathleen
9-6-2012
 Meld misbruik14-8-2011 15:27:32

Ja Carmen, ik keek ook even verbaasd... Voor 5000-6000 euro heb je in hof van Nazareth toch maar enkel drank ofzo? Want echt super duur. Wij hebben de brochure opgevraagd en dan ben je echt wel tegen de 20 000 euro kwijt als je wel wat volg uitnodigd...

Michaela
22-6-2012
 Meld misbruik29-8-2011 11:38:53

@Davy
Heb je in de Camargue all gefiert of was jij bij een bruiloft in de Camargue? Ik heb de website gezien en het ziet wel heel moi uit. Is het eten goed? Zijn de mensen vriendelijk? Of andere remarks?
bedankt all vor de tip ik heb het nu op mijn listje staan.
Met enige van de zaalen is het echt moelijk omdat niemand op mijn mails antwoord.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info